PDA

View Full Version : Switchen naar racktuner.. maar hoe?



Geoffrey
20 december 2009, 13:19
Momenteel heb ik dus een switch in mn gitaarsignaal om te switchen naar mn racktuner, maar deze zou ik er liever vantussen hebben.
Is het mogelijk om een extra schakelaar bij te plaatsen op de footswitch?
http://image.bizrate.co.uk/resize?sq=160&uid=516429842
Of een extra ingang maken en daar een switch op aan te sluiten?

Tenzij er geen andere oplossing is wil ik wel een switch in mn signaal houden maar dan een betere dan deze die ik nu heb.
Deze heeft namelijk telkens een 'plof' als ik switch..
Ik dacht hierbij dan aan een lehle
http://www.haarguitars.nl/foto/Little-Lehle-II_380.jpg

Ook dacht ik om eventueel te switchen in de fx-loop van mn amp.
Daar zit nu al de ProRack G in, maar eventueel met een switch waar de Prorack G in het signaal blijft (mn amp dus stil houd) maar schakelt tussen signaal naar de amp en signaal naar de tuner.

Het liefst zou ik dit op de 5150II footswitch hebben, maar geen idee of dit mogelijk is.
De tuner in mn signaal houden is geen mogelijkheid aangezien deze behoorlijk toon zuigt.

Yek1
20 december 2009, 13:59
Heeft de 5150 geen line-out waarop je de tuner kan aansluiten?

Geoffrey
20 december 2009, 14:11
nope.. enkel een effect-loop.

Roro92
21 december 2009, 00:08
Als je de send daarvan naar de tuner brengt werkt dat ook, hoor.

Krikkeden 1ste
21 december 2009, 09:11
Er is toch een "preamp out"... mag die niet gebruikt worden?
Dan nog een manier vinden om te muten... via midi ?

Geoffrey
21 december 2009, 11:37
Als je de send daarvan naar de tuner brengt werkt dat ook, hoor.

In de send-return zit al de Decimator, misschien mogelijk maken om de tuner en de Decimator samen in de send te krijgen met de switch die ik nu heb.

Is het niet makkelijker om een etra out te maken achteraan de amp?

Roro92
22 december 2009, 15:58
Kan je het signaal van de line out niet splitten naar die twee apparaten? Da's makkelijker dan een extra out maken.

yhcmarc
22 december 2009, 17:49
gitaar -> korg -> amp, ik zie het probleem niet zo, kun je gewoon gebruik maken van de mute knop die op de korg zit.

Geoffrey
22 december 2009, 17:59
Dit doe ik bewust zo niet omdat de tuner behoorlijk toon zuigt.

yhcmarc
22 december 2009, 18:06
Je speelt op een 5150 op het high gain channel met de gain op 7 en je gebruikt een noise gate en je kan de evt. tonesuck van een stemapparaat horen, maak dat de kat wijs zeg.

Ik heb in het verleden ook ooit een DTR-1 gehad en nooit problemen gehad met evt. tone suck, in welke omstandigheid dan ook.

Geoffrey
22 december 2009, 18:18
*begin van een eindeloze en nutteloze discussie*

Laten we het er op houden dat ik de tuner niet in mn signaal wil.

yhcmarc
22 december 2009, 18:55
Ok, jij je zin. Dan kan je voor 15 euro en een half uurtje tijd gewoon een simpel A/B boxje bouwen. Schema overnemen van de fulltone site en klaar. Of je koopt voor een paar tientjes een EHX switchblade of een Boss AB-2