PDA

View Full Version : HNAD! ATT Little Willie



Ibanez666
19 december 2009, 20:34
Ok heb hier een volbuizen ampje, 15 watt, 2 pre en 2 end tubes.
1 kanaals 2 maal 8 inch speakers:

http://img190.imageshack.us/img190/9069/dsci6282.jpg

http://img689.imageshack.us/img689/4420/dsci6283.jpg

Ibanez666
19 december 2009, 20:35
Hij heeft een ontzettend mooi vox/Fender achtig kanaal (clean) waar ik erg onder de indruk van was.

Dit is wat ik gevonden heb over dit merk:

Let me say some words about the amp.
These amps are hard to find even in Germany. The company ATT was located near Saarbrücken (southwest Germany).

My amp:

A friend of mine (Jockel) has met Mr. Erkel, the amp designer of ATT, in 1996 at a music exhibition in Frankfurt/Germany.
He tested a little Willie and ordered a custom model. It had a 12 inch Celestion Vintage 30 Speaker
and a snakeskin tolex cover. All other features were like in the standard version. In 1999 Jockel ordered an extension cabinet.
Mr. Erkel has built a custom 2 x 10 inch cabinet with Cel. Vintage 10 Speaker. Jockel sold the amp + cabinet last year to me because he mainly used a Crate vintage club halfstack.
Mr. Erkel has closed down the ATT company around year 2000. He now runs a tube shop, look at http://www.tube-shop.de.

The ATT Little Willie product line:

I contacted Mr. Erkel by phone and e-mail and got the following information about the ATT Little Willie amps:

- he has built approx. 200 amps at all

Amplifier:

LW15/8 : 15 Watt,2*8 inch speaker

LW15/12 : 15 Watt,12 inch speaker

LW 30/8 : 30 Watt,2*8 inch speaker

LW 30/12 : 30 Watt,12 inch speaker

LW 5 : 5 Watt, 8 inch speaker

Rockhead : Top with 30 Watt and a lot of Gain

Reverb-Head : Top with 30 Watt and tube driven reverb

Cabinets:

- 4*8 inch speaker
- 1*12 inch speaker
- 2*12 inch speaker
The 2*10 inch cabinet was built only two times at custom order (one of them is mine).

All combos and cabinets were shipped with eminence speakers except for special custom orders and with black/green tolex.


Sound example:
Jockel's Band called Lousy Lovers did some professional recordings in 1996. If you listen to "Time don't wait" you'll here Willie performing the hookline of the song (the main theme).
You can download the song at http://www.lousylovers.de/story_fil...e_dont_wait.mp3

My band
On my website (http://come.to/jailbreak) all sound samples are made with a Marshall JCM900 Combo mostly. "Up to my neck in you" was made using the ATT Little Willie. I sold the Marshall because it was too rough in combination with my guitar. This a live live recording taken from a video camcorder, so not a good quality at all. But new recordings will be available next year.

My buddy Rocco plays a Marshall bluesbreaker combo. Together with Little Willie we have the pure rock sound on stage. No effects or anything else. If I'd like to add some attack to the sound I use a Reußenzehn Paulie Tube Booster.
My main guitar is a Gretsch 6131SMY. It is the Malcolm Young signature model. A wonderful easy to use guitar. As a backup I have a Fender Telecaster, but normally I do not use it.

The price was 1200 German Marks for the LW30/12

Ibanez666
19 december 2009, 20:36
Als iemand me hier meer over kan vertellen, graag!

Rinze
19 december 2009, 20:54
Leuk dingetje, schattig om te zien. Zou hem vooral eens op een grotere box zetten. Heb je die ook weer via Ebay opgesnord?

Grappige naam ook, zeker gezien je werk :D:D

Ibanez666
19 december 2009, 21:21
Leuk dingetje, schattig om te zien. Zou hem vooral eens op een grotere box zetten. Heb je die ook weer via Ebay opgesnord?

Grappige naam ook, zeker gezien je werk :D:D

Man ik heb hem net thuis nog een keer geprobeerd met mn zebra tele en het is echt niet normaal dit geluid. Ik heb gelezen dat zn grotere broertje (30w) een klassa a versterker is en het zou me niet verbazen als deze dat ook is. Enig idee hoe ik dat zou kunnen checken? Ik heb hem gewoon in Noord-Brabant opgehaald :)
Ik ga hem zeker met mn '73 greenback cabinet proberen .

Ferraririk
19 december 2009, 21:25
Man ik heb hem net thuis nog een keer geprobeerd met mn zebra tele en het is echt niet normaal dit geluid. Ik heb gelezen dat zn grotere broertje (30w) een klassa a versterker is en het zou me niet verbazen als deze dat ook is. Enig idee hoe ik dat zou kunnen checken? Ik heb hem gewoon in Noord-Brabant opgehaald :)
Ik ga hem zeker met mn '73 greenback cabinet proberen .

Class A reageert toch heel sterk op de volume knop van je gitaar?

Pepe
19 december 2009, 21:32
Er zijn hier wel wat topics over te vinden op GN herinner ik mij.
Ampje zie je af en toe langskomen, rond de 500/600 marktprijs, leuk ding om te zien.

Ibanez666
19 december 2009, 21:40
Class A reageert toch heel sterk op de volume knop van je gitaar?

