PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar!! Vintage LP



DaChosen1
19 december 2009, 15:01
na een half jaar geleden mijn Epiphone te hebben verkocht begon ik toch het LP geluid wat te missen. Met zowel mijn Squier Classic Vibe 50's als mijn Ibanez RG 2820 kan ik het Gary Moore geluid niet genoeg benaderen. En laat Gary Moore nou net een van mijn favoriete gitaristen zijn!

Een Epiphone heb ik al gehad, dus dacht ik, laat ik eens iets anders proberen. Na een aantal zeer positieve reviews te hebben gelezen en op Youtube wat filmpjes te hebben gezien heb ik mijn Vintage Les Paul besteld.

Het is een copie van de beroemde '59 Gibson Les Paul Lemon Drop van Peter Green die hij later aan Gary Moore heeft gegeven/verkocht voor +/- 100 pond. (en hij in 2006 voor +/- 1.000.000 weer heeft verkocht)
Ook deze heeft de humbuckers "out-of-phase" staan voor dat karakteristieke geluid. Verder is hij volgens de originele gitaar gerelict, (of is dat met een d? :) ) maar bij mijn exemplaar is daar niet heel veel van te zien op de body, ik heb mooiere gezien...

Met alle hardware van Wilkinson schijnt deze gitaar de echte Gibsons te benaderen qua geluid (volgens sommige reviews), ik heb hem nog niet grondig getest, maar zo op het eerste gehoor klinkt hij erg goed.

De afwerking is redelijk tot goed, ik merk dat er een beetje een dood punt zit rond de 12e fret, vooral de G snaar slaat daar een beetje dood, ik weet niet precies hoe ik dat eventueel kan verhelpen.
Maar genoeg geouwehoerd, hier is alvast wat foto's, voor meerdere foto's klik de link onderaan:

http://lh6.ggpht.com/_smhmm-MiRAE/SyzJgB0NBII/AAAAAAAAACY/VZW_MpUnkgk/s1024/P1040080.JPG

http://lh6.ggpht.com/_smhmm-MiRAE/SyzJpvWLLsI/AAAAAAAAADQ/CJVeiZBFc6k/s1024/P1040096.JPG

http://lh5.ggpht.com/_smhmm-MiRAE/SyzJnDB8e2I/AAAAAAAAADA/l4Sofa7eHS0/s800/P1040090.JPG


de link: http://picasaweb.google.com/jjhaborghuis/Gitaren#

Icarvs
19 december 2009, 15:08
Gefeliciteerd ;)
Ik heb zelf de Vintage vs6 (sg model) maar die is voor het geld ook echt een hele goede gitaar. Vooral de pick-ups schijnen beter te zijn dan Epiphone.

Ik heb hem laatst op een orange versterker vergeleken met een Gibson Sg (Standard dacht ik) van 999,- en ik kon horen dat die vetter klonk maar het scheelde verbazingwekkend weinig :)

Veel plezier ermee!

Mitch
19 december 2009, 15:14
Poeh, je mag héél blij zijn met die smoel! Ik heb die dingen alleen maar gezien met een onrealistische relic, overdreven op sommige plaatsen, juist weer te gladje op andere, afijn... dit is een beauty!
De halleluja verhalen over de Wilkinson hardware moet je je overigens niet op verkijken, maar goed, laat gewoon een keer een goeie tech naar de frets kijken. Misschien een klein schuurbeurtje en hij doet het ook weer netjes op de oktaaf.

Chocola
19 december 2009, 15:15
Vintage maakt leuke gitaartjes voor het geld :). Ik heb die Lemon Drop een tijdje bespeeld bij Nederland Muziek in Almere en was ook aardig verbaast door de goede kwaliteit voor dat geld (natuurlijk lang niet zo goed als een Gibby, maar voor het geld prima ;)). Die Wilkinson Pickups klinken best lekker :). Ik heb een tijdje een J&D gehad met wilkinson PU's, en nja... hoe ze die gitaren voor dat geld maken blijft een wonder denk ik :p.

Vergeleken met een Epi is een Vintage echt niet heel veel anders. Probleem met Vintage vind ik de contour van de body, ik hou niet zo van die punt :(. Ik geil gewoon op de "ronde" vormen bij een epi/gibby :p.

Succes ermee ;).

VanMeekeren
19 december 2009, 15:19
Gefeliciteerd met een schitterende gitaar!

Ik heb zelf ook wel Vintage LP's bespeeld bij Westerhaven in Groningen. Ik vond ze zelf pakken beter dan een Epiphone LP Std. (Die ik thuis nog heb). Om nou te zeggen dat hij een Gibson benaderd vind ik ietwat optimistisch, maar het is een prachtig instrument!

Veel plezier met Gary Moore riffs uitzoeken en dan te spelen op je Lemon Drop!

Van Meekeren

Braindead
19 december 2009, 15:35
Ontzettend mooie gitaar man!

DaChosen1
19 december 2009, 15:47
Gefeliciteerd met een schitterende gitaar!

Ik heb zelf ook wel Vintage LP's bespeeld bij Westerhaven in Groningen. Ik vond ze zelf pakken beter dan een Epiphone LP Std. (Die ik thuis nog heb). Om nou te zeggen dat hij een Gibson benaderd vind ik ietwat optimistisch, maar het is een prachtig instrument!

Veel plezier met Gary Moore riffs uitzoeken en dan te spelen op je Lemon Drop!

Van Meekeren

haha, nee dat zou ik ook niet durven zeggen, ik heb trouwens ook nooit een echte Gibson bespeeld. Dit blijft natuurlijk wel een 'budget" gitaar. Inderdaad, gauw Parissienne Walkways instuderen nu!

kenx
19 december 2009, 16:04
Gefeliciteerd man! mooie gitaar!

mikeyaxeman
19 december 2009, 16:13
Gefeliciteerd :)
Ziet er goed uit mooie Axe!

Hiro
19 december 2009, 18:02
gefeliciteerd vind alleen die relic op de achterkant afgrijselijk slecht gedaan, maar dat zal aan het speelplezier niet veel verandern

Fireburst
19 december 2009, 19:44
Ik heb die dingen alleen maar gezien met een onrealistische relic, overdreven op sommige plaatsen, juist weer te gladje op andere

Die relic zit er af-fabriek op bij deze modellen. Wordt dus machinaal gedaan en ziet er bijgevolg altijd een beetje kunstmatig uit.

Wel een beauty trouwens, heb ooit ook op het punt gestaan er een te nemen.

tostiapparaat
19 december 2009, 19:46
Gefeliciteerd:cheerup:

is dat een uit de icon series?

ik heb zelf een v100 in arctic/alpine white.
vintage maakt super gitaren vind ik, vooral voor het geld..

DaChosen1
20 december 2009, 15:27
ik heb trouwens nog een vraagje aan zelfbouwers of mensen die veel van gitaarbewerking afweten, de body van deze gitaar is volgens mij helemaal niet gelakt, dus mat. Ik wilde de bovenkant van de body eigenlijk wat glimmender maken, kan dit met een bepaalde olie of wax? Welke kan ik dan het beste gebruiken? Hij hoeft dus niet zo te glimmen als een normale gelakte gitaar, maar net alsof hij na 50 jaar zijn glans wat verloren is, een beetje ertussen in dus...

munkie
20 december 2009, 16:11
Ik zou zeggen post eens in zelfbouw. Ik heb een 30+ jaar oude Vantage met doffe lak. Heb ik gepolijst met Commandant nr.4 en een schoon doekje. Daarna in de Turtle Wax zetten. De directie houdt zich niet aansprakelijk enz.

Zag ik daar nou een accoorden boekje in de doos zitten? :seriousf:

Leuke gitaar, niet zo erg met opzet kapot gemaakt als sommige andere die ik gezien heb. Het punt met dat relicen is natuurlijk dat het het wel nep oud uit ziet, maar het blijft een JONG stuk hout. De Mat gitaartjes die ik nu verzamel zijn echt 25 a 30 jaar oud, dat voel je toch wel.

kokeleko
20 december 2009, 17:57
Ik heb precies zo eentje tweedehands kunnen kopen, bevalt mij zeer goed speelt als een tierelier.