PDA

View Full Version : Iceman!



ANGC
17 december 2009, 17:57
Heu mensen,

Om maar mooi te beginnen met het verhaal: ik wil een iceman kopen!
Maar liever niet van ibanez.. weet één van jullie of andere merken
ook iceman's maken?

alvast bedankt!

interessander
17 december 2009, 18:01
Briljant plan, ware het niet dat de Iceman nu een van de eerste echt originele modellen is van Ibanez, en deze zijn vrijwel niet gekopieerd.

Als het echt geen Ibanez mag zijn (waarom als ik vragen mag) dan kun je bij warmoth ook Iceman bodies bestellen bijvoorbeeld.

HaroldA
17 december 2009, 18:03
Alhoewel ik het erg vreemd vind dat je geen Ibanez wil hebben heb ik toch even gegoogled voor jou: Warmoth (http://www.warmoth.com/Guitar/Bodies/Radical/Iceman.aspx)

(had je zelf ook kunnen doen!)

ANGC
17 december 2009, 18:03
Nou ik heb gwoon slechte ervaringen met ibanez. ik wist niet dat de iceman een van de eerste modellen was van ibanez.

Is de Ibanez Iceman een goede allround gitaar?

Ik heb me eerlijk gezegd niet heel erg erin verdiept..

EDIT:

oh en idd warmoth heb ik eerder gezien, wat het stomweg vergeten! ben nu aan het kijken op de link! hartstikke bedankt

HaroldA
17 december 2009, 18:13
Nou ik heb gwoon slechte ervaringen met ibanez.

Mag ik vragen wat die slechte ervaring dan is? Ik ken Ibanez alleen maar als goed merk met "veel gitaar voor je geld".

Riky
17 december 2009, 18:13
Lekker toepasselijk gezien het weer:D

Ibanez (met name de iets duurdere) maakt echt prima gitaren en ibanez staat bekend om een redelijk allround geluid. Dus ja de iceman is wel een redelijk allround gitaar.

ANGC
17 december 2009, 18:27
Mijn slechte ervaringen zijn wel met de wat goedkopere gitaren. slecht hout, floyd roses die nooit werken.. dat soort dingen. maar goed, t zijn niet hele slechte ervaringen. ben nu ook aan t kijken naar de Ibanez iceman.

En dat de dure ibanezsen (ibanessen ibanezzen.. wat is t =P?) erg goed zijn geloof ik graag, maar die zijn dan ook te duur voor mij. dat geld heb ik op het moment niet, en zal t binnenkort ook niet bij elkaar kunnen sprokkelen.

Bram+
17 december 2009, 18:29
Heu mensen,

Om maar mooi te beginnen met het verhaal: ik wil een iceman kopen!
Maar liever niet van ibanez.. weet één van jullie of andere merken
ook iceman's maken?
Het enige juiste antwoord op de vraag is Greco die de Iceman onder de naam 'Mirage' verkocht, (zie dus Greco Mirage (http://images.google.com/images?q=Greco%20Mirage)) maar Greco bestaat niet meer in de hoedanigheid geloof ik. Oude Mirages komen ook uit dezelfde fabrieken als de Ibanez Icemans. Aan dit deel van m'n antwoord heb je dus eigenlijk niks.

Wat ik je zeker wil meegeven: verdiep je eerst maar eens in Ibanez en/of de Iceman. Er bestaat niet zoiets als dé Ibanez waarmee je ervaring kan hebben en vervolgens alle gitaren kan afschrijven en er bestaat ook zeker niet iets als dé Iceman. Een Iceman is bij wijze van spreken niet meer of minder veelzijdig dan een Les Paul of een Telecaster.

ANGC
17 december 2009, 18:34
wat goed dat ik zo snel reactie krijg!

ik heb nu zat informatie om mee te werken, mij hoor je niet klagen. ik ben bij warmoth een iceman aan t samenstellen en ben ook aan t kijken bij ibanez. morgen maar ff langs dijkman om te kijken of ze de iceman hebben staan. kijken of t wat is!

hartstikke bedankt. als er nog meer merken zijn die iceman's maken hoor ik het graag.

ik weet dat mijn beeld over ibanez onterecht is, tis een soort vooroordeel. ik probeer er gelijk van af te stappen. maar soms zit zoiets in je hoofd.

jorrit
17 december 2009, 22:16
Had washburn niet een ice man achtige gitaar, van die gozer van kiss?

