PDA

View Full Version : Don't Piss Against The Wind [twee nieuwe tracks]



Dribbel_
17 december 2009, 17:00
De vorige twee nummers van onze aankomende EP (Don't Piss Against The Wind) hebben we in eigen beheer opgenomen en toen hadden we geen materiaal om te drums op te nemen dus die kwaliteit is wat minder.

Maaaarrrrrr

We hebben natuurlijk niet stil gezeten, we hebben twee nieuwe nummers opgenomen en deze keer hebben we wel alles volledig opgenomen. Besloten hebben we om dit niet zelf te doen maar dit keer via iemand anders zodat we zelf niet met het mix gezeik zaten.

En bij wie kan je dat nou beter doen dan bij de Fakking Gijsje Radijsje Studio :P
http://www.fgrstudios.nl/


Maar okee, wat we gedaan hebben dus. De eerste middag hebben we de drums opgesteld en de tracks met de clicktrack ingespeeld. Uiteindelijk was het neerzetten van de drums nog veruit het meeste werk aangezien de nummers er zo op stonden.
Mooi dat er die middag nog tijd was om de bas ook op te nemen dus dat werd ook gelijk gedaan.

Later hebben we een middag de gitaren ingespeeld. Gedaan met een LTD Viper Deluxe en een LTD H500 in combinatie met een Peavy Valveking die we gemict hebben.

En als laatste natuurlijk de zang (helaas met een beetje verkoude zanger wat er soms erg aanwezig is :P ) erover en een paar kleine synth stukjes voor het poppy gehalte natuurlijk :P

HElaas zijn we zo stom geweest geen foto's te nemen van het opname proces wat achteraf wel jammer was maarrrr okee het gaat toch om het geluid :P


Het resultaat is te luisteren op de website onder het kopje MEDIA


www.tooloudforgranny.com


Het gaat om de nummers
PunkRock Ballad en Your Girlfriend Used To Be A Guy


Alvast heel erg bedankt voor het luisteren en we zouden graag feedback ontvangen hoe jullie het vinden, wat tof is wat minder enz zodat we weten waar we aan kunnen werken.

Een berichtje in ons gastenboek die eindelijk spam-vrij is zouden we natuurlijk ook tof vinden :seriousf::soul:

Alvast bedankt!!

Nielus
17 december 2009, 17:13
Wat een helden zijn het toch :hippie:!

toneblo
17 december 2009, 17:19
Greenday is het eerste wat in mijn hoofd op komt, zang is okay opgenomen, gitaar klinkt gewoon slecht ( welke amp?, welke speakers?, wat voor mic-positie? )
Synth in het begin iets te dik aanwezig ( doe er anders een reverbje over of een echo )

goed gezongen en gespeeld, leuk liedje.

toneblo
17 december 2009, 17:23
2e nummer iets beter opgenomen, gitaren tikkie natuurlijker.
Kijk uit met mixing van effecten.
Let op, ze moeten een toevoeging zijn, niet de main act.

Goede track, leuke tekst, origineel schema.

Arjan12
17 december 2009, 17:36
Ik wil niet flauw doen, maar luidt het gezegde niet 'pissing in the wind' in plaats van against?

toneblo
17 december 2009, 17:38
Ik wil niet flauw doen, maar luidt het gezegde niet 'pissing in the wind' in plaats van against?



......;):crazyhappy:

Dribbel_
17 december 2009, 17:55
Ik vind de gitaar eigenlijk best wel tof klinken :P Maar het is gedaan met een valveking top van Peavey en een marshall kast eronder zou zo niet uit m'n hoofd weten welke speakers. En als het goed is is het met 2 mics gedaan, 1 direct en 1 met wat meer afstand.

Bij het 2e nummer met die effecten bedoel je vast die "godenstem" :D Dat was eigenlijk zo fout dat het er wel in moest maar we hebben ook een normale "serieuze" versie dan zonder dat erin :P

Bedankt voor de reactie in ieder geval !! Leuk om te horen




Ik wil niet flauw doen, maar luidt het gezegde niet 'pissing in the wind' in plaats van against?

Het kan ook een uitdrukking zijn maar opzich heb je een punt dat het officieel moet zijn wat jij zegt :P

Arjan12
17 december 2009, 17:58
Het is inderdaad meer een uitdrukking dan een gezegde, maar volgens mij moet het inderdaad zo zijn. Hopelijk hebben jullie nog geen hoezen laten maken :seriousf:.

Dribbel_
17 december 2009, 17:59
Het is inderdaad meer een uitdrukking dan een gezegde, maar volgens mij moet het inderdaad zo zijn. Hopelijk hebben jullie nog geen hoezen laten maken :seriousf:.

Bedoelde wel dat het bij de uitdrukking "pissing against the wind" het against wel klopt :P

Nielus
18 december 2009, 10:35
True, "against" klopt wel, zoek maar na. Ook in het gezegde :hippie:.

Squier4ever
18 december 2009, 17:45
Die gitaarsound trek ik nog wel, maar die zang, OMG doet me echt teveel aan de heideroosjes denken. Net zo'n crappy uitspraak.

Sonno
18 december 2009, 19:27
Ik vind 't geluid goed en de muziek strak! Ik vind alleen de gitaarloopjes hier en daar wat 'onzeker' gespeeld. Je aanslag loopt niet helemaal gelijk met de linkerhand (als je rechts bent).

Gr. Sonno

Dribbel_
19 december 2009, 17:17
Ah de Heideroosjes komen er ook mee weg :seriousf:

Bedankt voor de reacties in ieder geval allemaal :cheerup: