PDA

View Full Version : Vox ac4 of Laney CUB 10



chesterlp7
19 december 2009, 22:41
Ik ben dus al een hele tijd op zoek naar een kleine lampenversterker (mijn eerste) en mijn budget is (maar) 200 euro hoger kan ik helaas niet gaan.
eerst had ik mijn zinnen gezet op de orange ad5 maar die bleek niets voor mij dus nu kwam het aan op de vox ac4tv combo of de laney cub 10. momenteel verkies ik de laney omdat zijn clean luider gaat en ik heb er veel over gehoord. de vox lijkt me ook wel wat maar ik weet er niet zoveel over.
Kan iemand zijn mening hier over geven en evt. andere versterkers aanbevelen (2dehands zeker ook!)

DEA100MKIV
19 december 2009, 23:11
misschien een epiphone valve jr proberen... al dan niet gemod ?

Pé.
20 december 2009, 00:34
misschien een epiphone valve jr proberen... al dan niet gemod ? Of gewoon een Harley Benton GA5(H?), exact hetzelfde apparaat, helft van de prijs..

vulvasonic
20 december 2009, 02:06
misschien een epiphone valve jr proberen... al dan niet gemod ?

Yep!
Een goede vriend van me had hier de losse top, die hij had aangesloten op twee goedkope Line6 cabinetjes en dat klonk verbluffend lekker!

Verder ligt de Fender Champion 600 ruim binnen je budget. Zelf nog niet getest, maar redelijk vergelijkbaar met de Vox en een retegeil uiterlijk (mocht je een vriendin hebben, of zelfs getrouwd zijn, dan is dat laatste zeker niet onbelangrijk. De Champion 600 mag vast wel naast de bank staan).
:D

GretschGuy
20 december 2009, 04:10
Die Fender Champ 600 valt vies tegen. Alle midden-tonen worden uit het geluid gefilterd. Waarschijnlijk om 'm 'blackface'-achtig te laten klinken. En de speaker is uiteraard ook weer zwaar k*t, ondertussen een soort Fender traditie.

De Epi Valve Jr klinkt stukken beter. Wordt bovendien standaard met goede buizen en speaker geleverd.

Als die Harley Benton precies dezelfde amp is (heel goed mogelijk), zal die ook wel OK zijn. Ik weet alleen niet of buizen en speaker ook hetzelfde zijn.

vulvasonic
20 december 2009, 05:23
Mooi, weet ik dat ook weer. Ik moet één dezer dagen namelijk ook hoognodig eens een oefenversterkertje hebben en ook ik wil dan wel graag een buizenbakkie.

Maar ja, ik moet nog zoveel..... :chicken:

Pé.
20 december 2009, 05:47
Ik heb zelf de HB versie van die Valve Jr. gehad, was dikke prima. Ik heb hem gekocht in combinatie met het zwarte 1x12 HB cabinetje, waar een namaak Celestion in hing die qua geluid veel leek op G12M-70. Bij een A/B test konden ik en de eigenaar van die echte Celestion het verschil niet horen.

Verder is het voorbuisje wat in die HB zit niet echt je-van-het. Stock EHX buisje, met een beetje pech issie microfonisch. Ik had er geen last van, maar het geluid wat een beetje klinisch. Heb er een '72 Philips ECC83 buisje ingedaan, daar werd ik al een stuk vrolijker van! :D
In de eindsectie zit een standaard Sovtek EL84 buisje, daar is niets mis mee. Bij de epiphone is het ook maar raden waar hij mee geleverd wordt, die wisselen ook steeds tussen JJ, EHX en Sovtek. Waarschijlijk wat er maar op voorraad is..

Verder zit er vrij weinig verschil, behalve de EQ knop die op de HB zit, is een bass cut. Als die EQ knop vol open staat is hij gelijk aan de Epiphone. Maar dit lijkt mij alleen maar een voordeel, aangezien veel mensen het met me eens zijn dat de Epi vrij donker klinkt. Dat is bij de HB dan nog weer op te schonen.


Daar komt de prijs nog eens bij. De Epiphone Valve Jr. kost bij Thomann op dit moment 115 euro. De HB kost 77 euro! Dat is bijna 40 euro minder..

Rutger
20 december 2009, 10:41
Ik ben dus al een hele tijd op zoek naar een kleine lampenversterker (mijn eerste) en mijn budget is (maar) 200 euro hoger kan ik helaas niet gaan.
eerst had ik mijn zinnen gezet op de orange ad5 maar die bleek niets voor mij dus nu kwam het aan op de vox ac4tv combo of de laney cub 10. momenteel verkies ik de laney omdat zijn clean luider gaat en ik heb er veel over gehoord. de vox lijkt me ook wel wat maar ik weet er niet zoveel over.
Kan iemand zijn mening hier over geven en evt. andere versterkers aanbevelen (2dehands zeker ook!)

t Is ook maar waar je m voor wilt gbruiken. Voor thuis is 4W clean ruim voldoende, wil je er iets meer mee, dan is 10W wellicht een betere optie.

k Ga een deze dagen zelf ook ns wat van die ampjes testen, ben vooral benieuwd naar de Laney :)
Verbazend gewoon hoeveel je tegenwoordig voor E200 kunt krijgen! Leve de Chinezen :D

Rinze
20 december 2009, 10:51
Die Fender Champ 600 valt vies tegen. Alle midden-tonen worden uit het geluid gefilterd. Waarschijnlijk om 'm 'blackface'-achtig te laten klinken. En de speaker is uiteraard ook weer zwaar k*t, ondertussen een soort Fender traditie.

De Epi Valve Jr klinkt stukken beter. Wordt bovendien standaard met goede buizen en speaker geleverd.

Als die Harley Benton precies dezelfde amp is (heel goed mogelijk), zal die ook wel OK zijn. Ik weet alleen niet of buizen en speaker ook hetzelfde zijn.

In de Gitarre & Bass staat toevallig net een serie over het modden van de Champion 600, om de zaken die je noemt goedkoop op te lossen.

GretschGuy
20 december 2009, 14:46
In de Gitarre & Bass staat toevallig net een serie over het modden van de Champion 600, om de zaken die je noemt goedkoop op te lossen.

Ik zag op gretschpages.com ook al flink wat forum discussie over mods. Daar gaat 't over de Gretsch G5222. Maar da's dezelfde amp. Gekocht heb ik ze geen van beide.

Ik heb zelf twee Epi VJ's (combo & head) en heb ze flink ge-mod. Maar niet iedereen staat klaar met de soldeerbout om z'n versterker naar eigen wens om te bouwen. En die Epi's klinken 'stock' ook al prima.