Edit: http://www.kissasylum.com/photos/lisa/Paul_washburn_large.jpg

Justinschut
17 december 2009, 23:51
als je echt een goede wil hebben, zou ik er een custom laten bouwen door RAN ;)

http://www.ranguitars.com

Is alleen wel nét ff wat duurder dan een Ibanez, maar dan heb je ook wat :)

Tankman
18 december 2009, 00:04
wmorgen maar ff langs dijkman om te kijken of ze de iceman hebben staan. kijken of t wat is!


Alkmaar of Amsterdam? Ik weet dat ze in Alkmaar weer een hele zooi nieuwe gitaren hebben, waaronder veel Ibanez en minder doorsnee modellen. Zou heel goed kunnen dat ze die hebben hangen. Peter Johanzen in Alkmaar zou hem ook kunnen hebben. Spanjaard weet ik zeker dat ze hem niet in huis hebben. Alleen wat RG's en wat SR en SRX basjes.

interessander
18 december 2009, 00:22
Zoals Bram+ ook al zei is de Iceman er in zeer verscheidene versies. In de jaren 70 had je de eerste modellen met een veel klassiekere uitstraling maar met aparte features zoals bijvoorbeeld een verschuifbaar triple coil element!

http://vintageibanez.tripod.com/iceman/images/three_original_icemen_1975_with_text.jpg

Zie ook: http://vintageibanez.tripod.com/iceman.html

De huidige ICT modellen zijn eerder metalplanken in het straatje van de RG modellen, zoals ook de Sam Totman signature.
Er zijn ook nog oudere modellen met tremolo's waaronder de Rob Zombie signature, in het groen met zilveren sterren. Volgens mij heeft forumlid Iceman deze.
En de PS10 was natuurlijk het bekende Paul Stanley model.
Dan heb je nog de afwijkend gevormde modellen zoals de Daron Malakian en de Paul Gilbert versies, en de in mijn ogen oerlelijke ICX220.

Ik heb zelf een IC100 uit 1979, een erg fijne gitaar maar naar mijn mening niet vergelijkbaar met de latere modellen uit Korea (nieuwere IC400), die vond ik een stuk goedkoper aanvoelen.

Test zeker eens een Iceman in de buurt waar mogelijk, tweedehands kom je ze in Nederland niet al te vaak tegen.

Iceman
18 december 2009, 10:12
Yes, uw gewaardeerde forumlid Iceman heeft de ICW100WZ, de groene met zilveren sterren.
Goede gitaar die ik nooit zal verkopen.

Alle oude icemanmodellen zijn oke. De PS10 zijn redelijk duur. Als je een OUDE IC400 kunt kopen, direkt doen. Ook de ic500 is gaaf.

Ik heb laatst de nieuwe ic400 in handen gehad met een ontwerpfout, zo leek het tenminste. De hoek die de neck maakt ten opzichte van de body leek te klein, daardoor stonden de snaren te ver van het fretboard. Brug stond al op de onderste stand.

Heb zelf nog de ic300 gehad, die vond ik brandhout.

Ik kan niks zeggen over de nieuwere ict700 modellen. Zien er wel erg mooi uit.

Iceman
18 december 2009, 10:17
http://www.youtube.com/watch?v=9tjVAHacbII

http://www.youtube.com/watch?v=BJnpTK4megA&feature=related

ANGC
18 december 2009, 17:58
Ok, vandaag ben ik in dirkwitte (amsterdam) geweest om de IBANEZ ICT-700 te testen. Wat een van de mederwerkers me vertelde was dat de IBANEZ ICT-700 meer een metal ding was dan allround. Nou heb ik dat echt niet nodig..

ik speelde daar over een Marshall jcm900 (volges mij... slecht geheugen) en was er niet heeel erg enthousiast over. De hals speelt wel lekker, alleen ik weet niet zeker of ik mijn geluid er uit zal kunnen halen.. niet dat ik al weet wat dat gaat worden, maar goed.

Over Ran en Warmoth,.. ik weet het eigenljik niet, ik wil een gitaar eerst in mn handen hebben voordat ik t koop! vooral ook omdat ik de ballen verstand er van heb eigenljik. En t signature model van paul stanley bij washburn vind ik eerlijk gezegd erg lelijk. maar goed, over smaak valt niet te twisten he!

Ik zal binnenkort proberen om mijn eigen head (koch multitone II) mee te nemen, en dan de IBANEZ ICT-700 daar over te proberen.

Maar mijn gevoel zegt dat ik ergens een tweedehandsje moet zoeken, ik heb gister al best goed gezocht, maar wat intressander al zei: je komt ze in nederland niet vaak tegen.

De youtube filmpjes vind ik altijd een beetje onduidelijk, ook omdat de kwaliteit (bijna altijd) niet goed is. het klinkt toch heel anders als je een gitaar in het echt hoort hea.

Vergeef mijn gitaarnoobism, ik weet er gwoon niet zoveel van..

Misschien word het uiteindeljik toch Warmoth, een losse body en een neck kopen en dan in nederland de hardware en afwerking laten doen.

Nogmaals bedankt voor alle reacties.

Bram+
18 december 2009, 20:52
Afgezien van de styling (sharktooth inlays en reversed headstock) zijn het vooral de elementen die het een 'metalgitaar' maken, die DiMarzio D Activators zijn pittige dingetjes. Als het uiterlijk en het speelcomfort wel kan waarderen maar alleen het geluid niet, zou het nog een optie zijn daar wat meer 'vintage-achtige' elementen in te proppen. Ik weet ook niet wat je doorgaans voor een gitaar speelt of welk geluid je zoekt.

Tankman
18 december 2009, 23:54
Ok, vandaag ben ik in dirkwitte (amsterdam) geweest om de IBANEZ ICT-700 te testen. Wat een van de mederwerkers me vertelde was dat de IBANEZ ICT-700 meer een metal ding was dan allround. Nou heb ik dat echt niet nodig..


Wie heeft je gehopen? Bij Dirk Witte is het ook maar net wie je spreekt. Er is 1 gast die mij steeds ESP's probeert aan te smeren en een ander die er echt de balle verstand van heeft.

Wabbie
19 december 2009, 11:40
Heeft die nieuwe iceman nu ook zo'n afgrijselijk ibanez luciferhoutje als hals? Ik blijft het een van de weinige ibanezzen vinden die er wel gaaf uitziet en deze staat zeker op het lijstje van gitaren die ik nog wel een keertje wil hebben naast mijn strat. Ik "heb" nog een goede humbuckergitaar nodig namelijk.
Maar als er zo'n dun halsje opzit ga ik denk ik wel naar Warmoth, dan kan ik er tenminste een fatsoenlijke honkbalknuppel bij uitzoeken ;)

Bram+
19 december 2009, 12:22
Op die laatste ICT700 zit een Wizard II, die zijn 19 mm bij de 1ste fret, iets dikker dus dan de dunste Wizards en het profiel is ook anders.

ANGC
20 december 2009, 15:58
Afgezien van de styling (sharktooth inlays en reversed headstock) zijn het vooral de elementen die het een 'metalgitaar' maken, die DiMarzio D Activators zijn pittige dingetjes. Als het uiterlijk en het speelcomfort wel kan waarderen maar alleen het geluid niet, zou het nog een optie zijn daar wat meer 'vintage-achtige' elementen in te proppen. Ik weet ook niet wat je doorgaans voor een gitaar speelt of welk geluid je zoekt.

Ik speel nu op een 7snarige Bo~EL MC7.. ook 2 humbuckers en toch wel een metal gitaar. Deze heb ik gekocht toen ik eigenlijk net wat serieuzer ging spelen. 3 of 4 jaar geleden was dat...

Nu heb ik een heel ander idee over muziek vooral de muziek die ik wil maken. Ik weet nog niet zo goed wat voor geluid ik zoek ook, laatste dagen zat ik te denken aan 1 humbucker bij de brug, en 2 single coils midden en hals. Daarvoor moet ik zeker bij warmoth wezen denk ik. Ik zal binnenkort maar weer een de gitaarwinkel instappen en verschillende gitaren uitproberen met verschillende elementen.

Maar om toch een poging te wagen om op meer kennis te stoten zal ik uitleggen wat voor geluid, wat voor sound ik zoek in de muziek die ik maak..

ik noem wel ff wat bands op die het een beetje hebben,..

De gitarist van de Mars Volta heeft af en toe dat vieze geluid, dat snerpende rauwe geluid.

Ook een beetje SRV zou mooi zijn, en toch wel dat beuk geluid van Opeth bijvoorbeeld.

