PDA

View Full Version : Metalgitaar



Elphuaa
18 december 2009, 19:53
Wat is jouw top 3 metalgitaren:
-Prijsbereik tussen 400 en 1100 euro
-1e en 2e hands
-geen namaak bullshit, maar dat snap je zelf ook wel
Voor de rest mag alles...

P.S: Als het kan een kleine uitleg..
:rockon:

marc_o
18 december 2009, 20:03
Begin eerst eens met jouw eigen top 3 plus uitleg.

Tho
18 december 2009, 20:05
ik snap eigenlijk geen reet van dit topic

Plant
18 december 2009, 21:46
ik snap eigenlijk geen reet van dit topic

Ik ook niet :???:

Tussen 400 en 1100 Euri :???: Dat is eeh ... vrij breed.
Geen namaak bullshit ... Is er tegenwoordig nog iets echt dan :???:

Eeeh... nee, we snappen het dus niet ;)

marc_o
18 december 2009, 22:38
Check wat ie verder heeft gepost, zelfde soort vraag over een 6-snarige Ukelelle voor 50 euro....lijkt me meer een lurker, niet serieus nemen.

daghengst
18 december 2009, 23:05
Check wat ie verder heeft gepost, zelfde soort vraag over een 6-snarige Ukelelle voor 50 euro....lijkt me meer een lurker, niet serieus nemen.

Wat in godsnaam is een lurker?

Elphuaa
19 december 2009, 12:56
Wat een reacties (!!!), ik vroeg JULIE top-3 lijstje... Wat snap je niet aan de vraag 'geef me je top 3 metalgitaren die aan de volgende voorwaarden voldoen en als je goed hebt gelezen in mn ander bericht kwam je dit tegen: "Ik wil graag een 'ukelele' met 6 snaren kopenom mee te nemen op bv vakantie." Merk op dat het ukelele tussen haakjes staat...!

Jezus.....

P.S: is er tegenwoordig nog iets echt dan: ja, met nep bedoel ik merken die alles na-apen, tot het lettertypen op de kop van de gitaar aan toe en ik geef toe 400 en 1100 euro is vrij breed, laat ik er 800 en 1100 van maken.

Nu tevreden..?

Tankman
19 december 2009, 13:15
ja, met nep bedoel ik merken die alles na-apen, tot het lettertypen op de kop van de gitaar aan toe

Ik dacht al dat die Gibson logos verdacht veel op die van Fender gingen lijken...:soinnocent:

tidalwave_sideburns
19 december 2009, 13:17
Wel heb ik ooit!!! Ik ga dit aanmelden als ongepast, en hoop dat de moderators je een ban geven zodat je voor straf een nieuwe account mag aanmaken, mocht je zoveel lef in je donder hebben hier ooit nog opnieuw te willen posten.

Elphuaa
19 december 2009, 13:24
Wel heb ik ooit!!! Ik ga dit aanmelden als ongepast, en hoop dat de moderators je een ban geven zodat je voor straf een nieuwe account mag aanmaken, mocht je zoveel lef in je donder hebben hier ooit nog opnieuw te willen posten.

Oooh, ja, sorry, ik had die vent moeten bedanken toch? Wat een lurker, niet serieus nemen. Dat is inderdaad een compliment. Het spijt me als ik je beledigd heb (al zie ik niet in hoe) maar de reacties die ik hier krijg vind ik net zo erg. Zeg dan WAT je niet snapt, ipv klakkeloos commentaar te geven...

Dude..... Ik zal mn reacte weghalen of iig aanpassen

caliban
19 december 2009, 13:52
Holy C.. Je vorige post vind ik nu al onbeleefd, als die al verbloemd is geworden, wat stond er dat eerst :???:

Je bent regelrecht arrogant. Je budget is vreemd, maar oké, nog mee te leven. Je instelling over nep is BS. Pre-lawsuit les paul clone (bijvoorbeeld Burny) zijn heel vaak beter dan een echte LP van Gibson.

En euh, metal kan je zo goed als overal over spelen :). Zie het topic 'heavy of niet'

Tankman
19 december 2009, 13:54
En euh, metal kan je zo goed als overal over spelen :). Zie het topic 'heavy of niet'

+1 De gitaar maakt niet de metal, de gitarist doet dat!:blast:

marc_o
19 december 2009, 17:51
Oooh, ja, sorry, ik had die vent moeten bedanken toch? Wat een lurker, niet serieus nemen. Dat is inderdaad een compliment. Het spijt me als ik je beledigd heb (al zie ik niet in hoe) maar de reacties die ik hier krijg vind ik net zo erg. Zeg dan WAT je niet snapt, ipv klakkeloos commentaar te geven...

