PDA

View Full Version : midi



Simone Toet
19 december 2009, 14:40
Wie kan mij helpen/advies geven?
Ik speel acoustisch gitaar en maak steeds meer gebruik van alternatieve stemmingen. Mijn docent had als optie om een midi gitaar te kopen. Daarmee kun je dus een E snaar (6e) als een C laten klinken. Ik wil graag een acoustisch geluid behouden, maar dit is misschien niet mogelijk, omdat je dan de originele stemming blijft horen. Ik weet sinds kort dat een Parker Fly ook een mooi acoustisch geluid heeft. Is dit dan mijn enige optie?

Groetjes, simone.

benwave
19 december 2009, 16:43
Wie kan mij helpen/advies geven?
Ik speel acoustisch gitaar en maak steeds meer gebruik van alternatieve stemmingen. Mijn docent had als optie om een midi gitaar te kopen. Daarmee kun je dus een E snaar (6e) als een C laten klinken. Ik wil graag een acoustisch geluid behouden, maar dit is misschien niet mogelijk, omdat je dan de originele stemming blijft horen. Ik weet sinds kort dat een Parker Fly ook een mooi acoustisch geluid heeft. Is dit dan mijn enige optie?

Groetjes, simone.

Je gitaar anderhalve toon omlaag naar een C op de E snaar moet toch nog wel kunnen ?
Anders een iets dikker E snaar kopen
Een midi gitaar geeft allerlei andere problemen

Mitch
19 december 2009, 16:53
Daar heb je niet per se midi voor nodig. Een beetje multi-effect heeft tegenwoordig een aardige pitch shifter aan boord waarbij je met je oorspronkelijke geluid wat naar beneden of naar boven toe kunt pitchen. Maar ja, da's dan wel over het hele bereik. De Line6 Variax heeft trouwens ook alternatieve stemmingen aan boord, weet niet uit mijn hoofd welke maar dat kun je op de Line 6 site vast bekijken.
Ik denk echter dat je er niet aan ontkomt dat als je echt live met meerdere stemmingen wil werken (of niet constant je gitaar wil omstemmen thuis) dat je toch een gitaar erbij zal moeten nemen, zo niet twee. Dan kun je de dikte van de snaren er tenminste goed op afstemmen.

bert k
19 december 2009, 18:26
Deze staat ook al in akoestisch, en crossposten is niet netjes. Dus slotje.