PDA

View Full Version : Bare Knuckle Pickups



Gurby
19 december 2009, 20:03
Ik zat mij af te vragen of dit al een bekend merk pickups dezer dagen in Nederland is.
Bare Knuckle maakt werkelijk waar fantastische pickups (custom) voor een heel erg vriendelijke prijs:)
check voor meer info http://www.bareknucklepickups.co.uk/

Zijn er hier misschien mensen die Bare Knuckles gebruiken?

HaroldA
19 december 2009, 20:55
Bare Knuckle Black dog in de brug van mijn SG: :rockon:

Vet blazen, baasje! :ok:

Gurby
19 december 2009, 21:05
Dat is een HEEL erg strakke combinatie! :blast:

Pepe
19 december 2009, 21:24
BK is een tijd hevig gepromoot hier, flavour of the day. Komt de hype weer terug? Of catch up?

Bernardduur
19 december 2009, 22:56
Ik heb een Mule en een Black dog in mn Epi Crestwood en damn, heerlijk!

Zjef
19 december 2009, 23:12
In mijn (nog te bouwen) LP komen er BK Black Dogs. :sssh:

AgileGhost
20 december 2009, 10:59
In mijn Indie PRS-kopie zit een Warpig in de brugpositie. Superveel output, maar wel warm. Tof!

stijnkenens
20 december 2009, 14:04
Hilko of jaquesledick steekt ze ook in z'n zelfbouw gitaren, dat is toch iemand met een grote backup, dus ik vertrouw hem wel.

Zal dan ook wel goed zijn.


s?

vinni
20 december 2009, 14:34
In mn PRS Singlecut (oude model) heb ik ook een BK Blackdog in de brug.
Acht het niet uitgesloten dat er nog meer BK's komen.

Als er iemand nog brug BK's tweedehands heeft....laat me het even weten.
Misschien is het wel wat voor mij.

Groet,
Vinni

bluegate
20 december 2009, 14:39
Ik heb een set Apache in mijn Eric Johnson strat gezet, veel beter geluid.
Nu heb ik een middle en neck Apache in mijn James Tyles, dus ik vind ze te gek... :ok:

Van Dattum
20 december 2009, 15:18
Een setje Stormy Mondays in mijn Thinline Tele zelfbouw. Op advies van de man van BK zelf, heerlijk.....

VanMeekeren
20 december 2009, 15:25
Ik heb overwogen om een oude The Paul met BK Mule's te halen.

Van wat ik gehoord heb zijn dit heerlijke pu's. Orpheo was er trouwens minder lyrisch over. Misschien even wachten op zijn reactie?

Van Meekeren

HaroldA
20 december 2009, 15:35
Orpheo was er trouwens minder lyrisch over. Misschien even wachten op zijn reactie?

Alsof zijn mening heilig is? :???:

Gurby
20 december 2009, 15:46
Achja, iedereen mag zijn eigen mening hebben natuurlijk:)!
Voor de een is uiteindelijk de ene pickup natuurlijk weer prettiger dan voor de ander.
Daarnaast vind ik het heel gaaf om te horen dat er zoveel positieve berichten over de Bare Knuckles zijn!

VanMeekeren
20 december 2009, 16:17
Alsof zijn mening heilig is? :???:

Je kunt heel veel dingen zeggen over Orpheo, maar hij heeft wel degelijk verstand van pick-ups.

Van Meekeren

HaroldA
20 december 2009, 16:22
Je kunt heel veel dingen zeggen over Orpheo, maar hij heeft wel degelijk verstand van pick-ups.

Ik ken ook mensen die heel erg veel verstand hebben van wijn maar het gaat mij om de smaak en niet om de theorie er achter...

Oftewel: geluid is subjectief en je kunt dus niet op de mening van een ander af gaan. Wat de een niks vind vind de ander juist gaaf.

Dweezman
20 december 2009, 20:21
http://94.100.122.2/492150001-492200000/492151501-492151600/492151591_6_TUSU.jpeg

loaded with Bare Knuckles Slow Hand.

VanMeekeren
20 december 2009, 21:24
Ik ken ook mensen die heel erg veel verstand hebben van wijn maar het gaat mij om de smaak en niet om de theorie er achter...

Oftewel: geluid is subjectief en je kunt dus niet op de mening van een ander af gaan. Wat de een niks vind vind de ander juist gaaf.


Dit ben ik zeker met je eens. We zitten hier wat in het grijze gebied.

Ik zie het zo: Iets wat subjectief is, is context-afhankelijk. Daarom vind ik in zulke situaties een theoretische basis 'nodig'.

(Ik verwoord het moeilijker dan het is, maar geldt ook meer als stramien.)

Van Meekeren

Mitch
20 december 2009, 21:33
Of iemand veel heeft getest en heeft geschreven over pickups hoeft niet te betekenen dat je automatisch veel waarde aan diens mening moet hechten. Pickups zijn uitermate smaakgebonden en dan nog hangt het ontzettend van de gitaar in kwestie af of een pickup doet wat je ervan verwacht. Dat op basis van specs alles precies te voorspellen zou zijn vind ik een fabeltje.

Bare Knuckles zijn hier inderdaad een tijdje een hype geweest maar wat mij betreft bepaald niet ten onrechte! Wat ik tot nu toe gehoord heb was zeer goed. Ik heb een gitaar gehad met Black Dogs en heb momenteel één gitaar met een Mule bij de brug en daar ben ik zeer tevreden over.
De Gier Gitaarbouw rust het nieuwe elektrische model, de Authority, standaard uit met een licht aangepast setje Mules (fractie minder output bij hals element t.b.v. de helderheid). Dat zegt mij persoonlijk dan weer meer dan de mening van een willekeurig forumlid omdat ik de smaak van de bouwer in de loop van de jaren heb leren kennen.