PDA

View Full Version : HNGD! Squier JV '52 Telecaster!



Bernd Veenema
17 december 2009, 18:40
Ik was al een tijdje op zoek naar een mooie Squier JV '52 Telecaster om mijn Haar strat aan te vullen. Laatst stond er 1 op Ebay UK, maar ik werd helaas overboden. Dat exemplaar ging voor zo'n 850 euro weg.
Toen kwam ik een Squier JV '62 Strat tegen (ook op Ebay UK), die op de slagplaat, de brugzadels en de knoppen na origineel was en gebouwd in 1983. Ik zag, bood en won. Deze is een aantal weken geleden binnen gekomen. Een erg mooie gitaar, maar niet beter dan mijn Haar strat. Daar kwam bij dat de Haar de beste hals ooit heeft. Ongelakt Birdseye Maple met een perfecte vorm.

Toen stond er vorige week plotseling een prachtige Squier JV '52 Tele op gitaarmarkt. Bouwjaar 1983 en tot op het laatste schroefje origineel. De verkoper wilde eventueel ruilen tegen een strat met een rosewood toets. Het begon meteen te kriebelen en na een aantal mailtjes kwamen we er financieel gezien ook uit. De verkoper wilde namelijk wel wat cash erbij hebben, omdat de Tele in een erg goede staat verkeerde en volledig origineel was. Daarbij zijn de Tele's voor mijn gevoel wat zeldzamer dan de strats.

Gisteren dus mijn leven gewaagd (wat een sneeuw!) en naar Nijmegen afgereisd om de ruil plaats te laten vinden. Vandaag heb ik haar eens goed schoongemaakt en even de snaren ververst en het is een erg goede ruil geweest. Wat een Tele! Echt een onwijs goed ding. Heel resonant, veel twang en een heerlijke hals.

Foto's!

http://i404.photobucket.com/albums/pp123/berndveenema/DSC01299.jpg

http://i404.photobucket.com/albums/pp123/berndveenema/DSC01303.jpg

Hier het ruilobject:

http://i404.photobucket.com/albums/pp123/berndveenema/DSC01276.jpg

Ash ketchum
17 december 2009, 18:46
Ziet er goed uit man, gefeliciteerd! Veel plezier er mee.
Ik heb zelf ook nog een poosje met 2 strats lopen tobben, 1 Haar en 1 Fender USA. Die laastste heeft het helaas niet gewonnen ;)

spirit
17 december 2009, 19:58
Mooie telecaster joh, ben zelf ook groot liefhebber van de oude Squier JV en SQ series.
Ik had die tele ook zien staan, en nog even getwijfeld of ik mijn strat te ruil zou aanbieden, toch maar niet gedaan, omdat ik die eigenlijk niet kwijt wil.

geert1976
17 december 2009, 20:55
Hele mooie Tele:cheerup:

Hendriks
17 december 2009, 21:25
Heel fraai . Hoe verhoudt hij zich tot een AVRI? Zelfde neck profiel?

Arjan12
17 december 2009, 21:34
Als ik 'm had zien staan had jij misschien niet zo ver hoeven te rijden...

dimitri
17 december 2009, 22:02
Ik zag, en zie hem nog op gitaarmarkt staan. Heb zelf nog zitten nadenken, maar Nijmegen is echt TE ver vanuit Belgié.
Veel succes ermee!

Luke-wannabe
18 december 2009, 00:20
Prach-tig.
Gegratuleerd met je ontzettend gave aanwinst! Echt een gitaar van epische proporties. Heel veel plezier met je blonde schone!

Riky
18 december 2009, 00:38
Damn wat een geil ding zeg!! Heel erg mooi! Zeer goede deal lijkt me zo.

Pepe
18 december 2009, 01:21
Ik heb een JV strat en een JV tele. Hoewel de strat gewoon heel goed is de tele wel erg gelukt, het heeft me 15 jaar en vele teles daarin gekost om er eentje te vinden die ik nog beter vond, een magische 73. Er overheen is misschien niet goed uitgedrukt, anders. De JV klinkt wat brutaler, meer Buchannan. Gefeliciteerd dus. Ze zijn zeldzaam, people hang to them.
De 2 JV's.

http://img14.imageshack.us/img14/4915/25613916.jpg

Shaggy
18 december 2009, 05:41
Heel vet hoor .. nu alleen nog flink spanken en dan nog die relic look. Proficiat :)

Bernd Veenema
18 december 2009, 11:32
Bedankt iedereen! Het is trouwens een Telecaster met een 1-delige body. Is dat altijd zo bij de Squier JV Telecasters? En helemaal origineel is hij trouwens niet. De switching is aangepast naar de standaard switching, dus zonder die bas-stand.