Dude..... Ik zal mn reacte weghalen of iig aanpassen


Jammer dat ik niet gelezen heb wat er aanvankelijk stond, nu mis ik alle fun.

caliban
19 december 2009, 18:37
Jammer dat ik niet gelezen heb wat er aanvankelijk stond, nu mis ik alle fun.

Jep ik dus ook. Kan iemand die het gelezen heeft mijn pm'men? Dank je

Justinschut
20 december 2009, 18:00
+1 De gitaar maakt niet de metal, de gitarist doet dat!:blast:

In die zin kan je alles overal op spelen :p

Speaking of which... kga ff de Hannah Montana themesong spelen op mn ESP 8)

Midwolda
20 december 2009, 18:27
ik snap ook nog steeds niks van dit topic. :???:

caliban
20 december 2009, 22:18
In die zin kan je alles overal op spelen :p

Speaking of which... kga ff de Hannah Montana themesong spelen op mn ESP 8)
'Spelen' en 'Miley Cyrus' in een zin :soinnocent:

Over een klein jaar mag het, nu moet zij nog willen :seriousf:

Justinschut
21 december 2009, 14:45
heb je een countdown teller die dat voor je bijhoud ofzo :p

caliban
21 december 2009, 15:54
heb je een countdown teller die dat voor je bijhoud ofzo :p

Stiekem hangt die boven me bed. Nee ik was gisteren toen ik aan het posten was, even gaan kijken op wikipedia hoe oud het kind is, opdat ik geen overdreven pedofiele uitspraken doe, maar blijkbaar is ze maar 5 jaar jonger dan mij dus dat valt nog mee. Maar ja. Elke family guy kijker weet ondertussen dat ze een androïde is dus....

Jeroen^^
21 december 2009, 16:08
Miley Cyrus is volgens mij legaal om te spelen hoor :seriousf: vanaf 16 mag dat en vanaf 18 mag je het filmen :soinnocent:

caliban
21 december 2009, 19:12
Miley Cyrus is volgens mij legaal om te spelen hoor :seriousf: vanaf 16 mag dat en vanaf 18 mag je het filmen :soinnocent:

Dat tweede zal ze celebrity zijnde zelf misschien wel doen of laten doen (paris hilton-style) :D.

Is het in de VS ook 16 jaar voor seks?

Tankman
21 december 2009, 19:34
Dat tweede zal ze celebrity zijnde zelf misschien wel doen of laten doen (paris hilton-style) :D.

Is het in de VS ook 16 jaar voor seks?

Nou...dan toch liever iets betere kwaliteit. Als we nou eens met zn allen een collecte houden, een HD-camera kopen en die naar dr sturen?:seriousf:

caliban
21 december 2009, 19:40
Nou...dan toch liever iets betere kwaliteit. Als we nou eens met zn allen een collecte houden, een HD-camera kopen en die naar dr sturen?:seriousf:

Paris Hilton is ook een fokking lelijk wijf, Hannah daarentegen..

Oh ja dus metalgitaar, ik vind een les paul vet om metal te spelen

Tankman
21 december 2009, 19:56
Doe mij maar een Schecter...of een Dean voor metal...

caliban
21 december 2009, 21:29
Doe mij maar een Schecter...of een Dean voor metal...

Beter tegen de hernia

Tankman
21 december 2009, 22:29
Beter tegen de hernia

Vergis je niet. Mijn Schecter is best wel zwaar (hoewel ik zwaarder heb gehad) en bijvoorbeeld de Dean Matt Heafy ML is ook loodzwaar.

caliban
21 december 2009, 23:15
Vergis je niet. Mijn Schecter is best wel zwaar (hoewel ik zwaarder heb gehad) en bijvoorbeeld de Dean Matt Heafy ML is ook loodzwaar.

Toch niet gelijk een les paul?

Geoffrey
22 december 2009, 09:41
Intressant topic dit.. :crazyhappy:

OT: Dean, BC Rich, Ibanez, Schecter,.. allemaal binnen je budget.

Jordii
22 december 2009, 10:53
Voor metal zou ik toch eerder gaan kijken naar een akoestische gitaar.

JTB
22 december 2009, 11:00
Vergis je niet. Mijn Schecter is best wel zwaar (hoewel ik zwaarder heb gehad) en bijvoorbeeld de Dean Matt Heafy ML is ook loodzwaar.

vreemd hoe mensen dat anders ervaren, ik vind schecters altijd erg licht aanvoelen, van dat waaibomenhout...

Tankman
22 december 2009, 11:12
Het is ook maar net welke Schecter je neemt en wat je gewend bent.

Mijn PRS weegt niet echt veel en mijn Peavey ook niet. Dan voelt mijn Schecter veel zwaarder aan. Maar in vergelijking met andere Schecters is die van mij ook gewoon veel en veel zwaarder. Voor een 7-snarige mag het ook wel.

deefke666
22 december 2009, 11:21
mijn hellraiser is ook niet direct de lichtste gitaar hoor....
hangt er inderdaad van af welke schechter je hebt denk ik...

ik sluit me met tankman aan, geef mij maar een schecter voor metal :ok:

grtz d

caliban
22 december 2009, 12:58
Zou Miley licht zijn?...

Hiro
22 december 2009, 13:23
Is dit geen goeie tip?
http://www.2dayblog.com/images/2008/march/hello_kitty_guitar_2.jpg

Tankman
22 december 2009, 13:41
Is dit geen goeie tip?
http://www.2dayblog.com/images/2008/march/hello_kitty_guitar_2.jpg

Vast wel, ze spelen alleen zo kut.

speedmusic
22 december 2009, 14:47
Metal?

Mijn top 3
op 1 een Dobro

http://orgs.usd.edu/nmm/PluckedStrings/Guitars/Dobro/10111Dobroguitarfront2.jpg
Op twee een James Trussart:
http://www.gbase.com/files/store_images/gear/2172874/p2_upzyoes3g_so.jpg

Op 3 weliswaar iets minder metal namelijk alleen de neck maar toch een eervolle vermelding:
http://www.gbase.com/files/store_images/gear/1935511/p5_uiq1clqgb_so.jpg

Tankman
22 december 2009, 14:51
Zo kun je het ook opvatten...

Maar, zeg ik dan, wat voor gitaar zou je voor Hard Rock gebruiken!:seriousf:

speedmusic
22 december 2009, 14:58
worden niet veel gemaakt, rust een patentje op: ;)
Patent op een hard.rock gitaar (http://www.freepatentsonline.com/3769871.html)

Justinschut
22 december 2009, 16:28
Metal -> ESP :)

Die Hello Kitty dingen zijn ook vet trouwens, moet nog een keer zo'n roze kopen en dr een witte EMG in flikkeren :) Ik vond em eigenlijk best ok toen ik er op speelde.. enige nadeel was dat die schroefjes van de brug nogal uitstaken en in mn hand prikten :p

HaroldA
22 december 2009, 17:13
Iedereen weet toch dat je alleen maar metal kunt spelen op deze gitaar: :???:

http://www.fluxfactory.org/projects/refuse/images/sanfordguitar.jpg

caliban
22 december 2009, 18:09
Niemand anders schrik dat dit topic zichzelf uit miserie gaat sluiten :seriousf:

Echt specifieke metal gitaren: redelijk wat ibanez gitaren, veel ESP/LTD's, Schecter, Jackson. Wie vult dit lijstje wat aan?

Tankman
22 december 2009, 18:21
Niemand anders schrik dat dit topic zichzelf uit miserie gaat sluiten :seriousf:

Echt specifieke metal gitaren: redelijk wat ibanez gitaren, veel ESP/LTD's, Schecter, Jackson. Wie vult dit lijstje wat aan?

Als we uit ervaring moeten spreken...Zowel mijn Schecter Omen-7 Extreme, Prs Tremonti SE als mijn Peavey HP Special doen het prima met de metal (en iedere andere muzieksoort overigens).

Geoffrey
22 december 2009, 18:23
Vijf pagina's en nog steeds geen slotje?
Zijn de mods op vakantie?

deefke666
22 december 2009, 18:38
* B.C. Rich
* Cort evl serie

budje
22 december 2009, 18:44
http://www.getreadytorock.com/features/yngwie_srf1.jpg

caliban
22 december 2009, 19:10
Ingvieee zijn sound vind ik niet erg metal in feite.

Tankman
22 december 2009, 20:19
Yngwie is een arrogante homo...alles behalve metal...:seriousf:

caliban
22 december 2009, 22:41
Yngwie is een arrogante homo...alles behalve metal...:seriousf:

Hij is zeker lachen, en zijn sound mag er wezen

HaroldA
22 december 2009, 23:25
Yngwie is een arrogante homo...alles behalve metal...:seriousf:

Yngwie is gaaf!


Hier het bewijs: http://www.youtube.com/watch?v=-pI3mtIfSbY

Tankman
22 december 2009, 23:31
Yngwie is gaaf!


Hier het bewijs: http://www.youtube.com/watch?v=-pI3mtIfSbY

Grappig, maar ik kan hem zo niet echt serieus nemen. Het is aan een kant knap wat hij doet, maar in dit clipje vind ik het ook nog eens heel slordig. Laat me nou helemaal niet beginnen over die scalloped necks en die outfit. Wat een loser....

