PDA

View Full Version : Let op! Oplichter met nep Haar.



jacky
17 december 2009, 22:54
Dames en heren ter info

http://link.marktplaats.nl/305148241

marc_o
17 december 2009, 22:58
Hoe weet je dat deze HAAR nep is?



en zo ja, is het dan een PRUIK?

jacky
17 december 2009, 23:08
navraag bij erik

en ik zag de matige mechanieken ongerlickte nek en absoluut geen nitro op de body

marc_o
17 december 2009, 23:27
Heb je het aangegeven bij marktplaats? Ik geloof dat je dat kunt rapporteren..


EDIT: hij staat al niet meer op actief....goed zo.

ieme
18 december 2009, 09:28
Had de gitaar ook gezien, was wel een hele slechte (niet vd haar) relic hoor...

Ukeloeder
18 december 2009, 12:30
Hoe weet je dat deze HAAR nep is?



en zo ja, is het dan een PRUIK?

:seriousf::seriousf::seriousf:

Jordii
18 december 2009, 16:53
Die topictitel vroeg er ook gewoon om :seriousf: ik moest er gelijk aan denken.

5150II
18 december 2009, 19:21
Een nep haar?

http://www.mediafreak.nl/images/20060710_SBSNajaar2006/20060710_sbs_ralf_gerard%20joling.jpg

jplm
18 december 2009, 19:59
ongerlickte nek

Wat voor een nek?

Madcow
18 december 2009, 20:12
Een nep haar?

http://www.mediafreak.nl/images/20060710_SBSNajaar2006/20060710_sbs_ralf_gerard%20joling.jpg

wij denken precies hetzelfde!!

the sure thing
18 december 2009, 23:26
Dat is eigenlijk wel een hele eer, als ze je gitaren gaan namaken.... :)

paulusdeBKB
20 december 2009, 21:09
Een ongerlickte nek. Da's een nek die te weinig liefde heeft gekregen (die dus te weinig is gelikt).

the sure thing
21 december 2009, 14:22
Ja grappig....

Die advertentie is niet meer teruggekomen he?! Zou die toch eieren voor z'n geld hebben gekozen? Of t hazepad?

geert1976
22 december 2009, 23:32
Allemachtig, nep HAAR gitaren in de omloop:???:

Wat is het volgende, kopie Zwier, Artnos en Boel gitaren?:???:
het moet allemaal niet gekker worden

Chocola
24 december 2009, 13:35
Allemachtig, nep HAAR gitaren in de omloop:???:

Wat is het volgende, kopie Zwier, Artnos en Boel gitaren?:???:
het moet allemaal niet gekker worden

Kopie Gibsun :p.

ThomasL
12 januari 2010, 10:25
Yo, hij is terecht... Mijn goede vriend en huisgenoot heeft hem geruild voor een bult versterkerspul. Hij was in de veronderstelling dat het een echte Haar was, het blijkt een Koreaanse Squier uit de 80's te zijn.

Dus.. De oplichter waarmee hij de deal heeft gemaakt handelt onder de naam
Bas de W en zou uit Den Haag komen. Hij belt zonder nummerherkenning en zijn gebruikte email adres is *weg*

Weet niet of hij de spullen gaat verkopen maar het gaat dan om een:
Line6 Spidervalve (2x12 combo met Bogner eindtrap) en floorboard,
nauwelijks gebruikte Epiphone SoCal 50 top,
vroege 80's Marshall JCM800 4x12 slanted kast + flightcase...

Buiten beschouwing gelaten dat er (ervaren) gitaristen zijn die het verschil niet zien en voelen tussen een Squier en een Haar, vind ik het bijzonder betreurenswaardig dat er dus een soort van gitaristen/muzikanten rondlopen die mensen naaien. Maar goed, denk dat we er weinig aan kunnen doen...
IIG wel oppassen als je deals wil doen met mensen die hun telefoonnummer niet geven of gloednieuwe emailadressen hebben... (hoe stom kun je zijn???)

Avé en wees goed voor elkaar, want what goes around comes around...:makeup:

ThomasL
12 januari 2010, 16:32
FF omhoog schoppen, vind het onderwerp te belangrijk...
Mod, moet hier misschien een nieuw topic van gemaakt worden? Of de titel aanpassen?

Bassbitch
12 januari 2010, 18:13
Zoals wat?

ThomasL
12 januari 2010, 18:48
Zoals wat?

Zoals eh... Nep Haar Maakt Slachtoffer???
Vermeld staan de mogelijke naam en het emailadres van een oplichter. Ik weet het, hij zal waarschijnlijk niet nog eens onder deze naam en met dit mailadres toeslaan... Maar je weet maar nooit...
Misschien is het wel belangrijk dat andere GN-ers deze info te zien krijgen????

Bassbitch
12 januari 2010, 19:00
Zo beter? Verder moet men zelf hier kijken, daar kan ik niks aan veranderen.

speedmusic
13 januari 2010, 09:05
Ik zou zeggen plaats een advertentie op marktplaats met gezocht en dan één van de artikelen plaatsen waar hij vanaf zou willen, hopen dat hij reageert.

lindstrom
13 januari 2010, 09:38
*post is niet meer relevant.*

Jan Buurman
13 januari 2010, 10:52
Nep Haar??? Zou Marc-Marie Huijbregts er iets mee te maken hebben?:D

speedmusic
13 januari 2010, 11:35
En de advertentie is verwijderd.
Zojuist verneem ik dat die advertentie is van de gedupeerde Haar koper.

ThomasL
13 januari 2010, 11:55
kan het zijn dat het om deze ad gaat?


Nee, dit is de ad van de gedupeerde. Hij kreeg een reactie op deze ad van die stratcat of hij interesse had om te ruilen met een Haar. Toffe deal zou het zijn geweest... Als het een echte was...

Grtz!

ThomasL
13 januari 2010, 12:04
Nou wordt het nog mooier! Nep Haar aanbieder leest mee met deze topic. Is niet blij dat hij hier als oplichter te boek staat. Er is inmiddels contact tussen hem en gedupeerde. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen! Hou jullie op de hoogte!

lindstrom
13 januari 2010, 12:24
Nou wordt het nog mooier! Nep Haar aanbieder leest mee met deze topic. Is niet blij dat hij hier als oplichter te boek staat. Er is inmiddels contact tussen hem en gedupeerde. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen! Hou jullie op de hoogte!

je hebt PM.

Michael AE
13 januari 2010, 12:44
Zo, dit topic blijf ik volgen. Alleen jammer dat het te vroeg is voor popcorn en bier.

marc_o
13 januari 2010, 12:46
Ik zit ook al klaar, nu nog een moeilijke beslissing........zoete of zoute popcorn.

ThomasL
23 januari 2010, 13:03
Jaaa, daar zijn we weer!

Die arme Bas de W! Hij had de kans om zijn naam te zuiveren door de deal ongedaan te maken. Maar helaas... Omdat deze topic toch al bijna 1800 keer is bekeken, en hij inmiddels wel 30 dreigmailtjes ontvangen heeft, kiest hij er na lang wikken en wegen voor om de spulletjes toch gewoon te houden.
Niet de beste beslissing imo. Komt bij dat zijn emailadres inmiddels opgeheven is. Dus einde mailcorrespondentie met Bas!

Bas, als je dit leest, en dat doe je, ik (wij) hopen dat iedere keer wanneer je die Line6 of Epiphone top aanzet, of de Marshall speakerkast hoort, je bij jezelf nagaat dat je nu als oplichter vereeuwigd staat op gitaarnet! Veel plezier met je verdere leven en muziekcarrière en als je nou echt van je onschuld overtuigd bent, reageer dan effe in deze topic... Je kunt alles aan ons kwijt...

