PDA

View Full Version : distortion tips



Adro
19 december 2009, 20:04
hey mensen,

ik speel afwisselend met een les paul en telecaster. ik ben sinds kort van marshall overgestapt naar een Fender Hot Rod Deluxe, ik ben erg tevreden over m'n amp alleen mis ik er nu nog wel een mooie distortion naast. de overdrive/drive op de amp gebruik ik ook en ben daar ook tevreden over.
nu heb ik als distortion pedaal een proco rat maar het is niet dat ik hem niet meer gaaf vind... maar over m;n oude marshall JCM 2000 vond ik hem altijd geweldig klinken alleen nu kom ik wel 'wat' tekort in m;n (distortion) sound.

nogmaals de Fender HRD blijft en ben ik heel blij mee dus ik stap niet meer over op marshall (voor diegenen die me dat aan willen raden)
dus wie kan me een mooie diverse/breed inzetbare distortion aanraden???

alvast bedankt

DVBAS
19 december 2009, 20:07
Misschien een oude marshall guv'nor (er staan er twee op marktplaats)?

Naar het schijnt een echt marshall-geluid in een doosje (zoals die oude jcm-800's)

Adro
19 december 2009, 22:45
klinkt die lekker??? ik zal em eens opzoeken op youtube!!

nog meer aanraders??

DVBAS
19 december 2009, 22:59
Radial tonebone london distortion? Weer zo een echt marshall in een doosje, waar ik ook alleen maar positiefs over heb gehoord ;).

Maar als je iets uitgebreiders wilt dan alleen maar marshallgeluiden, kan je ook uitkijken voor zo'n jeckyl & hyde pedaal (OD en distortion in één pedaal) of een vox satchurator (satriani's signature pedaal).

Meer schiet me even niet te binnen.

FruscianteFan
19 december 2009, 23:19
Ik heb zelf een Blues Junior en ik gebruik een Rat en een Blackstar overdrive. Heel verschillende sounds geeft dat.

Henri H
19 december 2009, 23:28
- Brunetti Mercury Box
- MI Audio Crunch Box

Ik heb ze beide getest, naast nog meer distortions, beide pedalen hebben een overtuigende Marshall-achtige sound, erg goed.

Shaggy
19 december 2009, 23:44
Omdat je switcht van tele naar LP zou je kunnen kijken naar een way huge fat sandwich, die valt wel af te stellen zodat je op beide planken een lekkere sound krijgt.

Adro
20 december 2009, 02:34
thnx voor de reacties zover!!!
ik ben niet heel specifiek op zoek naar het marshall geluid, vandaar dat ik een breed inzetbare distortion wil kopen. naar bijv. Boss distortions ben ik sowieso niet opzoek.... die klinken me teveel als "effect uit een doosje"
als jullie nog meer weten zouden jullie mij enorm helpen! ik heb dan alleen maar meer vergelijkingsmateriaal!

groet

DVBAS
20 december 2009, 11:08
Boss is niet altijd 'effect uit een doosje', de gemodde kunnen naar het schijnt prachtig klinken (ik dacht dat steve vai nog altijd speelt met een door keeley gemodde boss ds-1 uit de jaren 80.

En nog een pedaal die ik vergeten was: digitech hardwire valve distortion
Deze moet je zeker ook eens checken ;)

schizo910
20 december 2009, 11:39
Fulltone GT500, erg veelzijdig door de breedinzetbare EQ. Tevens een boost die je kan schakelen voor of na de distortion. M.a.w. voor een volume boost of extra toevoeging van gain. Kan van 9V tot 18V wat zorgt voor wat meer headroom indien gewenst.

Mufftin
20 december 2009, 13:52
misschien ook wle handig om je budget er een beetje bij te zetten. Want er komen nu dingen angs van 80 tot 300 euro.

Adro
20 december 2009, 13:56
@DVBAS: ik ben zelf wel een boss liefhebber, alleen de niet gemodde distortions klinken mij als een effect uit een doosje.
zelf heb ik de od3 en modulatie effecten en daar ben ik heel tevreden over..

de radial tonebone heb ik eens opgezocht... wat ik er nu zo van gehoord en gelezen heb ga ik eens kijken of ik die ergens kan gaan proberen, de way huge fat sandwich lijkt me (wat ik er van gezien heb) niet mijn ding.

blijf natuurlijk tips geven, ik heb me zelf nooit zo verdiept in distortions.....

groet

Adro
20 december 2009, 13:57
wat budget betreft heb ik zoiets van, als het goed klinkt mag het eventueel ook wat kosten... daar kijk ik niet heel erg naar.. maar tot 300 euries is wel de top voor mij.. ik weet niet of er nog duurdere te krijgen zijn? vast wel!

livepulse
20 december 2009, 14:04
Wampler for all your needs...

_M_P
20 december 2009, 15:58
xotic bb plus

plexi en en tubescreamer in één doosje.

www.xotic.us

bruunsen
20 december 2009, 18:36
Plug je zo nu en dan in op mijn jcm2000;)

of beter nog, gooi je die RAT op mijn pedalboard(H)

grtz:P

Tokaifan
20 december 2009, 18:45
- Brunetti Mercury Box
- MI Audio Crunch Box

Ik heb ze beide getest, naast nog meer distortions, beide pedalen hebben een overtuigende Marshall-achtige sound, erg goed.

Precies degene die ik wilde aanraden!

Adro
20 december 2009, 19:29
hahaaa bruunsen...... zie je vanavond, eens kijken of het je wat lijkt!!! topper!!!

Adro
31 december 2009, 19:07
na wat eigen research ben ik de Digitech Hardwire "valve distortion" en de Way Huge "Fat Sandwich" gaan proberen!
in eerste instantie vond ik de valve distortion echt helemaal supergaaf, maar toen ik de Fat Sandwich aansloot was de keuze snel al gemaakt...
wat een wereldpedaal!!!!.... je kunt qua sound echt vari;eren van super vette/zware tot mierzoete distortions of zelfs de Fuzz kant op... echt een aanrader dus.
kan er nu alleen maar van gaan genieten.....

marc_o
31 december 2009, 19:34
Brunetti Mercuri inderdaad. Heb 'm nu een paar maanden en ik zweer erbij.

Shaggy
31 december 2009, 20:48
na wat eigen research ben ik de Digitech Hardwire "valve distortion" en de Way Huge "Fat Sandwich" gaan proberen!
in eerste instantie vond ik de valve distortion echt helemaal supergaaf, maar toen ik de Fat Sandwich aansloot was de keuze snel al gemaakt...
wat een werledpedaal!!!!.... je kunt qua sound echt vari;eren van super vette/zware tot mierzoete distortions of zelfs de Fuzz kant op... echt een aanrader dus.
kan er nu alleen maar van gaan genieten.....

I told you dude http://www.gitaarnet.nl/forum/images/smilies/cool0020.gif

cetse
31 december 2009, 22:13
Een distortion pedaaltje dat ik je wel kan aanraden is de Fulldrive van Fulltone.
Wel redelijk duur ik geloof 250 € in musicstore maar klinkt zeer goed op duurdere buizenversterkers.
Ik heb een neef die hem heeft op een orange tinny terror en dat klonk zeer goed:blast:
En er altijd op letten dat de jacks die de effecten verbinden van goede kwaliteit zijn:strat:

Mitch
1 januari 2010, 10:54
Hij is al blij met zijn Fat Sandwich ;)

Adro
1 januari 2010, 12:48
@Mitch: Yes indeed!!:cheerup:

@Shaggy: ik heb jouw reactie denk ik over het hoofd gezien!!! toch nog bedankt voor je eerdere reactie!!! gedeelde eer naar jou toe!!

petpas
1 januari 2010, 13:09
Ik heb dezelfde amp die jij gebruikt en gebruik voor distortion 2 bad monkeys van digitech. Die klinken over de hot rod echt super.

Adro
1 januari 2010, 19:08
kan ik aannemen dat dit vergelijkbare pedalen zijn als de valve distortion?? of zit ik dan helemaal verkeerd?
ben nu echt superblij met m'n nieuwe pedaal, alles lijkt nu ineens zo'n beetje te kloppen!!

groet

toneblo
1 januari 2010, 19:12
kan ik aannemen dat dit vergelijkbare pedalen zijn als de valve distortion?? of zit ik dan helemaal verkeerd?
ben nu echt superblij met m'n nieuwe pedaal, alles lijkt nu ineens zo'n beetje te kloppen!!

groet


er zit een ritmebox bij?!:crazyhappy:













Fijne drive dat broodje!:hippie:

cetse
1 januari 2010, 21:39
Hij is al blij met zijn Fat Sandwich ;)

Ha sorry:strat:
Had het niet gelezen.
Met wat kan je de sound van een Proto RAT vergelijken?

Cedric

Adro
1 januari 2010, 23:43
dat weet ik eigenlijk niet..... als ik het zou moeten omschrijven is het i.m.o. een meer vintage overdrive/distortion... hij klinkt wel heerlijk moet ik zeggen......

Hanzemannetje
7 januari 2010, 20:23
De huidige Rat is toch in elkaar gezet met veel mindere kwaliteit onderdelen dan de 'oude'?

j-op
7 januari 2010, 20:38
De huidige Rat is toch in elkaar gezet met veel mindere kwaliteit onderdelen dan de 'oude'?

Er is niet bizar veel verschil, ik had een tijdje een nieuwe van vorig jaar en daarnaast eentje met het Proco-logo op de bovenkant uit '88. Het was vast de schijnbare mojo van zo'n ouwe, maar hij leek wel wat smoother te zijn of zo.

Ik heb de reissue uiteindelijk verkocht en de ouwe is nu zo'n beetje m'n favoriete pedaal. Ik schaf vast ooit nog eens een andere aan, 2 Rats achter elkaar klinkt fantastisch.
:)