Geen idee, misschien heeft het ook iets te maken met het aantal (eind)buizen en het totaal aan Watt?

Ibanez666
19 december 2009, 21:53
Ampje zie je af en toe langskomen, rond de 500/600 marktprijs, leuk ding om te zien.

Er zijn er maar 200 van gemaakt dus dat klopt wel. Wat die prijs betreft zie ik de 30 watters tussen de 400 en 600 vraagprijs gaan en dit is de 15 watter. Nou ja voor ik ga niet moeilijk doen voor de prijs die ik betaalde :)

Rinze
19 december 2009, 22:40
Class A is een bepaald soort schakeling in de eindtrap. Levert een ander geluid op, een AC30 is bijvoorbeeld een typische Class-A bak. Het geluid wordt vaak als warmer en meer muzikaal ervaren maar in bepaalde versterkers kan het ook spontane bijgeluiden opleveren, zeker bij vervorming.

Ibanez666
19 december 2009, 22:44
Class A is een bepaald soort schakeling in de eindtrap. Levert een ander geluid op, een AC30 is bijvoorbeeld een typische Class-A bak. Het geluid wordt vaak als warmer en meer muzikaal ervaren maar in bepaalde versterkers kan het ook spontane bijgeluiden opleveren, zeker bij vervorming.

Dan gok ik op klasse a, want deze klinkt super warm en ik hoor veel meer van mn gitaarspel in de zin van het schuiven over de snaren en andere aanrakingen, bedoel je dat?

budje
19 december 2009, 22:49
Koel apparaat met uitstraling :ok:

Ibanez666
19 december 2009, 22:51
Koel apparaat met uitstraling :ok:

Yup thnx, had hem voor de handel gekocht, maar mag hem niet verkopen....van mn vrouw!

budje
19 december 2009, 22:53
Yup thnx, had hem voor de handel gekocht, maar mag hem niet verkopen....van mn vrouw!

veel mensen hier houden vanaf nu van je vrouw :makeup:

Ferraririk
19 december 2009, 22:59
veel mensen hier houden vanaf nu van je vrouw :makeup:

Ik denk het juist niet, want die willen die MOJO bak juist kopen

DEA100MKIV
19 december 2009, 23:02
sorry wat betekent hnad! zie altijd dezelfde mensen met die kreet


alvast bedankt

eppo:blast:

Ibanez666
19 december 2009, 23:04
veel mensen hier houden vanaf nu van je vrouw :makeup:

Haha, ja het is misschien een voordeel dat ze zelf muzikant is :)


Ik denk het juist niet, want die willen die MOJO bak juist kopen

Als je hem gehoord hebt, ga ik er vanuit dat je hem wilt ja.


sorry wat betekent hnad! zie altijd dezelfde mensen met die kreet


alvast bedankt

eppo:blast:

Happy New Amp Day!

DEA100MKIV
19 december 2009, 23:06
haha zo simpel...


i feel stupid

Ibanez666
19 december 2009, 23:07
Class A is een bepaald soort schakeling in de eindtrap. Levert een ander geluid op, een AC30 is bijvoorbeeld een typische Class-A bak. Het geluid wordt vaak als warmer en meer muzikaal ervaren maar in bepaalde versterkers kan het ook spontane bijgeluiden opleveren, zeker bij vervorming.

Ik vind dat het (cleane) geluid van de Little Willie ook net zo warm en goed is op laag volume als mn andere buizen amps, maar dan als ik die op 10 zet.

Ibanez666
19 december 2009, 23:08
haha zo simpel...


i feel stupid

Nee hoor, ik heb dezelfde vraag namelijk ooit eens gesteld bij HNGD en ik ben echt een hele slimme jongen hoor! Toch? Nie dan? ;)

DEA100MKIV
19 december 2009, 23:10
ja nu ik die letters zo zie..


bedankt..



@ts sorry voor het verstoren van je topic

Ibanez666
20 december 2009, 10:51
ja nu ik die letters zo zie..


bedankt..



@ts sorry voor het verstoren van je topic

Geen probleem hoor :)

Ibanez666
20 december 2009, 10:56
Weet iemand wat cathode biased inhoudt?

macwilliams
20 december 2009, 23:23
Deze heeft absoluut een karaktervolle look!!

Cathode biased moet je even aan de amp dokters hier vragen of even opzoeken.

jutter
20 december 2009, 23:30
Gefeliciteerd man! Prachtige versterker! Ik heb zelf de eer gehad om erover te spelen en was toen zeer onder de indruk, dus als je hem verkopen wil pm me dan maar even.....:mmmm:

Ibanez666
20 december 2009, 23:31
Deze heeft absoluut een karaktervolle look!!

Cathode biased moet je even aan de amp dokters hier vragen of even opzoeken.

heb ik gedaan, er kan gewoon een gematched paartje eindbuizen in, mocht het nodig zijn.

Ik heb hem net eventjes hard getest en dan begint hij lekker te grommen. volume op de gitaar wat terug en hij is weer lekker clean. Ga hem binnenkort eens aan de tand voelen met mn MI audio Blues Pro.