Ik weet dat dit best een hele brede gitaar moet zijn en dat het geluid ook erg uit de versterker komt, maar goed, een goede gitaar doet natuurlijk ook zijn werk.

Ik speel veel open akkoorden en ook wel wat tokkeltjes. en als het moet beuken dan zijn t harde powerchords met septiemen en dissonanten (denk ik, mijn theorie is niet super goed)

ANGC
20 december 2009, 16:01
Ik vond trouwens de hals van de ICT700 niet heel super besef ik me nu. Hij wat te plat voor mijn doen, hij mag best wat ronder. Vooral na de 12de fret. Ik zag bij warmoth dat ze halsen hebben die bij de kop platter zijn dan bij de body.. dat is misschien wel iets om over na te denken. Maar weer een reden waarom ik niet op internet zou kopen is dat ik het eerst een keertje moet vast hebben ..

mesaman
23 december 2009, 00:20
ik heb zelf ook een iceman gehad!super gitaar! fantastisch ding! zorg dat je altijd een japanse ibanez hebt en je hebt wat goeds in handen! de oude ic400 is super! ik had een ic350.met edge brug....tja dat is de beste combinatie ooit! eingelijk het zelfde als de white zombie maar dan mooier,zoals hij hoort(zwart met binding)ga gewoon zoeken naar een 23e hands en jij bent gelukkig(op gitaar gebied dan..)ik vond de laatste uitvoering van de ic400 ook gewoon goed.die zijn zo nu en dan te koop.succes...

Tankman
23 december 2009, 00:22
ik heb zelf ook een iceman gehad!super gitaar! fantastisch ding! zorg dat je altijd een japanse ibanez hebt en je hebt wat goeds in handen! de oude ic400 is super! ik had een ic350.met edge brug....tja dat is de beste combinatie ooit! eingelijk het zelfde als de white zombie maar dan mooier,zoals hij hoort(zwart met binding)ga gewoon zoeken naar een 23e hands en jij bent gelukkig(op gitaar gebied dan..)ik vond de laatste uitvoering van de ic400 ook gewoon goed.die zijn zo nu en dan te koop.succes...

23e hands? Beetje HEEL specifiek he...:seriousf:

JurjenYarr
24 december 2009, 13:19
23e hands? Beetje HEEL specifiek he...:seriousf:

alleen dan zijn ze precies goed gerijpt :soinnocent:

ANGC
24 december 2009, 18:18
maar je heb er dus eentje gehad =P? is wel eerlijk, maar mag ik vragen waarom je em nie meer heb? de vorm van de gitaar heeft me ook aangetrokken, niet die hardware of houtsoort of reputatie!

mesaman
25 december 2009, 10:29
waarom ik die niet meer heb?t zelfde probleem als veel gitaristen hier..je hebt wat en ziet wat anders en dat wil je dan.dus verkopen en je koopt weer wat nieuws.soms verlies je wat op de verkoop en koop je wat duurder maar dat hoort er bij,soms is het ook goedkoper!en dat is altijd leuker dan nieuw kopen als je wat op marktplaats/ebay hebt gevonden.Het is wel 1 van de gitaren die ik soms wel mis en waarschijnlijk ook weer terug koop als ik geld over heb en 1tje te koop zie staan.dus het ligt aan mij en niet aan de gitaar dat ze er niet meer is.gewoon kopen!en jij bent instant rock&roll!

ANGC
26 december 2009, 17:01
ohw dan ben ik eigeljik dus alleen in mijn overtuiging .. ik bewaar alles wat ik heb aan gitaren en apparatuur! .. maar heb ook wel de ruimte gelukkig. Instant rock 'n roll klinkt goed haha

macwilliams
27 december 2009, 10:20
Ik ben ook al zo een verzamelaar. Probeer alles te houden.
Maar ben je er al over uit wat het gaat worden?

ANGC
27 december 2009, 15:41
nou ik denk dat ik nog ff moet wachten.. een vriend van me die doet een cursus gitaarbouwen, en ik heb hem gevraagd om me te helpen kiezen bij warmoth of iets dergelijks.. want ik kan nergens de goede iceman vinden! Maar dat gaat nog wel ff duren.. sowieso voordat ik t geld heb en weet wat ik wil.. er zoveel keus! Nou t word iig een iceman haha