PDA

View Full Version : Prof. Toetsenist aan de Gitaar!



TonBeljon
20 december 2009, 14:20
Mijn naam is Ton. Van beroep toetsenist die zichzelf wat gitaar accoorden heeft leren spelen. Daar ik nu zelf niet verder kom word het tijd voor gitaarles.
Gisteren heb ik mij een electrische gitaar aangeschaft. Het is een Fender stratocaster uit 1995 geworden, kleur naturel. De Engl screamer versterker die ik er bij zou kopen ging voor mijn neus de muziekwinkel uit op het moment dat ik binnenstapte.....:( Had hem de dag er voor uitvoerig getest, maar een andere verkoper was hier niet van op de hoogte en verkocht deze mooie en als nieuwe occasion.) Ach nu kan ik ook even rustig nadenken en jullie tips vragen voor een geschikte versterker. Voorwaarden: Een buizen, Allround, en compact, niet te zwaar, ik ben echt geen 18 meer.;)
Kom maar op met de tips en adviezen!

J.B.
20 december 2009, 14:52
Welkom! Voor een allround buizenbak zou ik zeker eens naar een Vox Night Train kijken, 15 watt head, mooie cleans en kan best veel gain aan (geen zware distortion natuurlijk). De Orange Tiny Terror is iets minder veelzijdig maar valt wat meer te vergelijken met die Engl.

TonBeljon
20 december 2009, 15:12
Welkom! Voor een allround buizenbak zou ik zeker eens naar een Vox Night Train kijken, 15 watt head, mooie cleans en kan best veel gain aan (geen zware distortion natuurlijk). De Orange Tiny Terror is iets minder veelzijdig maar valt wat meer te vergelijken met die Engl.

Maar hier moet dus nog een los cabinet bij toch?

J.B.
20 december 2009, 15:41
Jup. Ik dacht dat die Engl alleen in een head kwam, sorry. Nou, dan valt die Vox af, maar er zijn vast nog alternatieven waar ik nu niet op kom ;)

J.B.
20 december 2009, 15:46
Waar ga je 'm trouwens voor gebruiken? Voor huiskamergebruik is de Blackstar HT-5 geweldig naar 't schijnt, mooie overdriveklank. Er zijn nog heel wat 5 watt buizenversterkers die een mooie klank geven op huiskamervolume: Epiphone Valve Jr., Blackheart Little Giant, Marshall Class 5,... tenzij je natuurlijk het geluk hebt wat luider te kunnen spelen, dan is de keuze best enorm.

TonBeljon
20 december 2009, 19:12
Waar ga je 'm trouwens voor gebruiken? Voor huiskamergebruik is de Blackstar HT-5 geweldig naar 't schijnt, mooie overdriveklank. Er zijn nog heel wat 5 watt buizenversterkers die een mooie klank geven op huiskamervolume: Epiphone Valve Jr., Blackheart Little Giant, Marshall Class 5,... tenzij je natuurlijk het geluk hebt wat luider te kunnen spelen, dan is de keuze best enorm.

Ja ik heb een studiotje aan huis wat aardig geluidsdicht is, dus het mag best wat luider hoor.

Bolder
21 december 2009, 15:11
Misschien even je onderwerp in het topic 'Moderne versterkers' plaatsen, dan krijg je al sneller wat info!

Ik denk dat je ook gewoon een mooie Fender buizencombo kan kopen, denk aan: Fender hotrod Deluxe etc.

Succes!

Mathidal
21 december 2009, 21:25
Ik dacht nochtans dat je als muzikant makkelijker een nieuw instrument kunt leren bespelen dan een niet-muzikant. Omdat je dan normaal al een basis hebt voor het andere instrument, maar gitaar is wel iets anders. :)

Taff
25 december 2009, 13:36
das nogal wat voor een versterker als je net weeer begint:D