Ibanez666
20 december 2009, 23:32
Gefeliciteerd man! Prachtige versterker! Ik heb zelf de eer gehad om erover te spelen en was toen zeer onder de indruk, dus als je hem verkopen wil pm me dan maar even.....:mmmm:

Jaja, zoals al eerder vermeld had ik hem inderdaad voor de handel gekocht (voor een habbekrats), maar ik mag hem dus niet meer wegdoen van mn vrouw notabene!

jutter
20 december 2009, 23:36
Jaja, zoals al eerder vermeld had ik hem inderdaad voor de handel gekocht (voor een habbekrats), maar ik mag hem dus niet meer wegdoen van mn vrouw notabene!

Wel aan mij.....vraag haar maar effe......:mmmm:

Ibanez666
20 december 2009, 23:38
Wel aan mij.....vraag haar maar effe......:mmmm:

haha no way, hier kan geen geld tegenop joh, ik ga niks wegdoen waar ik op sta te kicken tijdens het spelen

jutter
20 december 2009, 23:41
haha no way, hier kan geen geld tegenop joh, ik ga niks wegdoen waar ik op sta te kicken tijdens het spelen

Die ATT verveelt snel....hoop ik....

Ibanez666
20 december 2009, 23:44
Die ATT verveelt snel....hoop ik....

Haha, blijven proberen joh :)

jutter
20 december 2009, 23:46
Haha, blijven proberen joh :)

Nee joh, ik zit te dollen! Ik gun je hem van harte! Echt, veel plezier ermee!

Mitch
20 december 2009, 23:51
Forumlid Jeroenvanhulsteijn heeft er zo één gehad. Wellicht dezelfde.
Dat je het verschuiven van je snaren beter hoort heeft alles met voicing en hoeveelheid tophoog te maken, niet zo zeer met de klasse waarin de eindbuizen draaien (om vann het verschil in sound door een 2x8"opstelling nog maar te zwijgen). Klasse A en warm zijn ook van die termen die ongeveer bij elkaar horen als Benzinemotor en stationwagon. Het één kan samengaan met het ander maar dat is niet noodzakelijk.

Ibanez666
21 december 2009, 09:32
Forumlid Jeroenvanhulsteijn heeft er zo één gehad. Wellicht dezelfde.
Dat je het verschuiven van je snaren beter hoort heeft alles met voicing en hoeveelheid tophoog te maken, niet zo zeer met de klasse waarin de eindbuizen draaien (om vann het verschil in sound door een 2x8"opstelling nog maar te zwijgen). Klasse A en warm zijn ook van die termen die ongeveer bij elkaar horen als Benzinemotor en stationwagon. Het één kan samengaan met het ander maar dat is niet noodzakelijk.

Volgens een mederwerker van TAD was het een amp die erg dicht tegen klasse A aanzat, maar wat daar dan mee bedoeld wordt weet ik niet. Hij klinkt in ieder geval op laag volume net zo goed als mn ander buizenversterkers als ze open staan.

Ibanez666
21 december 2009, 09:33
Nee joh, ik zit te dollen! Ik gun je hem van harte! Echt, veel plezier ermee!

Thnx komt helemaal goed!

Mukkez
21 december 2009, 21:47
http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/gitaar-en-basversterkers/little-willie-30w-buizencombo-gitaarversterker-42904603.html?fh_start_index=270

Wat zie ik nou?

Is dit jou bakje? Heeft de verkoper 'm nog niet van internet gehaald?

Ibanez666
21 december 2009, 21:52
http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/gitaar-en-basversterkers/little-willie-30w-buizencombo-gitaarversterker-42904603.html?fh_start_index=270

Wat zie ik nou?

Is dit jou bakje? Heeft de verkoper 'm nog niet van internet gehaald?

Nope, dit is de 30 watt uitvoering en ik heb ook ff minder betaald :)

Mukkez
21 december 2009, 21:56
Excuus, ik slaap half.

Nou jutter, grijp je kans

Ibanez666
21 december 2009, 22:00
dan liever deze:
http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Gitaar_en_basversterkers/22698707/ATT_Little_Willie_Boutique_amp.html

JTB
21 december 2009, 23:45
Volgens een mederwerker van TAD was het een amp die erg dicht tegen klasse A aanzat, maar wat daar dan mee bedoeld wordt weet ik niet. Hij klinkt in ieder geval op laag volume net zo goed als mn ander buizenversterkers als ze open staan.

Broodje aap, het is of klasse A of klasse A/B of klasse B en klasse D hebben we ook nog. Maar dat alles is exact vast te stellen en er is niet echt een bandbreedte als ik me vergis.

Nielsje
22 december 2009, 00:23
Class A is een bepaald soort schakeling in de eindtrap. Levert een ander geluid op, een AC30 is bijvoorbeeld een typische Class-A bak. Het geluid wordt vaak als warmer en meer muzikaal ervaren maar in bepaalde versterkers kan het ook spontane bijgeluiden opleveren, zeker bij vervorming.

Laat de ac-30 nou net geen pure class-A versterker zijn.
Niet dat dat wat uitmaakt, het gaat er toch om hoe 'ie klinkt?

Rinze
22 december 2009, 09:04
Laat de ac-30 nou net geen pure class-A versterker zijn.
Niet dat dat wat uitmaakt, het gaat er toch om hoe 'ie klinkt?

My bad. Ik dacht van wel, maar heb ook nog nooit een Class A versterker gehad. Nou ja, lul ik ook eens onzin.




