PDA

View Full Version : Nieuwe pickups SSH



hendrix2
20 december 2009, 16:40
Hey,

mijn gitaar die ik het meeste gebruik is een Fender strat (SSH) MIM. Ik ken de meningen over de mexicaanse fender, maar kwa bespeelbaarheid is deze gitaar gewoon perfect voor mij. Heb ze ondertussen een jaar of 10 en ben er nog steeds verliefd op en moet eigenlijk ook niets anders hebben.

De laatste tijd ben ik echter niet helemaal tevreden over de standaard elementen die erin zitten. Ik wil dus gaan vervangen.

Mijn vraag nu: welke elementen zou ik volgens jullie moeten overwegen. Dus 2 single coils en een HB.

Ik speel vrij diverse stijlen, maar over het algemeen speel ik toch goeie rock/hardrock (denk Rory Gallagher; AC/DC; Ted Nugent; scorpion...) Ik probeer zeker niet het geluid van deze gitaristen te benaderen, 't is gewoon om een indicatie te geven van de stijl...

Op de brugpositie (dus de HB) speel ik ook graag af en toe een streepje metal, dus da's mooi meegenomen. Voor de metal dingen heb ik eventueel wel nog een andere gitaar ook, dus 't is niet noodzakelijk.

Vooral belangrijk is dat ik geen te groot volumeverschil tussen SC en HB krijg.
Voor de HB had ik zelf al gedacht aan de SD SH4 (zoals zovelen zeker? :)) maar voor de SC heb ik geen idee.

Er is hier zoveel over elementen geschreven en er zijn zoveel verschillende dingen op de markt (en niet altijd makkelijk te testen) dat ik toch graag een gitaarnetmening erbij wil.

Budget: euh, ik hou niet van vooropgezette budgetten, ik koop liever gewoon wat ik echt goed vindt, prijs terzijde gelaten.
Maar om toch iets te zeggen: rond de 250?? of haal ik het dan niet, dan mag het best meer zijn.