PDA

View Full Version : Freebie: Squier Bullet Strat



McVenco
19 december 2009, 17:52
Een tijdje geleden vroeg een kennis van me of ik nog interesse had in een Squier Stratocaster gitaar. Hij had hem al jaaaaren liggen omdat hij zijn idee om gitaar te gaan leren spelen al snel had opgegeven. Ik vroeg wat hij ervoor wilde hebben, maar hij zei "neem hem zo maar mee, ik wilde hem toch al naar de kringloopwinkel brengen".

Vandaag opgehaald, en het bleek geen strat te zijn, maar een Bullet. Ik weet niet precies hoe oud hij is, de vorige eigenaar heeft hem zo'n jaar of 10 terug ook gekregen van iemand, dus ik gok dat hij ergens van eind jaren 80 is.

Hij heeft nodig een fretjob nodig, en de potmeters zijn volgens mij ook niet helemaal jofel meer, maar verder is het een leuk plankje. Knoppen en pickupcovers zijn al aardig vergeeld, en er zitten al de nodige butsen, putjes en krassen op dus een beetje mojo heeft ie al :rockon:

Fotootje:

http://img.photobucket.com/albums/v205/McVenco/Guitars/100_1261.jpg

edit: heh, nou heb ik alsnog "strat" in de topictitel gezet :chicken:

budje
19 december 2009, 17:56
zoeen wil ik er al jaren, maar ze zijn altijd zo achterlijk duur :mad:

Mazzelpik:seriousf:

Midwolda
19 december 2009, 18:30
Mooi ding man, ziet er nog prima uit, gefeliciteerd! Ideaal om te modden omdat alles op de slagplaat zit.
Alleen herfretten wordt dan een (in verhouding) dure zaak... misschien zelf doen?

wietse
19 december 2009, 18:44
Alleen herfretten wordt dan een (in verhouding) dure zaak... misschien zelf doen?

altijd mooi een gratis gitaar, je kan ook altijd nog voor een andere hals gaan, kan je 2e hands vaak wel aankomen en veel goedkoper dan herfretten.

spirit
19 december 2009, 19:40
Nice color....red, ik neem aan dat er made in Korea op de headstock staat? De Made In Japan bullet's hadden nl. een tele headstock, hoewel ik er wel eens een met een strat neck ben tegengekomen, die uit Japan kwam. De Koreaanse zijn van bj. '85 t/m '87, de Jappen '83-'84

Op Ebay staat nu een neck http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260523684036&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

Hier mijn '83 SQ-series MIJ bullet
http://i83.photobucket.com/albums/j297/Extra71/DSC04839.jpg?t=1261247836

@Budje; wat noem jij achterlijk duur?, vaak heb je al zo'n Bullet voor rond de 200,- euro

Hellsbellsnl
19 december 2009, 19:52
Laat ik nou exact dezelfde gehad hebben.
Alleen had deze een Kahler Tremolo (under licence by Fender stond er op)
Heb hem voor €225.= verkocht via E-bay.
Leuke gitaar,maar niet mijn ding.
Ik zit niet zo op tremolo's.
http://i161.photobucket.com/albums/t233/hellsbellsnl/74f0_1.jpg
http://i161.photobucket.com/albums/t233/hellsbellsnl/78a5_1.jpg
Maar i.d.d. de echte "bullet's" hebben een tele headstock.

McVenco
19 december 2009, 22:28
Alleen herfretten wordt dan een (in verhouding) dure zaak... misschien zelf doen?

Ik ga eerst eens kijken of ik de huidige frets kan vlakken en crownen, maar daar heb ik een hard hoofd in, omdat het al redelijk platte frets zijn, en er zitten bovendien flinke gleuven in.
Herfretten lijkt me het beste idee eigenlijk, en dat doe ik dan inderdaad gewoon zelf, dan kost het me alleen wat fretdraad en een paar uurtjes noeste arbeid :)

budje
19 december 2009, 22:37
@Budje; wat noem jij achterlijk duur?, vaak heb je al zo'n Bullet voor rond de 200,- euro

hmmmmm dan moet ik beter zoeken :makeup:

maar met tele headstock vind ik m idd super sexy

Midwolda
19 december 2009, 22:42
Zelf bouwen, Budje... heb ik ook gedaan ;)

budje
19 december 2009, 22:44
Zelf bouwen, Budje... heb ik ook gedaan ;)

voorlopig hebben wat andere dingen dan gereedschap prioriteit helaas... en ik ben ook niet superhandig. Er moet hier nog steeds een strat met teleheadstock komen, als de middelen er weer wel zijn!

Rick L
19 december 2009, 23:11
Sexy guitar! Zijn die elementen nog wat?
Wacht nog steeds tot dat mijn buurman aan komt bellen of ik een Gibby van zijn zolder wil aannemen :dontgeti:

Nagramoth
20 december 2009, 10:40
Leuke freebee hoor !

Ik heb zelf helaas niets om weg te geven... ;)

macwilliams
20 december 2009, 21:30
Leuk cadeautje :ok:

McVenco
22 december 2009, 16:41
Zijn die elementen nog wat?

Voor zover mijn gebrekkige gitaarkennis als referentie kan dienen ben ik best tevreden met het geluid. De hals- en middenpickup klinken lekker helder/crispy (met een warm randje), maar de brugpickup is wat te schel en "quacky" naar mijn smaak, misschien dat ik die nog ga vervangen op termijn (al moet ik wel zeggen dat ik tot nu toe alleen humbuckers gewend ben, dus misschien is het een kwestie van wennen).

Omdat ik er eigenlijk meteen wat op wilde gaan spelen is de topkam het enige wat ik op dit moment heb vervangen, die kon namelijk écht niet meer. Ja, en de snaren natuurlijk, die zaten er al 10 jaar op geloof ik :chicken:

Er moet wel hoognodig iets aan de electronica gedaan worden, de switch en potmeters kraken dat het een lieve lust is, en ik denk dat een beetje shielding ook absoluut geen kwaad kan. Verder kan het fretboard ook nog wel een reinigingsbeurtje gebruiken.