:D

Ibanez666
22 december 2009, 09:33
Broodje aap, het is of klasse A of klasse A/B of klasse B en klasse D hebben we ook nog. Maar dat alles is exact vast te stellen en er is niet echt een bandbreedte als ik me vergis.

Hij zou de bouwer van de Little Willies persoonlijk kennen, maar dat zegt natuurlijk ook niet perse iets

Rinze
22 december 2009, 09:41
Er zijn zelfs nog meer klasses/klassen, volgens een paar artikelen die ik net gelezen heb is het wel degelijk een continue schaal. Maar waar zijn de buizenexperts als je ze nodig hebt?

cluseau
22 december 2009, 09:58
Er zijn zelfs nog meer klasses/klassen, volgens een paar artikelen die ik net gelezen heb is het wel degelijk een continue schaal.


Komop jongens, doe er eens wat voor. Er is genoeg info over te googelen. Ennehhhh broodje aap verhaal....noway.

Frans.

marc_o
22 december 2009, 10:04
Op een amerikaans forum zou ik nooit het volgende zeggen:

I play with my Little Willy

:rockon:





Het is lang geleden dat ik die bakkies gezien heb, vond ze altijd wel tof klinken inderdaad, veel plezier ermee!

cluseau
22 december 2009, 10:08
Op een amerikaans forum zou ik nooit het volgende zeggen:

I play with my Little Willy

:rockon:



Opschepper :soinnocent:

JTB
22 december 2009, 10:55
Opschepper :soinnocent:

hoezo hij zegt toch little? :blast:

tommus42
22 december 2009, 11:29
Op de Mesa Boogie site staat een artikel 'class A, exposed and explained' , vond ik zeer lezenswaardig. De Vox AC30 werkt tot een watt of twintig in klasse A, stuur je 'm nog verder uit dan wordt het klasse AB1. Zo heb ik het altijd begrepen tenminste. Maar idd, de sound ligt je of niet.

cluseau
22 december 2009, 12:03
hoezo hij zegt toch little? :blast:


Op een amerikaans forum zou ik nooit het volgende zeggen
I play with my Little Willy

Of zie ik dat nu verkeerd ? :D

JTB
22 december 2009, 13:11
Of zie ik dat nu verkeerd ? :D

ik las gewoon even over het onderstreepte EN vetgedrukte "nooit" heen

Ferraririk
29 december 2009, 12:01
Er staat er weer een te koop!
http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/gitaar-en-basversterkers/little-willie-30w-buizencombo-gitaarversterker-42904603.html?fh_start_index=300&fh_sort_by=prijs

(voor de geintresseerden)

Ibanez666
29 december 2009, 12:02
was al gepost in deze thread :)

Ferraririk
29 december 2009, 12:07
was al gepost in deze thread :)

oeps, sorry

Ibanez666
29 december 2009, 12:09
oeps, sorry

Hey geen probleem :)

600 is ook wel een beetje veel misschien...

bas bus
31 mei 2012, 16:48
nog steeds geen schema gevonden.... wel dat enkele weerstanden temperatuurgevoelig zijn, wat als auto bias werkt omdat de weerstand dan verandert.

nico verduin
31 mei 2012, 19:49
Op de Mesa Boogie site staat een artikel 'class A, exposed and explained' , vond ik zeer lezenswaardig. De Vox AC30 werkt tot een watt of twintig in klasse A, stuur je 'm nog verder uit dan wordt het klasse AB1. Zo heb ik het altijd begrepen tenminste. Maar idd, de sound ligt je of niet.
Dat geldt voor de meeste push pull versterkers. Ze beginnen in klasse À omdat elke buis het signaal volledig versterkt. Totdat het signaal zo groot wordt dat een buis helemaal afknijpt en de andere helft versterkt en zo om en om. En dat noemen ze dan AB1.

bas bus
5 februari 2013, 01:28
gret gret gret, nog steeds geen schema van de 15W ATT Little Willie amp. Ik ga het zelf maar in elkaar zetten dan, met een bijzonder grote kans op ongelukken. Dat moet ik dan maar op de koop toe nemen, ik kan het niet aanzien, het ding kijkt me aan. Te lang.

Gearjunkie
5 februari 2013, 17:56
Best een uitdaging om iets zonder schema te bouwen eigenlijk... :(

bas bus
12 januari 2014, 21:30
mod-edit: spammmm.....

cluseau
12 januari 2014, 22:59
Ik heb inmiddels het schema verkregen door reverse engineering en logica te combineren. Mocht iemand interesse hebben: ik vraag er wel wat geld voor want heeft me verdomd veel tijd gekost!

Tuurlijk, doen wij ook allemaal ;)

HaroldA
12 januari 2014, 23:06
Ik heb inmiddels het schema verkregen door reverse engineering en logica te combineren. Mocht iemand interesse hebben: ik vraag er wel wat geld voor want heeft me verdomd veel tijd gekost!

Ruilen tegen een Sovtek MIG50, of Ceriatone Yeti schema? Hebben mij ook verdomd veel tijd gekost, maar zijn wel gewoon beschikbaar op de Internets.

