PDA

View Full Version : Welke FUZZ is de beste voor jimi's sound?



SoloGoof
18 december 2009, 19:40
Beste forumers

Welke fuzz is de fuzz die het beste aansluit bij de oude fuzzfaces zoals die van eind jaren 60?



Bedankt...:hippie:

Mitch
18 december 2009, 19:49
Jimi heeft wat betreft fuzzfaces zowel germanium als silcium transistoren aan boord gehad en dat scheelt op zich al aardig wat qua sound. En dan nog af en toe een octave fuzz... dus is de tegenvraag: welke sound zoek je? Are you Experienced? Axis?

guitargeek3
18 december 2009, 19:49
Een reissue Fuzzface?

SoloGoof
18 december 2009, 19:54
Wel, ik zoek de sound die hij had op woodstock...

tomdiedom
19 december 2009, 03:02
de awesome sound?

Mitch
19 december 2009, 10:52
Wel, ik zoek de sound die hij had op woodstock...
Heb de opnames er weer eens bijgepakt, geen straf :)
Ik denk dat het heel erg af gaat hangen waar je het voor wil gebruiken (thuis, band, kleine/grote optredens) en wat de rest van je setup is. Dit zijn typisch van die combinatie-sounds. Strat, dikke Marshall op hoger volume dan wij gemiddeld spelen, fuzz gebruiken met volumepot beetje geknepen om het meer een drive karakter te geven in plaats van constant 'full on' fuzz.
Op sommige punten denk ik silicon fuzzface maar als dan de wah of vibe uit staat klinkt het toch donker genoeg dat ik denk: ouder type germenium fuzzface. Hoe dan ook, als het erom gaat hoe je dit in de praktijk wil brengen dan zul je wat meer info moeten geven.

BeeJee
19 december 2009, 12:20
Mijn gevoel als ik de woodstock opnames hoor is een Ge-fuzz.
Het verneukeratieve van die dingen is dat ze zo wisselend klinken. Er zit zoveel verschil tussen verschillende exemplaren en dan klinkt 1 en het zelfde exemplaar ook nog eens verschillend afhankelijk van de bedrijfstemperatuur.
Wat dat laatste betreft zijn Si-fuzzes in ieder geval constanter. Door de bank genomen hebben deze fuzzes meer gain en klinken ze feller dan Ge-fuzzes.

Shaggy
19 december 2009, 14:56
Wel, ik zoek de sound die hij had op woodstock...

buizenamp voluit en ervoor een jhf1 van dunlop intrappen in goan !!

ewout
22 december 2009, 11:17
Ik was ook op zoek naar de fuzz sound op Woodstock. Insiders zeggen dat het een high-gain germanium fuzz is, maar van alles wat ik heb geprobeerd, waaronder de MJM fuzz pedalen, Fulltone 69, Keeley FuzzHead, de BYOC fuzz pedalen, kwam de Fulltone 70 het meest in de buurt. De mid knop is heel erg handig om die sound te kunnen benaderen wanneer je een versterker hebt die niet op 10 staat!

Ik heb het destijds getest met een 18w. Marshall clone, een strat met maple neck & toets & reversed headstock, sheptone pickups met 60's specs.

Heibel
22 december 2009, 12:23
Ik krijg goede resultaten met de Cool Cat Fuzz. Standje "lekkere drive, niet teveel gain" op je amp. Fuzz met het level hoog, fuzz op 'n kwart..De CC reageert erg goed (vind ik dan) op de volumepot van m'n gitaar, waardoor het geheel goed beheersbaar is. Wanneer je die vol open draait is het instant Purple Haze..