PDA

View Full Version : Welke pedalen kopen?



Lander
18 december 2009, 18:21
Hallo,

Ik speel nu ongeveer al 10 maanden gitaar en heb tot nu toe alleen gewerkt met gitaar en amp. Ik heb gezien dat bijna alle gitaristen met pedals werken en dat de klank van de gitaar dan ook veel beter wordt. Ook wil ik graag gaan recorden op mijn pc, en daarvoor heb ik ook een pedal nodig. Welke pedal(s) raden jullie me aan? Ik speel het meest oude rock zoals guns 'n roses, acdc, led zeppelin, pink floyd enz. Ik heb een Epiphone SG.

Alvast bedankt.

FruscianteFan
18 december 2009, 18:26
Welkom op het forum!

Ik denk dat, voor een goed advies, het handig is om te weten wat voor versterker je nu hebt, en of je die wel gaat gebruiken voor opnames. Persoonlijk vind ik Blackstar erg goed voor overdrive (het effect dat je zoekt, denk ik).

En trouwens, in het Nederlands is een 'pedal' een pedaal, en twee 'pedals' zijn twee pedalen ;)

Ace 1.15.19
18 december 2009, 18:30
Ligt er inderdaad aan wat voor versterker je nu hebt. Als je iets zoekt om op te gaan nemen zou een Line 6 POD iets kunnen zijn. Wat is je budget? Als je een pedaal zoekt om een 'scheur' geluid te krijgen kan je met jou muzieksmaak denken aan een overdrive.

Lander
18 december 2009, 18:30
haha weet ik, ik gebruikte gewoon de engelse term :P. Mijn amp is: Bogey CL30R.

Ace 1.15.19
18 december 2009, 18:32
Ik ken het merk niet en als ik het in Google intyp krijg ik werkelijk waar geen één resultaat. Zeker dat er geen typfout in zit? Vertel er eens wat meer over.

Lander
18 december 2009, 18:36
Ik ken het merk niet en als ik het in Google intyp krijg ik werkelijk waar geen één resultaat. Zeker dat er geen typfout in zit? Vertel er eens wat meer over.

http://www.musicweboutlet.com/zencart/images/Bogey-GL30B.jpg
't is deze. En waarschijnlijk een heel basic amp vandaar dat je er niet veel over vindt.(gekocht op aanraden van de plaatselijke gitaarwinkel) Maar hij klinkt goed voor mij :).

Ace 1.15.19
18 december 2009, 18:38