Yngwie = niet metal

Als we het nou eens over Dimebag Darrell gaan hebben...

caliban
22 december 2009, 23:35
Yngwie in zijn studio, zalig filmpje, de man gooit met zijn gitaren..

mesaman
23 december 2009, 00:39
die kerel is gewoon rock&roll....vette pens olde gitaar er voor.en jengelen!en dat lukt hem al jaren best goed ook.enne...wie weet is een oude witte strat gewoon donderse metal!ik zou een stoere oude ibanez die licht geeft in het donker kiezen....die spelen sneller en klinken betererder!

ik vind yngwie een soort chuck norris.......als hij verdwaald is in het bos staat zn tent met kampvuur al klaar.....dat weet je en dat heeft mamlsteen met zn gitaar.

caliban
24 december 2009, 12:36
betererder!



Woord van de week, en dat een dag voor kerstmis!

HaroldA
24 december 2009, 12:39
Yngwie is gaaf!


Hier het bewijs: http://www.youtube.com/watch?v=-pI3mtIfSbY


Grappig, maar ik kan hem zo niet echt serieus nemen. Het is aan een kant knap wat hij doet, maar in dit clipje vind ik het ook nog eens heel slordig. Laat me nou helemaal niet beginnen over die scalloped necks en die outfit. Wat een loser....

Ehm, je had toch wel door dat dat niet echt is? :makeup:

caliban
24 december 2009, 12:43
http://www.youtube.com/watch?v=cxwvy0WzYXA&feature=related

Deze is hoop ik wel echt. De man kan spelen, en zijn sound is zeer cool. Waar staan trouwens zijn amp stacks, achter dat orkest in?

Bijl
28 december 2009, 15:37
Wat is jouw top 3 metalgitaren:
-Prijsbereik tussen 400 en 1100 euro
-1e en 2e hands
-geen namaak bullshit, maar dat snap je zelf ook wel
Voor de rest mag alles...

P.S: Als het kan een kleine uitleg..
:rockon:

Ik heb alleen een top 1: In 1990 kocht ik een splinternieuwe Ibanez Universu UV7 BK voor 1700 gulden na aftrek van 1000 gulden korting, dus 800 Euro ofzo. Na bijna 20 jaar intensief gebruik is alleen de lak wat beschadigd, de hardware heeft nog nooit vervanging nodig gehad. Een jaar na aanschaf werd Korn beroemd en ging ook Trey Azagtoth van Morbid Angel de Universe gebruiken en was het afgelopen met de goedkope aanbiedingen van deze supergitaar...

mesaman
29 december 2009, 15:00
mag ik u feliciteren met uw fantastische keuze.u heeft een goede aankoop gedaan. de uv7bk is voor vele muziek genres een uitstekende gitaar.
U kunt oprecht een ieder dit instrument aanbevelen.

angl2k
29 december 2009, 15:23
1. esp ltd mh-1000 (horizon als je doorspaart)
2. jackson DK2 (soloist als je net wat meer wilt neertellen)
3. schecter diamond c-1 hellraiser/blackjack atx (zelf niet op gespeeld)

universe777
29 december 2009, 16:46
mag ik u feliciteren met uw fantastische keuze.u heeft een goede aankoop gedaan. de uv7bk is voor vele muziek genres een uitstekende gitaar.
U kunt oprecht een ieder dit instrument aanbevelen.

Idd!!!! Ik heb er twee. En de rest van mijn 7-strings zijn gemod naar de configuraties van een UV.

Bijl
29 december 2009, 17:31
Twee Universes, en daar heb je niet genoeg aan? :crazyhappy: Dan ben ik wel benieuwd welke 7snaar gitaren je gemod hebt. Ik heb een RG7321 gemod: witte evo7 dimarzios, een driestandenschakelaar en twee volumeknoppen ipv 1 vol en 1 tone.

universe777
29 december 2009, 17:47
Twee Universes, en daar heb je niet genoeg aan? :crazyhappy: Dan ben ik wel benieuwd welke 7snaar gitaren je gemod hebt. Ik heb een RG7321 gemod: witte evo7 dimarzios, een driestandenschakelaar en twee volumeknoppen ipv 1 vol en 1 tone.
Nou een wijze man heeft ooit eens gezegd: "je kan nooit genoeg gitaren hebben...." hahaha.
Ik heb een UV7bk en een UV7Pwh. Verder heb ik een custom gebouwde Ironbird maar met de specificaties van een UV. Ook nog een Xiphos 7 en daar zit nu een trem op en de schakelingen zijn ietwat gemod. Verder een custom Les Paul 7, en een totaal gemodde Epi V 7.

Ik heb ook een RG1527 in het blauw uit 2007. Met een hele lekkere Ultra neck. In de afgelopen jaren heeft er in de folders ook al eens wizard bij het neck type gestaan maar ik heb degene uit de folder van '07. Die hals is forser dan de nieuwere modellen. Ik heb er diverse in mijn handen gehad en de nieuwe zijn dunner en platter. Deze gaat nog een UV mod krijgen: Een pickguard en een single in het midden.

Op dit moment is Sjak Zwier een Explorer aan het bouwen met de hals specs van die RG, een Lopro en een Blaze set.