PDA

View Full Version : Van Marshall naar VOX ?



zappaoostwold
10 april 2003, 21:05
Speel nu met Fender over Marshall TSL 100 en 1960 Classic cab. Wil graag van het gesleep af. Moet met het kopen van een auto al rekening houden met vervoer van 't spul.
Wil dus kleiner (maar wel veelzijdig).
Dacht aan VOX 120 Valvetronix. Wie heeft hier ervaring mee. Uitgesproken meningen van puristen helpen mij denk ik niet zoveel.

Tremo
10 april 2003, 21:28
Uitgesproken meningen van puristen helpen mij denk ik niet zoveel.


Puristen?
Waar?
Hier?
Wie?

Bedoelt U dat U liever niet heeft dat mensen met een uitgesproken mening reageren?

Het zou ook eens een interessante discussie kunnen worden....

Tremo

wietse
10 april 2003, 21:49
een maat heeft er 1 en die moest eerst erg aan de instellingen wennen ,zat eerst heel veel ruis op maar hij is er nu erg tevreden mee.
de versterker heeft een heleboel mogelijkheden.

zappaoostwold
10 april 2003, 22:01
Op 2003-04-10 21:05, schreef zappaoostwold:
Speel nu met Fender over Marshall TSL 100 en 1960 Classic cab. Wil graag van het gesleep af. Moet met het kopen van een auto al rekening houden met vervoer van 't spul.
Wil dus kleiner (maar wel veelzijdig).
Dacht aan VOX 120 Valvetronix. Wie heeft hier ervaring mee. Uitgesproken meningen van puristen helpen mij denk ik niet zoveel.


Met puristen bedoelde ik eigenlijk mensen die de overtuiging hebben dat alleen de buizen echt tellen.

kokeleko
11 april 2003, 11:46
Heb je wel eens gedacht aan een klein 19" rack,kun je toch met buizen blijven werken, ik heb nog een buizen poweramp te koop :grin:

Bluppie
11 april 2003, 12:45
Rackzooi roels je kan er echt alles mee als je het goed doet :smile:

jamar
11 april 2003, 13:10
Heb Valvetronics 120 een avond in de oefenruimte gebruikt. Presets klonken goed. Heb omwille van de tijd geen eigen geluiden geprobeerd te maken. Zwakte: bijgeleverd voetpedaal. Als je daarmee overweg kunt ben je volleerd tapdanser. Begin deze week Line6 flextoneIII, 1 x 12" 1 x 60 Watt uit te breiden met extra cabinet tot 2 x 60 Watt Stereo, geprobeerd. Mooie geluiden alleen floarboard kost je nog eens ongeveer 250 Euro's maar is beter te bedienen dan dat onding van Vox. En....... hij is te tillen en heeft een handzaam formaat. Ik denk dat beide amps je wel wat te bieden hebben.Ik zou zeggen ga ze eens zelf uit proberen misschien vind je het wat, misschien ook niet.

BLOK182
11 april 2003, 13:12
Misschien kan je i.p.v. die 4x12" een 2x12" kopen? Scheelt ook weer wat. Of ben je niet meer tevreden met je huidige sound?

Dude
11 april 2003, 16:29
ok, ik zal hem niet aansnijden maar je gaat van buizen naar transistor.... damn heb ik het toch gedaan.... lijkt me niet slim. koop een 1x12 of 2x1`2 kastje en je bent van het gesleep af dude

MAY
11 april 2003, 17:32
Ik heb de beide modellen van de valvetronix serie geprobeerd. Klonken beide erg goed voor een digitale versterker, veel beter dan de meeste lin6 versterkers in die prijsklasse.
Ik vond hem veel minder digitaal klinken, en er zaten al erg goede geluiden in. (ook ik heb daar geen eigen geluid op gemaakt).
Dat sukje van de tapdanser daar ben ik het wel mee eens, het is niet het meest gemakkelijke in gebruik.

Als je geen buizenbak wilt, lijkt mij dit een goed alternatief!