Misery Signals
13 januari 2014, 08:55
Ik las net het hartverwarmende verhaal van Vulvasonic en zijn Twingo en dan dit... :makeup:

MS

HaroldA
13 januari 2014, 09:35
Ik las net het hartverwarmende verhaal van Vulvasonic en zijn Twingo en dan dit... :makeup:

Ja, ik weet het ... delen is voor mietjes. Maar goed dat hij wel 100% in orde is, anders zou je ook nog betalen voor iets wat niet klopt. Er zijn hier een hele hoop guru's aanwezig, waaronder natuurlijk cluseau, die in een oogopslag kunnen zien of er foutjes in zitten. Helaas moet je 'm daarvoor wel delen, dus dat gaat nooit gebeuren.

Misery Signals
13 januari 2014, 11:04
http://www.bluesforum.nl/smf/index.php?topic=14382.0
http://www.fixya.com/support/t16386440-att_little_willie_15w_amp_broken_39_t

Hij heeft al deze mensen natuurlijk ook zwaar betaald om te doen om aan reverse engineering te doen :)

Nog uitdokteren welke weerstanden bij welke nummers horen en bouwen maar! Behoorlijk dikke eindbuis die 4 en vette transfo die 17.

http://i18.tinypic.com/4uu9zdu.jpg

Ontopic: die amp ziet er idd wel alleraardigst uit voor in de huiskamer.

MS

Pepe
13 januari 2014, 11:51
Ben je nou echt gaan speurneuzen naar Bas zijn research om dat hier mee te delen?

Misery Signals
13 januari 2014, 12:11
Tuurlijk niet. Ik wilde zelf eens snel kijken naar dat amp schema en als je Little Willie Schematic typt op Google kwam dat er als eerste op.

Misery Signals
13 januari 2014, 12:16
Ik kan helemaal fout zijn maar als dat bakje niet te ingewikkeld is, kan dat schema dan niet afgeleid worden van een paar vriendelijk welwillend gemaakte gutshots? Wel interessant voor de handige knutselaar.

MS

tommus42
13 januari 2014, 12:19
Dat ding is gewoon een ordinaire Duitse Vox clone:D. Misschien met fixed bias, maar zelfs dat betwijfel ik. Ik zou er een Yeti preamp inbouwen:).

HaroldA
13 januari 2014, 12:38
Ik zou er een Yeti preamp inbouwen:).

Daar heb ik wel een schema van! ;)

Hendriks
13 januari 2014, 12:47
Daar heb ik wel een schema van! ;)
Wat kost dat?

HaroldA
13 januari 2014, 12:53
Wat kost dat?

Goeie vraag ... ik ben niet zo snel in het maken en verifiëren van schema's, dus daar heb ik toch wel een volledige avond in zitten, met dubbelchecks op andere avonden. Ook had ik geen versterker tot mijn beschikking, maar alleen een plaatje van een layout, wat veel moeilijk werkt omdat je dan niet even met je DMM een check kunt doen bij bepaalde verbindingen.

Is gratis te duur? :???: Wat vraag je voor zoiets?!?

tommus42
13 januari 2014, 12:55
:D, even gestolen van deze of gene, dit vind ik interessant:
http://i42.tinypic.com/2lu44lz.jpg
En dit:
http://i42.tinypic.com/ve8ah1.jpg

tommus42
13 januari 2014, 17:58
De eerste trap (booster-trap niet meegerekend) van een Brian May AC30 heeft helemaal geen weerstand naar massa. Dat zou ook nog met S2 geschakeld kunnen worden. Wordt in deze versterker een beetje teveel van het goede denk ik.

bas bus
14 januari 2014, 21:40
Ben je nou echt gaan speurneuzen naar Bas zijn research om dat hier mee te delen?

goh de NSA heeft er een broertje (of zusje) bijgekregen!

De 'hulp' van bluesdog op dat hoestforum, of 'blues'forum was wel grappig. De online research leerde mij dat nog niemand dit schema had.

cluseau
14 januari 2014, 22:10
.......De online research leerde mij dat nog niemand dit schema had.

WTF, niet iedereen heeft dan ook een schema nodig voor een eindtrapje en twee preamp buisjes. Ik ben bang dat je research en reverse engineering/ logica combinatie niet veel gaat opleveren. Het staat iedereen vrij te tekenen alsof het een lust is maar in dit geval is het geen handel voor het handjevol willie users.

HaroldA
14 januari 2014, 23:03
De online research leerde mij dat nog niemand dit schema had.

Delen dan maar! :ok: Maar ik geloof dat je daar een te grote kapitalist voor bent ... was iedereen maar zoals jij.

Speeddemon
15 januari 2014, 12:32
Delen dan maar! :ok: Maar ik geloof dat je daar een te grote kapitalist voor bent ... was iedereen maar zoals jij.

http://www.quickmeme.com/img/c1/c15582fd1b26d18fc542a0644423d5e839c629cce62691607c cb8d0fa83e20a6.jpg

:seriousf:



En nice find, MiseryS! Doet me denken aan een zekere wannabe-effectenbouwer op dit forum, die iets wat ie zelf niet kan voor een prikkie probeert te scoren en als ie 't deksel op z'n neus krijgt, de aanbieder op een ander forum gaat lopen dissen. :roll:

HaroldA
15 januari 2014, 13:07
@bas bus, ik weet het goed gemaakt ... geef me jouw rekeningnummer (of paypal), ik maak €5 over en plaats het schema hier. Ik zal toch nooit een Willie willen maken, maar ben wel benieuwd.

cluseau
15 januari 2014, 13:24
Héy, we zijn hier niet op de markt :soinnocent:

Tabula Rasa
15 januari 2014, 13:54
Héy, we zijn hier niet op de markt :soinnocent:

Frans, je hebt me vaak geholpen met het bedenken en aanpassen van schema's. Als je nog wat wil bewaren.... trek het dan NU naar je pc toe. Vanavond verwijder ik alle schema's die ik gebruikt heb en zijn ze alleen nog maar te koop.