Ik heb een JV strat en een JV tele. Hoewel de strat gewoon heel goed is de tele wel erg gelukt, het heeft me 15 jaar en vele teles daarin gekost om er eentje te vinden die ik nog beter vond, een magische 73. Er overheen is misschien niet goed uitgedrukt, anders. De JV klinkt wat brutaler, meer Buchannan. Gefeliciteerd dus. Ze zijn zeldzaam, people hang to them.

Kijk, dat is altijd mooi om te horen. Dit is de beste Tele die ik ooit in mijn handen heb gehad, maar dat zijn er niet zoveel geweest. Jij hebt er vast wel een heleboel in je handen gehad en dat je de JV als een van de besten ziet, vind ik alleen maar mooi.


Heel fraai . Hoe verhoudt hij zich tot een AVRI? Zelfde neck profiel?

Volgens mij heeft de AVRI een V-neck? Dat heeft deze niet. Dit is meer een C-shaped neck. Niet erg dik trouwens.


Ik zag, en zie hem nog op gitaarmarkt staan. Heb zelf nog zitten nadenken, maar Nijmegen is echt TE ver vanuit Belgié.
Veel succes ermee!

Gelukkig! Ik had hem niet willen mislopen.

Pepe
18 december 2009, 11:44
1 delige body is bijzonder, ik ken de exports alleen met 2 en 3 delig, de 1 piece zie je normaal alleen, en ook niet altijd, bij de hogere domestics.

Het enige minpunt is de darn heavy poly lak. Het topmodel is nitro maar dat was vanuit het oogpunt historisch correct te zijn, de poly is veel beter dan USA in die tijd gebruikte, military specs. Nu denken we heel anders over lak op gitaren maar er was een tijd dat lak sterk en krasvast moest zijn. Nou, dat zijn ze...

macwilliams
18 december 2009, 12:01
Die is de rit echt wel waard geweest.
En nu heb je er een verhaal bij!


Ik weet het nog goed jongen, het had in geen jaren zo gesneeuwd.
Maar opa heeft het gehaald, de barre tocht van de winter van 2009.
Ondanks alle ontberingen ....


zoiets :D

Bernd Veenema
18 december 2009, 12:20
Die is de rit echt wel waard geweest.
En nu heb je er een verhaal bij!


Ik weet het nog goed jongen, het had in geen jaren zo gesneeuwd.
Maar opa heeft het gehaald, de barre tocht van de winter van 2009.
Ondanks alle ontberingen ....


zoiets :D

Ik zie het al helemaal voor me :seriousf:

Kijk jongen, deze gitaar heeft opa toen opgehaald..
Kleinzoon: Een Squier? Die dingen kosten nieuw nog geen drol. Opa lijkt wel gek!

JeroenSchaaf
18 december 2009, 12:22
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop jo!

Lijkt me een te gek dingetje! :D

Bernd Veenema
19 december 2009, 00:42
Dank je! Hij is echt te gek.
Toch leuk om te horen dat mijn JV extra zeldzaam is door zijn 1-delige body!

Flipkoos
19 december 2009, 00:57
Hee Bernd,

Lekker gebast vanavond trouwens :P
Maar mooi dingetje! Tele's ruleren!

Bernd Veenema
19 december 2009, 14:36
Hee Bernd,

Lekker gebast vanavond trouwens :P
Maar mooi dingetje! Tele's ruleren!


Lekker gedirigeerd gisteravond!
En Tele's ruleren zeker. Ik denk niet dat mijn strat nog veel gebruikt gaat worden.

Pepe
19 december 2009, 14:41
Nou ken ik jouw gitaar niet maar mijn JV heeft al 20 jaar een Duncan Broadcaster, try it... match in heaven

Bernd Veenema
19 december 2009, 21:03
Ik vind de originele elementen eigenlijk wel ok.
Heb je een Broadcaster in de brug? En wat heb je dan in de halspositie?

Pepe
19 december 2009, 21:08
De neckpickup was prima maar die zit nou in de 73 wegens vroegtijdig overlijden, ik heb er zolang een nocaster in gestopt, minder jazzy maar meer beltone. Als de 73 gemaakt is verhuist ie weer terug.

Ik moet eerlijk zeggen, ik kan me niet meer herinneren hoe de originele brug klonk, ik had hem in een japanse tele gestopt en de tele schijn ik zo verkocht te hebben. Ach ja.

Je hebt een klon in verkoop. Hmmmm... ik ben weer in de race voor een milde booster.

Bernd Veenema
20 december 2009, 01:55
De Klon is gisteren verkocht.. Sorry.
Tot dusver bevallen de originele elementen uitstekend. Ik houd ze dan ook maar even in de gitaar. Wisselen kan altijd nog.

macwilliams
20 december 2009, 21:40
Ik zie het al helemaal voor me :seriousf:

Kijk jongen, deze gitaar heeft opa toen opgehaald..
Kleinzoon: Een Squier? Die dingen kosten nieuw nog geen drol. Opa lijkt wel gek!

Tja die jeugd van de toekomst snapt het toch niet.