PDA

View Full Version : creatieve oplossing gevraagd!



Gearjunkie
18 december 2009, 12:45
Geachte zelfbouwers,

Ik heb onlangs voor een -ik-assembleer-zelf-een-Strat-project- een mooie Kahler hybrid trem aangeschaft. (7300).

Deze gaat op mijn mooie (photoflame??) flamed maple top Strat body, van de Tone Factory.

Maarrrr.... de standaard trem frezing in een strat is helaas te breed voor de Kahler. Kortom de opening in body zie je naast mijn Kahler zitten.

Ik heb geprobeerd dit te plamuren en met beits op kleur te brengen... gaat niet wat worden.
Uiteindelijk maar gewoon koperen afschermingtape erop geplakt... eigenlijk ook niets. Zeker niet omdat de gitaar uit goede onderdelen bestaat, is het jammer om dingen met stickers op te lossen....

Aaahhrrrgggg... wat moet ik nu?? (zonder een Warmoth investering te doen overigens)

Cocobolo
18 december 2009, 12:50
tja....een mooi stukje flamed maple in die opening lijmen ligt voor de hand.

Of een andere trem (wellicht kun je hem nog ruilen)?

gengar
18 december 2009, 12:55
kun je even een foto posten, beetje lastig zo

Hiro
18 december 2009, 13:19
misschien een egale rand om de tremelo heen frezen en daar een ander soort hout inleggen en glad schuren, als je het eruit laat zien alsof het expres gedaan is, valt t niet zo op en kan het er mooi uitzien.

Als je niet begrijpt wat ik bedoel moet je t maar zeggen dan teken ik iets voor je uit, wat ik bedoel

Pepe
18 december 2009, 13:50
Als je iets niet goed weg kan werken ga je het benadrukken, oplossingen daartussen zijn meestal afgrijselijk.

Gibson gebruikt bijvoorbeeld een custom plate om de studs af te dekken bij een bigsby. Ik zou voor opzichtig gaan.

http://www.daveallenblues.com/images/guitars/ES-345-SG802_zoom.jpg

Gearjunkie
18 december 2009, 15:13
Inderdaad, opzichtig is een goede oplossing.
De body is gefinished, dus hout erin plakken wat dan ook blijf je altijd zien en blijft mij altijd storen.

De optie waarvoor ik nu kies is rigoureus... Marktplaats.
Ik verkoop alle onderdelen los en heb al een mooie quilted maple tele body gezien bij één der webshops... dat gaat goed werken met zo'n Kahler!!!

bedankt voor de reacties!!!!