Frans, 30% is dat fair? PM me maar ff je rekeningnummer.

cluseau
15 januari 2014, 15:09
Dank voor het aanbod maar heb alles bewaard :sssh:

Heb zo'n 10 Gig, een slordige 8000 schema's alleen al van gitaaramps.

IK BEN RIJK...........FUCKING RIJK.............. http://home.casema.nl/jajop/cluseau/yourrealitycheck.gif





En dan zou je mijn porno collectie eens moeten zien http://home.casema.nl/jajop/cluseau/wow.gif http://home.casema.nl/jajop/cluseau/YesMistress2.gif

HaroldA
15 januari 2014, 15:11
Dank voor het aanbod maar heb alles bewaard :sssh:

Heb zo'n 10 Gig, een slordige 8000 schema's alleen al van gitaaramps.

IK BEN RIJK...........FUCKING RIJK..............http://home.casema.nl/jajop/cluseau/yourrealitycheck.gif

Of je hebt een hele hoop andere mensen rijk gemaakt, want het lijkt me niet dat er schema's zomaar vrij beschikbaar zijn?

cluseau
15 januari 2014, 15:24
Haha, heb ze nog uit de tijd dat alles gratuit was. En natuurlijk veel eigen research gedocumenteerd :hide:

Tabula Rasa
15 januari 2014, 15:47
Dank voor het aanbod maar heb alles bewaard :sssh:


Ook die schakelbare diode en buisgelijkrichter waar de kathode weerstand bij meeschakelt?

Die sowieso niet meer posten. Die ga ik standaard in blauwe drap ingieten.

bas bus
20 januari 2014, 16:40
"Delen dan maar! :ok: Maar ik geloof dat je daar een te grote kapitalist voor bent ... was iedereen maar zoals jij."

Grappig dat ik een aantal van jullie in zo'n korte tijd zo goed heb leren kennen.
Wat doen jullie eigenlijk voor de kost? In een boom hangen en wachten tot de nootjes in je mond vallen?

Tabula Rasa
20 januari 2014, 16:43
Wat doen jullie eigenlijk voor de kost? In een boom hangen en wachten tot de nootjes in je mond vallen?

Nope, gewoon 40 - 50 uur werken voor een baas en leiding geven aan een mannetje of 40. Solderen moet hobby zijn en blijven en kennis delen (nu hoofdzakelijk absorberen) is de fun.

HaroldA
20 januari 2014, 19:46
"Delen dan maar! :ok: Maar ik geloof dat je daar een te grote kapitalist voor bent ... was iedereen maar zoals jij."

Grappig dat ik een aantal van jullie in zo'n korte tijd zo goed heb leren kennen.
Wat doen jullie eigenlijk voor de kost? In een boom hangen en wachten tot de nootjes in je mond vallen?

Nee, ik schrijf voornamelijk open source software. Bijna alles wat ik afgelopen 2-3 maanden gedaan heb komt gratis en voor niets online te staan.

cluseau
20 januari 2014, 20:45
....Wat doen jullie eigenlijk voor de kost? In een boom hangen en wachten tot de nootjes in je mond vallen?


Nope, ik werk me de colere van 's morgens 8:00 tot zo'n 20:30 in de avond en daarna nog administratie doen. Vaak ook gedeeltelijk in de weekenden al naar gelang de medemens daar om vraagt.


Maar....als ik je nu even uit mag leggen wat er aan de hand is want je schijnt het niet te (willen?) begrijpen.


1 Je mengt je ineens in een topic (post56) op een niet relevante manier die eigenlijk meer slaat op je eigen behoefte dan dat het een antwoord is op vragen van de topicstarter. Bijna een jaar later doe je dat nog eens dunnetjes over door dit oude topic weer op te hoesten (post58 ).

2 Vervolgens denk je een document op NASA niveau te hebben samengesteld en denkt dat te hier te kunnen slijten (post60). Dit is een niet commercieel gitaarforum waar men over het algemeen gezellige discussie voert over oude buizenzooi. Op zich staat het iedereen vrij zijn gedachten op papier te zetten en dat voor geld te slijten maar probeer dat dan wel op de daarvoor aangewezen plaats te doen (gitaarmarkt) en dat is niet hier. Dergelijke aktie's roepen weerstand op zoals je (misschien?) merkt. Voorgaande onzin heb je allemaal aan jezelf te danken. Om je dat in te laten zien probeer ik je daar mee te helpen en in die zin is deze post goed bedoeld.

