PDA

View Full Version : Welke amp...(ja ja, ik weet het....!)



jutter
17 december 2009, 17:09
Na veel zoeken op dit forum kom ik er echt niet uit dus vandaar mijn vraag.
Ik speel op een Fender Stratocaster Eric Clapton Signature. Ik zoek een versterker van ongeveer 50Watt (geschikt voor thuis en in de band) die geschikt is voor blues en rock. Met blues moet je denken aan een Fender met een randje maar die ook goed clean te gebruiken is en voor rock moet je denken aan een Marshall.
De versterkers die ik heb en gehad heb zijn:
-Koch TwinTone 50Watt 1x12 met Kool en Elfring cab met 2xG12H 70thAnn.
-Laney VC30 30Watt 2x10
-Peavey Classic 50Watt 2x12
Het liefst werk ik zonder pedalen.
Budget 1500,00 euro.
Wie heeft er goede tips en kan dat goed onderbouwen?

caliban
17 december 2009, 19:37
1500 is een vrij mooi budget. De combinatie die je wil verkrijgen is misschien niet al te simpel. Ga je voor een plexi of 800 heb je de marshall rocksound, ga je voor een fender (ga ik geen type in noemen, want waarschijnlijk zit ik er daar helemaal langs), heb je die sound, maar de combinatie zit in geen van beide denk ik. Hook heb ik ooit horen zeggen dat beide mooi doet, geen idee of dat waar is, en ik denk ook dat die in prijs duurder is.

Persoonlijk zou ik bij het zoeken naar een low-mid-gain (alleszins toch geen highgain) versterker denken aan een AC30. Kan je denk ik veel mee, misschien wel pedalen nodig.

Geen idee of je iets aan mijn post hebt :soinnocent:

jutter
17 december 2009, 19:42
Geen idee of je iets aan mijn post hebt :soinnocent:

Tuurlijk heb ik daar wat aan. Ik ben de zoektocht onderhand beu! Dus alle tips zijn welkom!

caliban
17 december 2009, 19:58
Tuurlijk heb ik daar wat aan. Ik ben de zoektocht onderhand beu! Dus alle tips zijn welkom!

Ben je al veel gaan testen in de winkel of bij tweedehandsverkopers?

De Vintage/Modern van Marshall is misschien wel iets voor je. Echte fender gaat er niet gemakkelijk uitkomen waarschijnlijk

Henri H
17 december 2009, 20:08
2 tips:

- Mesa Boogie Stiletto Deuce/Trident Stage I (2ehands of aanbieding o.i.d.).
- EVH 5150 III

Het clean van beide versterkers is niet als dat van Fender, maar wel erg mooi en kraakhelder.
Het rock-gedeelte van beide amps is dik in orde, iets anders gevoiced als Marshall, maar wel erg mooi.
De Stiletto klinkt op laag volume ook nog 's erg goed.

jutter
17 december 2009, 20:14
Ben je al veel gaan testen in de winkel of bij tweedehandsverkopers?

De Vintage/Modern van Marshall is misschien wel iets voor je. Echte fender gaat er niet gemakkelijk uitkomen waarschijnlijk

Nee, ik heb niet veel getest maar heb in de loop der jaren wel op veel versterkers gespeeld. De VM heb ik ook al eens getest in de winkel maar was niet echt onder de indruk. Welke het precies was weet ik niet meer, het was een combo.

rpl
17 december 2009, 20:25
Als ik jouw budget had ging ik voor deze : Blackstar ARTISAN 30 :crazyhappy:
http://www.blackstaramps.co.uk/products/artisan/artisan30.html

waanzinnig Ampie :ok:

jutter
17 december 2009, 20:29
Als ik jouw budget had ging ik voor deze : Blackstar ARTISAN 30 :crazyhappy:
http://www.blackstaramps.co.uk/products/artisan/artisan30.html

waanzinnig Ampie :ok:

Kan je dat ook onderbouwen waarom hij zo waanzinnig is?

rpl
17 december 2009, 20:58
Kan je dat ook onderbouwen waarom hij zo waanzinnig is?

Ik heb deze versterker zelf (nog) niet geprobeerd maar wel gehoord toen iemand deze bespeelde met een Les Paul en werd ff helemaal stil van het geluid van deze versterker (erectioneel gezien kreeg ik hier een boner van 'tering wat een geluid') Dit is eigenlijk mijn sound en dan de looks en het simpele bedieningsfront, maarja eerst een Les Paul.....................

Gjalt
17 december 2009, 21:05
Rivera? Heb ik ooit eens een keer mogen bespelen en ik heb nog steeds spijt dat ik niet genoeg geld had om dat ding toen te kopen.

Baco
17 december 2009, 21:45
Randall RM50 of RM100 (2 of 3 modules/preamps). Onbegrijpelijk dat deze amps zo veel over het hoofd gezien worden...

Eko
18 december 2009, 11:27
50 Watt in een huiskamer of slaapkamer is een ingebakken teleurstelling. Zo`n amp op 1 zetten geeft al klachten van de buren terwijl de speakers nog niet eens aan het werk gezet worden.
Beter is het , volgens mij , om iets lager te gaan in wattage. Met 30 watt is het al een overkill. Echt heel mooi clean en krankzinnige drive in 1 amp gaat niet echt lukken denk ik.
Je hebt ook schakelbare amps op eindvermogen. Mesa heeft die dingen met 1 -5 en meer wattage op 1 amp. Misschien is dit iets?

jutter
18 december 2009, 11:37
50 Watt in een huiskamer of slaapkamer is een ingebakken teleurstelling. Zo`n amp op 1 zetten geeft al klachten van de buren terwijl de speakers nog niet eens aan het werk gezet worden.
Beter is het , volgens mij , om iets lager te gaan in wattage. Met 30 watt is het al een overkill. Echt heel mooi clean en krankzinnige drive in 1 amp gaat niet echt lukken denk ik.
Je hebt ook schakelbare amps op eindvermogen. Mesa heeft die dingen met 1 -5 en meer wattage op 1 amp. Misschien is dit iets?

Hoi M. Mijn Koch is 50Watt geeft geen klachten bij de buren, maar 30Watt is ook een optie want die zou het in een band ook wel goed doen. 1-5Watt lijkt mij net te weinig voor in een band. Soms zit ik er aan te denken om opnieuw de Peavey Classic 50Watt Tweed aan te schaffen. Ik heb hem eerder gehad en voldeed mij (achteraf) prima. Maar welke Fender versterker slikt goed pedalen(ik ben geen fan van pedalen, ik haal liever de od/dist uit de amp)? Weet jij dat? Dan heb ik i.i.g. een goed clean en dat lijkt me een goed uitgangspunt.

Eko
18 december 2009, 16:54
Ik bedoelde een Mesa waarbij je het vermogen kunt regelen van 1-via-5-naar-bv 25 watt. De Express heeft zoiets. Ze hebben er wel meer gemaakt over de jaren. Een amp die je zo terug kunt schakelen geeft je de mogelijkheid om op huiskamerniveau eenn natuurlijke crunch te maken.
Als je niet om reverb geeft is een `57 Twin een optie. Clapton gebruikt die zelf ook. Volgens mij had je het daar al eerder over in een ander topic. Persoonlijk vind ik de Peavey Delta Blues met een 15 inch een uitstekende optie. Heeft een mooi basisgeluid en niet te veel vermogen.
Een heel mooie optie zou een Fender Cyber Twin zijn. Daar zitten alle Fender Amps in ( en nog een hele lading anderen ) met alle pedalen. Ik wil er zelf nog een bij hebben voor thuis en voor opnames.