PDA

View Full Version : Pickups verwisselen, help.



Bloodline
18 december 2009, 13:24
Op mijn nieuwe gitaar zit een bepaald pickup systeem waar ik geen verstand van heb.

Duidelijkheid:
Deze snap ik wel: http://farm1.static.flickr.com/7/8263283_f0c3696903.jpg
Met de middleste schroef kun je de hoogte bepalen en met de 4 schroeven daar om heen kun je de cover verwijderen en zo de pickup eruit halen.

Maar in mijn gitaar zit deze:

http://img709.imageshack.us/img709/1823/p1812091312.th.jpg (http://img709.imageshack.us/i/p1812091312.jpg/)

Er zit dus maar 1 schroef, en voor dat ik ga klooien wil ik weten of iemand hier ervaring mee heeft van wat die schroef gaat doen. Bepaald hij de hoogte of kan ik dan de pickup eruit halen.

Ik wil namelijk pickups verwisselen om te vergelijken ( blackouts en emg).

groetjes,

Mendel

Rinze
18 december 2009, 13:56
Hij bepaalt de hoogte en je kunt de pup ermee "eruithalen" :ok::seriousf:

Wat jij bedoelt, die 4 schroeven, die zijn van de pickupring, maar die heb je hier niet omdat de pup rechtstreeks in het hout zit gemonteerd.

Cursusje basis gitaartechniek zou niet verkeerd zijn, zodat je genoeg kennis hebt om in ieder geval voldoende van je instrument te weten om in bij pech onderweg vlak voor een optreden niet met je handen in je haar te zitten.

macwilliams
18 december 2009, 13:57
Rechtsom is dieper, linksom is hoger totdat hij loskomt.

Bloodline
18 december 2009, 14:02
Hij bepaalt de hoogte en je kunt de pup ermee "eruithalen" :ok::seriousf:

Wat jij bedoelt, die 4 schroeven, die zijn van de pickupring, maar die heb je hier niet omdat de pup rechtstreeks in het hout zit gemonteerd.

Cursusje basis gitaartechniek zou niet verkeerd zijn, zodat je genoeg kennis hebt om in ieder geval voldoende van je instrument te weten om in bij pech onderweg vlak voor een optreden niet met je handen in je haar te zitten.
Dank u!

Rechtsom is dieper, linksom is hoger totdat hij loskomt.
Geheugensteuntje:

LORD = Links Open Rechts Dick.

lindstrom
18 december 2009, 14:08
en dan nieuwe pups even een mooi raampje erom monteren, dit is enorm lelijk namelijk. :stop:

Gothra
18 december 2009, 14:15
Dank u!

Geheugensteuntje:

LORD = Links Open Rechts Dick.

dat je dat nodig hebt zeg, een geheugensteuntje. Als je aan de schroef draait zie je vanzelf ook wel waar die heen gaat....

caliban
18 december 2009, 14:24
Rechts Dick.

Inderdaad, masturberen doen de meeste mensen met rechts...

Di Stefano
18 december 2009, 16:39
en dan nieuwe pups even een mooi raampje erom monteren, dit is enorm lelijk namelijk. :stop:

Ik vind het juist cooler als de pickup rechtstreeks in de gitaar zit zonder een lame raampje errond.

Riky
18 december 2009, 16:43
en dan nieuwe pups even een mooi raampje erom monteren, dit is enorm lelijk namelijk. :stop:

nee zeker niet doen. Zeker niet op dit soort gitaren.

Rinze
18 december 2009, 16:53
Nee, want als je hem dan weer origineel maakt zitten er gaatjes in de top...

Tankman
19 december 2009, 00:19
Ik vind het juist cooler als de pickup rechtstreeks in de gitaar zit zonder een lame raampje errond.

+1 Body mounted FTW!