Misschien heb je gemerkt dat ik ook zo commercieel als de pest ben maar ik doe hier geen enkele aanbieding, de keus om van de geboden service mogelijkheden gebruik te maken laat ik over aan degene die daar behoefte aan heeft. Als ik een bijdrage kan leveren aan een oplossing met financiele gevolgen benader ik iemand per PM. Om een kleine vergelijking te maken, ik heb net zo'n teringhekel aan al die ongevraagde papier rotzooi in mijn brievenbus als aanbiedingen op fora en ik denk dat ik niet alleen ben. Om die reden hebben we hier gitaarmarkt dus maak daar dan gebruik van. Nogmaals, ik denk niet dat er iemand tegen je is (ik zeker niet) maar je aktie roept deze reaktie op. Dus denk niet dat je een aantal van ons hebt leren kennen, wij hebben jouw leren kennen.

peter_heijnen
21 januari 2014, 10:48
Haha, puur 100% gitaarnet.nl dit. :)

Btw, ik post ook nergens meer tips hier op het forum behalve tegen betaling, ik heb godbetert niet voor niets mijn lesbevoegdheid! Ik zal binnenkort een paypal knop in mijn sig zetten.

bas bus
21 januari 2014, 18:01
Als ik even mag reageren:
'Je mengt je ineens in een topic (post56) op een niet relevante manier die eigenlijk meer slaat op je eigen behoefte dan dat het een antwoord is op vragen van de topicstarter.'
=> ging deze thread NIET over de ATT gitaarversterker dan? Nee, het ging daar WEL over (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?130419-HNAD!-ATT-Little-Willie)

'Vervolgens...bedoeld'
=>Het is duidelijk dat cluseau geen concurrentie wil hier. Hij is zelf de enige die reclame mag maken voor zijn bedrijf (zie sig) en als een ander dat dan doet mag dit niet.
Letten jullie eens op hou hij mij manipuleert:
"Vervolgens denk je een document op NASA niveau te hebben samengesteld en denkt dat te hier te kunnen slijten "
v/s "Nogmaals, ik denk niet dat er iemand tegen je is (ik zeker niet)"
als dit niet dubbel is weet ik 't niet meer.

Hoe moest ik weten dat dit een NIETcommercieel forum is? Alsof ik alwetend ben zeg...
Ik zie in elk geval dat de mensen hier een inkomen hebben naast de muziek, dus zijn ze geen broodspelers, en kunnen ze hier lekker hobbyen.

Nogal wat gitaristen hebben er wat op tegen om zelf aan het werk te gaan en creatief te worden; zo kopieren ze liever het werk van ene jimi of ene stevie, dan dat ze met iets origineels komen. En als er dan een band is die met iets nieuws komt zijn het met name
gitaristen die kritiek spuien in de trend van 'dat kan toch niet, een <naam van willekeurig vernieuwend instrument>!!!'

Het gaat natuurlijk allemaal om het krijgen van die ene gig. Daarvoor moeten we elkaar zowat de strot afsnijden. Nee, de jaren '60 zijn behoorlijk over als ik lees hoe ik hier word afgezeken voor wat intellectueel eigendom.

En lees me niet verkeerd, ik vind het enorm tof dat er nog mensen zijn die iets gratis weggeven, dat doe ik zelf ook, maar mogen mijn vrouw en ik ajb ook wat verdienen? Zij maakt overigens met mooie stoffen exclusieve draaghoezen voor gitaar en bas en wat nog
meer mogelijk is.
Alsof jullie allemaal alles zomaar gratis doen....nee, jullie verdienen een centje bij met het plaatsen van reclame voor Kool & Elfring versterkers. (en een aanklikbare signature die rechtstreeks naar een commerciele site gaat).

Maar zodra een forum lid wat plaatst waarmee hij hoopt ook een centje bij te verdienen wordt het als spam gewist.
Gelukkig zijn er nog tal van andere websites over het zelfde onderwerp.
Hier gaat het eigenlijk toch maar vooral over het likken van andersmans anus, en over de eigen pornocollectie."

Ik wens jullie nog heel veel ruzies toe, begrijp waarom ik hier niet zo vaak kwam, en ik zou graag zien dat al mijn posts gewist worden.

de groet'n.

Tabula Rasa
21 januari 2014, 18:11
=>Het is duidelijk dat cluseau geen concurrentie wil hier. Hij is zelf de enige die reclame mag maken voor zijn bedrijf (zie sig) en als een ander dat dan doet mag dit niet.


Whahaaaa ontzettende lambal. Bekijk eens de andere sigs, en kijk ook eens in de forumregels. Dat is de enige toegestane plek om te spammen.



Ik wens jullie nog heel veel ruzies toe, begrijp waarom ik hier niet zo vaak kwam, en ik zou graag zien dat al mijn posts gewist worden.

de groet'n.

Moet je even contact met de admin opnemen. Verder: Doei!

Speeddemon
21 januari 2014, 19:30
Die gast spoort niet. Good riddance, don't let the door hit you on the way out, buddy. :roll:

cluseau
21 januari 2014, 19:31
=> ging deze thread NIET over de ATT gitaarversterker dan?
Ja dat ging hij wel maar jij bent de enige die over een schema loopt te piepen. Dat is nog niet erg maar het gaat pas fout als je gaat voor geld gaat aanbieden. Daar is het forum gewoon niet voor, begrijp dat toch eens.



=>Het is duidelijk dat cluseau geen concurrentie wil hier.
Bedoel je dat ik jouw als concurent moet zien? Tja, daar zeg je wat :dontgeti:




Hij is zelf de enige die reclame mag maken voor zijn bedrijf (zie sig) en als een ander dat dan doet mag dit niet.
Neehoor, iedereen mag dat, alleen heb ik bij aanmelding de forumregels goed gelezen.



Letten jullie eens op hou hij mij manipuleert:
"Vervolgens denk je een document op NASA niveau te hebben samengesteld en denkt dat te hier te kunnen slijten "
v/s "Nogmaals, ik denk niet dat er iemand tegen je is (ik zeker niet)"
als dit niet dubbel is weet ik 't niet meer.


Nou, wat ik er van kan maken ben je nogal over de rooie en dat probeerde ik nu juist te voorkomen. Dat ik niet tegen je ben meende ik hoor maar de kleine speldenprikjes begrijp je niet vandaar dat het iets uitgebreider aan de orde kwam. Sorry als dat tegen het verkeerde been was. Ik meen dat nog steeds, gek héh.



Hoe moest ik weten dat dit een NIETcommercieel forum is?
Elke gebruiker is daar achter gekomen, waarom jij dan niet.



Maar zodra een forum lid wat plaatst waarmee hij hoopt ook een centje bij te verdienen wordt het als spam gewist.
Tja, daar is men hier ook niet van gediend en dat heb je te respecteren al schijn je daar erg moeite mee te hebben. Waarom maak je geen eigen site, kun je naar hartelust adverteren.



Ik wens jullie nog heel veel ruzies toe, begrijp waarom ik hier niet zo vaak kwam, en ik zou graag zien dat al mijn posts gewist worden.
Nou, die ruzie's valt erg mee hoor, voor 99% is het hier hartstikke gezellig maar begrijp nu ook wel waarom je hier niet zo vaak kwam.



de groet'n.
Jammer


De rest vind ik niet de moeite om op te reageren maar denk een beetje aan je hart man. Wat mij betreft zand erover hoor maar gezien je texten zal dat wel moeilijk zijn voor je.

Hier wil ik het iig bij laten.

HaroldA
21 januari 2014, 19:31
Hier gaat het eigenlijk toch maar vooral over het likken van andersmans anus, en over de eigen pornocollectie."

Shit, je hebt ons door ... doe je niet mee? :(

Misery Signals
21 januari 2014, 19:39
Ik doe ook liever niet mee hoor, HaroldAnus...

MS

HaroldA
21 januari 2014, 19:40
Ik doe ook liever niet mee hoor, HaroldAnus...

Nee hoor! (knipoog)

cluseau
21 januari 2014, 19:43
Ik doe ook liever niet mee hoor, HaroldAnus...

MS


.http://home.casema.nl/jajop/cluseau/takethatbigboy.gif

HaroldA
21 januari 2014, 19:43
Moet je even contact met de admin opnemen. Verder: Doei!

Hier is het uitschrijfformulier:

http://www.wallchan.com/images/sandbox/73300-butthurt-report-form.png

Misery Signals
21 januari 2014, 19:45
Ok Cluseau genoeg gelachen, voor de dag met dat Little Willie schema!

MS

Ppieter
19 oktober 2015, 21:31
Heb je'm nog steeds? Was op zoek naar een versterker voor mijn zoon. Kwam een little willie tegen op marktplaats. Inderdaad mooi om te zien, en mooi om te horen.
Helaas is er tijdens het vervoer kennelijk iets mis gegaan. Thuisgekomen bleek er een enorme brom in te zitten. Bij de verkoper thuis was dat nog niet zo.

pasqual
19 oktober 2015, 22:31
Heb je'm nog steeds? Was op zoek naar een versterker voor mijn zoon. Kwam een little willie tegen op marktplaats. Inderdaad mooi om te zien, en mooi om te horen.
Helaas is er tijdens het vervoer kennelijk iets mis gegaan. Thuisgekomen bleek er een enorme brom in te zitten. Bij de verkoper thuis was dat nog niet zo.

Hoi Ppieter, ik weet niet of je de laatste pagina's hebt gelezen van dit topic:soinnocent: maar aan de hand daarvan lijkt het mij nogal sterk als hij nog zou reageren....:(
Maar een enorme brom kan worden veroorzaakt doordat je stopcontact niet geaard is? Of misschien zit een van de buizen los na het transport naar huis?
Succes!

cluseau
19 oktober 2015, 22:47
+1. Heb het ook nog ff doorgelezen, idd humor.

Ik zou graag betreffende amp een keer zien om het schema uit te tekenen. Komt gratis online :)

Wat betreft de klacht zijn er veel mogelijkheden. Buisvoetjes bv zijn slap waardoor de buis elektrisch contact kan verliezen. Sterker nog, het komt maar al te vaak voor dat buizen er gewoon letterlijk uitvallen. Dan zijn er nog de algemeen bekende uitgedroogde voedings elco's. Na lang stilstaan zijn dit gewoon tijdbommen. Ze kunnen uit elkaar klappen wat voor veel schade kan zorgen. Goeie mogelijkheid ook voor slechte aardverbindingen en tenslotte is er de randaarde welke gerespcteerd MOET worden. Niet alleen om een beetje brom te voorkomen maar zeker voor je veiligheid.