PDA

View Full Version : Yamaha DG-stomp, de POD-killer



telecastermaster
19 december 2009, 15:47
Ik wou ff melden dat ik een Yamaha DG-stomp heb aangeschaft (nadat ik eerder al een Yamaha DG-1000 had aangeschaft), en dat ik er geweldig blij mee ben.

Natuurlijk is het een modeller, maar wel de beste die ik ken, en hij blaast die achterlijke Line6 rotzooi uit het water.
Het grote verschil met mijn POD 2.0:

- klank is veel transparanter
- het karakter van je gitaar komt veel beter tot zijn recht; bij die POD klinken alle gitaren hetzelfde
- veel dynamischer; De DG-stomp reageert veel meer als een echte versterker als je bv het volume een beetje terugdraait.
- effecten zijn veel beter dan de POD
Dit apparaat komt werkelijk in de buurt van een buizengevoel (zeker als je er, zoals ik, er nog een buizencompressor tegenaan gooit).


Onbegrijpelijk dat Yamaha hiermee gestopt is. Ik heb over de jaren een enorme hoeveelheid effecten en preamps gebruik, (Line6, Hughes & Kettner, ADA, Digitech, Korg, Zoom, etc. ) en deze bevalt me het beste...
Klassiek geval van superieur product/slechte marketing a la Phillips Video 2000, als je het mij vraagt.
In ieder gevAl: beste 130 euro die ik geinvesteerd heb in gitaargear. Voorlopig hoef ik niet verder te zoeken.

Anyway, nog enthousiaste gebruikers hier?

Tankman
19 december 2009, 16:18
Nooit van gehoord. Foto's?

telecastermaster
19 december 2009, 16:23
Nooit van gehoord. Foto's?

Nou snap ik waarom Yamaha ermee gestopt is.....:chicken:


Anyway:

http://www.amptone.com/images/yamahadgstomp.jpg
http://www.amptone.com/images/yamahadgstompback.jpg

Rinze
19 december 2009, 17:57
Dr staat nu eentje op gitaarmarkt voor 90 euro (of heb jij die gekocht?). Ik heb altijd begrepen dat ie nogal krasserig is in de vervorming, maar heb hem zelf nooit aan de tand mogen voelen. Clipjes? :crazyhappy:

Die DG-1000 lijkt me ook cool, trouwens.

Dirk_Hendrik
19 december 2009, 20:18
Hier een niet-gebruiker-wel-bezitter.

Jammergenoeg kan ik je optimisme niet delen en begrijp heel goed dat Yamaha met het ding gestopt is. Doe mij m'n POD maar.

toneblo
19 december 2009, 21:30
Hier een niet-gebruiker-wel-bezitter.

Jammergenoeg kan ik je optimisme niet delen en begrijp heel goed dat Yamaha met het ding gestopt is. Doe mij m'n POD maar.




......huh?
Wat lees ik?



Dirk, vind je ze echt o.k?
Jij, de vinder van de Gooster Booster, de Twoverdrive en ga zo maar door..
Jij ook op de po(t)d?!:o



Hmmm, nouja, het is ook weer niet zo onhandig, zo'n ding..

Dirk_Hendrik
20 december 2009, 10:26
;)
Het verschil tussen eindeloos met een microfoon voor een versterker in de weer zijn,...

of je gitaarsignaal via een standje blackface op de POD rechtstreeks aan de mengtafel aanleveren, ....

Maakt voor een snelle demo of wat PA steunversterking een wereldverschil in de hoeveelheid tijd die het kost.

Of ik een POD ok vind ben ik nog steeds niet uit. Wél dat ik ze voor het geld eigenlijk erg goed vind.

telecastermaster
20 december 2009, 12:03
En wat is er mis met die Yamaha? Want ik begin ook lichtjes te twijfelen aan je oren, Barend...;)

marc_o
20 december 2009, 12:11
Ik heb er 2 jaar mee gerepeteerd, direct in een mengtafel en over een stel mooie studiomonitors, en vond 'm redelijk okay, maar wel in dezelfde hoek als de POD. Wel hebben ze meer een versterkerfeel, maar ik kan er niet warm voorlopen.

Mocht je naar iets dergelijks op zoek zijn en je zoekt het buizengeluid, kijk je beter naar een koch pedaltone, die echt subliem is of voor minder geld en bijna even veel buizenplezier kan ik je de Blackstar HT-Dual aanraden.

Dirk_Hendrik
20 december 2009, 15:34
bijna even veel buizenplezier kan ik je de Blackstar HT-Dual aanraden.

+1,

Idem voor de Ibbie TK999HT voor metalheads trouwens.

Dirk_Hendrik
20 december 2009, 18:20
En wat is er mis met die Yamaha? Want ik begin ook lichtjes te twijfelen aan je oren, Barend...;)


Niks Peter.
Maar uiteindelijk is het hetzelfde als met elk pedaal waarmee ik voor het eerst speel. Puur gevoel. Ga ik er meer mee spelen, inspireert het ding me, etc etc. Bij de DG had ik dat niet.

gitaarmike
22 december 2009, 00:03
Hier een niet-gebruiker-wel-bezitter.

Jammergenoeg kan ik je optimisme niet delen en begrijp heel goed dat Yamaha met het ding gestopt is. Doe mij m'n POD maar.

Precies, ik heb ook weleens over zo'n ding gespeeld en mijn pod x3 live is toch echt een stuk beter hoor. Heel makkelijk instellen met de editor op de computer en gaan! :rockon: