PDA

View Full Version : Hngd: Sg!



Ferraririk
19 december 2009, 15:03
Yups, ik heb hem opgehaald, was het reizen meer dan waard, wat een geweldige gitaar, en goed onderhouden door de vorige eigenaar, ik had al een vermoeden dat het een koreaan was, en ja hoor, een koreaan uit 1998, wat info van de guitar dater project:

Guitar Info
Your guitar was made at the
Saein Plant, Korea
August 1998
Production Number: 2751


Saein Musical Instrument Co. Ltd

The Saein Musical Instrument Co. Ltd. is located in the Namdong Industrial Complex in Incheon, Korea. Saein was established in July 1st 1991 and has a monthly capacity of 4,500pcs. In Oct 1st 1992, Saien Began manufacturing guitars for Epiphone, who they now consider to be their main business. They also started producing their own line of guitars called Shine in 1997. In February, 2001, a new factory was opened in Gaomi City, China. This factory boasts a monthly capacity of 10,000pcs. Saein was presented the ‘The Best Quality Award of the Year’ by Gibson Epiphone USA in 1998 and 1999.

Dussss
Ik zelf vind hem heel mooi, alleen het oranje knopje van de pickup switch niet echt, heb al gekeken om hem los te krijgen, maar die zit echt goed vast, zometeen nogmaals proberen dus.

en voor de rest:

FOTO'S!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://i733.photobucket.com/albums/ww331/Ferraririk/IMG_5205.jpg

http://i733.photobucket.com/albums/ww331/Ferraririk/IMG_5200.jpg

kenx
19 december 2009, 15:03
Gefeliciteerd!

grtz

Tupelo
19 december 2009, 16:42
Gefeliciteerd en veel plezier ermee.
Zelf zie ik de bijdrage van die 3e pup niet; is dat significant ?

Ferraririk
19 december 2009, 16:50
Gefeliciteerd en veel plezier ermee.
Zelf zie ik de bijdrage van die 3e pup niet; is dat significant ?

Het draag niet veel bij, maar het is wel leuk om de extra mogelijkheid ter beschikking te hebben, en het is trouwens niet, dat per standje op de pickup switch, 1 element is (als in, Rhytm=neck mid=middle treble=bridge)
want Rhytm= Neck, mid middle=alle3 treble=mid,bridge dus je moet wel wegdraaien als je maar 1 pup wil gebruiken

Hiro
19 december 2009, 16:59
ja dat is helaas een van de voordelen/nadelen van een 3e pickup, maar net hoe je m wilt gebruiken.
Maar dat oranje knopje is los te draaien, gewoon wat meer kracht zetten anders een klein beetje verwarmen, en kijken of de switch zelf niet mee draait.

Maar gefeliciteerd, heel veel plezier ermee ;)

Ferraririk
19 december 2009, 17:00
Maar dat oranje knopje is los te draaien, gewoon wat meer kracht zetten anders een klein beetje verwarmen, en kijken of de switch zelf niet mee draait.

Maar gefeliciteerd, heel veel plezier ermee ;)

Ik weet dat het kan, bij mn LP lukt het ook, deze zit alleen iets strakker (misschien hebben ze hem wel vastgelijmd :dontgeti:


en, bedankt!

McVenco
19 december 2009, 17:38
Zo, da's een gaaf apparaat!

Je begint trouwens al een aardige collectie te krijgen :ok:

geert1976
19 december 2009, 17:44
Gefeliciteerd, das een mooie:cheerup:

richwoodplayer
19 december 2009, 19:11
welk merk is het nou?
epiphone?

wel vet ding! dat zeker:D

Ferraririk
19 december 2009, 19:13
welk merk is het nou?
epiphone?

wel vet ding! dat zeker:D

ja epiphone ja, ik kreeg de headstock niet goed scherp, vandaar daar geen foto van

Steven Otto
19 december 2009, 19:26
Nee, die creme met de lelijke headstock.


ja epiphone ja, ik kreeg de headstock niet goed scherp, vandaar daar geen foto van
:seriousf::ok:


grats :p

macwilliams
19 december 2009, 19:36
Als je die buckers splitbaar maakt en vervolgens uit fase de midden en de nek inschakelt krijg je een mooie ronde toon. Lèkkåhr :ok: Dan is het verschil echt goed merkbaar.

Rinze
19 december 2009, 20:57
Mooi ding. Ik vind wel dat je voor je leeftijd walgelijk veel gitaren hebt. Wat is dat voor Les Paul?

Ferraririk
19 december 2009, 20:58
Mooi ding. Ik vind wel dat je voor je leeftijd walgelijk veel gitaren hebt. Wat is dat voor Les Paul?

Ook een Epiphone, is een LP standard deluxe, maar er gaat binnenkort weer een gitaar uit (of zelfs 2)
maar ik kon deze gewoon zo goedkoop kopen, dat ik hem niet kon laten liggen, en alsie eruit gaat, dan heeftie zichzelf makkelijk terug verdient

EDIT: het was stiekem ook de intentie deze te verkopen, maar hij speelt zo goed, damn:sssh:

Rinze
19 december 2009, 21:00
Ook een Epiphone, is een LP standard deluxe, maar er gaat binnenkort weer een gitaar uit (of zelfs 2)
maar ik kon deze gewoon zo goedkoop kopen, dat ik hem niet kon laten liggen, en alsie eruit gaat, dan heeftie zichzelf makkelijk terug verdient

Rik toch, beter opletten op school hoor.