ThomasL
24 januari 2010, 15:03
aandacht!;-)

SRV2000
24 januari 2010, 23:52
aandacht!;-)


Ik heb even gekeken wat de Gedupeerde zou kunnen doen om eventueel zijn geld nog terug kan krijgen,Of dat hij er voor kan zorgen dat deze oplichter niet weer nep producten verkoopt,
Als de Gedupeerde contact opneemt met Eric van Haar Guitars en hij vermeld dat hij in opgelicht is van een gelijkmatig nepproducten, dan kun je daar aangifte voor doen. Als de gedupeerde en Haar zelf aangifte gaan doen bij de politie hebben ze vrij wel een grote kans, Mnr Bas van w heeft namelijk 2 wets artikelen overschreden. Oplichterij en plagiaat.
Marktplaats heeft een data base waar alle opgeslagen advertenties in staan ( ook die verwijderd zijn, De politie kan dit opvragen en kan via zijn IP adres de oplichter traceren. Als hij schuldig word bevonden van deze 2 overtredingen is hij verplicht de koop te herstellen doormiddel het geld aan de dupeerde terug te geven, En daarnaast is er een plagiaat wet, Als haar aangifte doet kan zijn boete voor het plagiaat plegen oplopen tot duizende euro`s

Het is wel veel werk maar, door ervaring is dit wel mogelijk !!!

Succes

rijsberman
25 januari 2010, 00:53
Het is geen plagiaat, hij neemt niet andermans werk om het als het zijne te verkopen.

Het is inbreuk op het merkenrecht en oplichting. Hij maakt ongeoorloofd gebruik van het HAAR merk en verkoopt en gitaar alsof het een echte Haar is. En daar hebben zowel v.d.Haar als het slachtoffer last/schade van.

Acdc
25 januari 2010, 01:09
Het is geen plagiaat, hij neemt niet andermans werk om het als het zijne te verkopen.

Het is inbreuk op het merkenrecht en oplichting. Hij maakt ongeoorloofd gebruik van het HAAR merk en verkoopt en gitaar alsof het een echte Haar is. En daar hebben zowel v.d.Haar als het slachtoffer last/schade van.

Plagiaat of Inbreuk, komt bij mij nog al vrij dicht in de buurt.
Maar zoals SRV2000 als zegt er is dus wel wat aan te doen.

ThomasL
25 januari 2010, 12:04
UPDATE:
Bas de W heeft contact gezocht met gedupeerde. Wil de deal ongedaan maken. Bas pleit onwetendheid over nep Haar... Meer info volgt...

BvWeert
25 januari 2010, 13:16
Beste mensen,

Zoals Thomas al zei heb ik inderdaad contact met Joska Ligtenberg (de gedupeerde). Joska en ik zijn vastberaden hier samen uit te komen.

Helaas is het juist door Thomas zijn onbedwingbare behoefte om maar te willen ouwehoeren de reden welke de terugruil bemoeilijkte, omdat mij onrecht was aangedaan (zo voelde ik dat althans), door in een dwaze bui omdat ik mijn mail niet iedere dag lees maar namen te publiceren op deze site. Dit is jammer, was dat namelijk niet gebeurt, waren alle spullen al lang terug. Wat nu ook aanstaande is.

Voor alle duidelijkheid:

Ikzelf ben net zo goed de dupe van oplichting, ik kocht deze gitaar van een kerel uit Apeldoorn. Ene Chris. Hij was zo vriendelijk om de gitaar thuis te bezorgen, dan kon ik m lekker thuis proberen op mijn eigen amp. Heel vriendelijk natuurlijk, maar emailadres werkt niet meer en jullie kennen de rest van het verhaal. Ter verduidelijking: Ik was niet op de hoogte van deze valsificatie tot enkele dagen geleden.


Ik hoop zo e.e.a. van onze kant te hebben uitgelegd (Joska en mijzelf). Joska zal zelf hier ook nog op reageren.

Gr Bas

lindstrom
26 januari 2010, 09:49
Jaaa, daar zijn we weer!

Die arme Bas de W! Hij had de kans om zijn naam te zuiveren door de deal ongedaan te maken. Maar helaas... Omdat deze topic toch al bijna 1800 keer is bekeken, en hij inmiddels wel 30 dreigmailtjes ontvangen heeft, kiest hij er na lang wikken en wegen voor om de spulletjes toch gewoon te houden.
Niet de beste beslissing imo. Komt bij dat zijn emailadres inmiddels opgeheven is. Dus einde mailcorrespondentie met Bas!

Bas, als je dit leest, en dat doe je, ik (wij) hopen dat iedere keer wanneer je die Line6 of Epiphone top aanzet, of de Marshall speakerkast hoort, je bij jezelf nagaat dat je nu als oplichter vereeuwigd staat op gitaarnet! Veel plezier met je verdere leven en muziekcarrière en als je nou echt van je onschuld overtuigd bent, reageer dan effe in deze topic... Je kunt alles aan ons kwijt...

Is bovenstaand bericht niet enorm overbodig met het onderstaande verhaal?



Beste mensen,

Zoals Thomas al zei heb ik inderdaad contact met Joska Ligtenberg (de gedupeerde). Joska en ik zijn vastberaden hier samen uit te komen.

Helaas is het juist door Thomas zijn onbedwingbare behoefte om maar te willen ouwehoeren de reden welke de terugruil bemoeilijkte, omdat mij onrecht was aangedaan (zo voelde ik dat althans), door in een dwaze bui omdat ik mijn mail niet iedere dag lees maar namen te publiceren op deze site. Dit is jammer, was dat namelijk niet gebeurt, waren alle spullen al lang terug. Wat nu ook aanstaande is.

Voor alle duidelijkheid:

Ikzelf ben net zo goed de dupe van oplichting, ik kocht deze gitaar van een kerel uit Apeldoorn. Ene Chris. Hij was zo vriendelijk om de gitaar thuis te bezorgen, dan kon ik m lekker thuis proberen op mijn eigen amp. Heel vriendelijk natuurlijk, maar emailadres werkt niet meer en jullie kennen de rest van het verhaal. Ter verduidelijking: Ik was niet op de hoogte van deze valsificatie tot enkele dagen geleden.


Ik hoop zo e.e.a. van onze kant te hebben uitgelegd (Joska en mijzelf). Joska zal zelf hier ook nog op reageren.

Gr Bas

BvWeert
26 januari 2010, 10:30
Beste lezers,

Ik weet uit eigen ervaring dat in geval van (gevoelsmatig) onrecht mensen vaak en graag grijpen naar een medium als fora als deze om hun frustratie kwijt te kunnen. Het is natuurlijk prachtig dat zelfs de echte mannen nu hun gevoelens willen delen, niet alleen ook met hun vrouw, maar zelfs met de rest van de wereld, of in dit geval Nederland en Belgie. ;)

Wat ik graag wil meegeven is dat we wellicht met z'n allen en Thomas in deze als specifiek wellicht te vroeg conclusies trekken, die anderen op een vervelende manier kunnen schaden, zonder er over nagedacht te hebben wat voor consequenties deze kunnen hebben (voor hun zelf en voor anderen).

In dit geval zaten er een aantal klaar met popcorn te wachten op het gevecht, waar geen gevecht hoefde te zijn, maar wel werd gecreeerd...


Ik wens iedereen het allerbeste, ook ThomasL.

M vr gr

Bas

lindstrom
27 januari 2010, 09:09
Is het bovenstaande verhaal nu al afgerond?

BvWeert
28 januari 2010, 09:22
Is het bovenstaande verhaal nu al afgerond?

Volgende week wordt e.e.a. rechtgezet. Dus in principe is het afgerond.

Gr Bas

feofar
5 februari 2010, 18:05
Hey allemaal, hier een bericht van de gedupeerde:

“First of all a big thanx to Thomas for sticking up for me! Gratitude gratitude ya pitbull bro!” ;)

Maar hier ist verhaal: ik heb mijn spullen terug!!!! :D

Bas en ik hebben elkaar vandaag ontmoet en een goed gesprek gehad over hoe het toch allemaal zo heeft kunnen lopen:

Bas is vooral met zijn werk bezig (eigen bedrijf) en speelt voor de fun af en toe eens gitaar. Een tijd geleden heeft hij een gitaar (de bewuste nep-Haar) gekocht via Marktplaats van iemand uit Apeldoorn. Bas heeft verder geen verstand van merknamen en kwaliteit. Nog minder dan ik, want ook ik zag het zo op het eerste gezicht niet. Ik weet het..., stelletje amateurs zijn wij he... ;) Maar goed, hierdoor kan ik me zijn verhaal wel voorstellen. Nu kun je op veel manieren tegen deze zaak aankijken, maar ik kies voor het goede: “het hoeft niet altijd zo te zijn dat mensen je bewust naaien, het kan ook gewoon ontwetendheid zijn.”

Eind goed al goed...., hoewel Bas nu dus met een nep-Haar zit... Even Apeldoorn bellen?

Cheerio, Joska

JeroenSchaaf
5 februari 2010, 18:15
Nou mooi netjes opgelost!

Nu alleen die kerel nog terug vinden wie die nep Haar heeft verkocht!

ThomasL
6 februari 2010, 01:52
Dan ook nog van mijn kant, als stichter van deze "Jerry Springer-achtig uitgemonde" topic

Eind goed, al goed! Al wil ik nog tegen Bas zeggen; waarom had je niet wat eerder gereageerd in deze topic? Je volgde het al een hele tijd, dus het had helemaal niet zover hoeven komen... Maar ach, we (lees:jullie) zijn eruit gekomen...

Sorry dat ik je naam op GNF bezoedeld heb, bij deze mijn oprechte excuses!

Bas van W is wat mij betreft gecleared! (en dat rijmt en sorry dat ik je al die tijd Bas de W heb genoemd)

@feofar(t) Ga hier maar eens rondzoeken en jezelf bijscholen:
leerdoel:

Hoe herken ik kwaliteit in 1 oogopslag?

En dan nu weer lekker Gitarus Masturbatius!:punk:

AART
6 februari 2010, 19:03
Misschien handig als een moderator dan even alle naw gegevens wegpoetst, is immers niet echt handig dat meneer (onterecht blijkbaar) met zijn volledige naam als oplichter op internet staat.

Bassbitch
7 februari 2010, 19:17
Als het goed is zijn alle achternamen nu weg. Mocht je er nog een vinden laat maar weten.

schwalbe
7 februari 2010, 19:56
Het was je al opgevallen dat Bas gewoon onder zn eigen naam post? - is natuurlijk zn eigen keuze.

Tof dat e.e.a betrekkelijk goed is afgelopen trouwens..

G.G.
7 februari 2010, 20:00
Wilde ik net zeggen. Als de naam overal verwijderd is, waarom dan ool miet de nick aanpassen.

jutter
7 februari 2010, 20:02
Wilde ik net zeggen. Als de naam overal verwijderd is, waarom dan ool miet de nick aanpassen.

Teut??????

Bassbitch
7 februari 2010, 21:31
Hij post niet onder zijn volledige naam en is zodoende niet meer zo makkelijk googlebaar. Vandaar ook de aanpassing in de posts.

ThomasL
7 februari 2010, 23:44
Bas van W is wat mij betreft gecleared! (en dat rijmt en sorry dat ik je al die tijd Bas de W heb genoemd)

Jamaar nou rijmt het nie meer......:dontgeti: