PDA

View Full Version : pedaal of modden?



Keevinkos
19 december 2009, 19:07
Hai, ik wil graag een London City top gaan kopen, de marshall plexi kopieën.
Alleen klinkt hij zo clean. Ik wil er graag scheur uit halen, want verder zijn het prima versterkers. Ik speel rock stylen, (Van Halen, AC/DC) maar toch moet het ook mogelijk zijn er een andere soorten mee te spelen met clean. (rustige nummers van the Eagles bijv.)

Er zijn 2 mogelijkheden:

- Een distortion pedaal aanschaffen:
Als ik dit ga doen weet ik zeker dat het de Wampler Pinnacle wordt, dit ding klinkt als een vintage marshall waar ook een beetje de Brown sound van EVH in zit. (wat een geweldige sound is dat zeg...:cooler: ik wil ook elementen van deze sound in mijn uiteindelijke eigen sound hebben.)
Het voordeel van dit is, dat je eigenlijk ook een soort footswitch hebt tussen 2 kanalen, wat ook heel handig is.
Ik hoor trouwens vaak dat deze plexi amp icm een distortion prima gaat. (eigenlijk is daar ook voor gemaakt....:soinnocent:)

Of....

- De amp op verschillende manieren modden:
Master volume erin zetten, ombouwen tot jcm800 etc. Ook wil ik graag een fx loop, dit ga ik wrs sowieso doen, dit heeft niet echt wat met distortion te maken.

Wat kan ik het beste doen? Aan de ene kant is een pedaal gwoon handig en makkelijk, maar ik denk dat het mooier is als de buizen zelf een beetje op hun donder krijgen?:soinnocent:

Of welke mods kan ik sowieso doen, die niet zo zeer met sound en distortion te maken hebben? (FXloop etc.)

jerome
20 december 2009, 00:06
Waarom ga je dan niet gelijk voor een JCM 800?
Voor een goede LC en dan modificeren ben bij elkaar ook aardig wat geld kwijt.
Als je er genoeg verstand van hebt om de mods allemaal zelf kunnen doen is het wat anders natuurlijk