PDA

View Full Version : Budgetstratje: Squier CV 60s of Vintage Icon V6?



MegaDrive
17 december 2009, 13:01
Hi,

Ik ben op zoek naar een leuk stratje voor erbij. Niet te duur (+/-300EU), wel lekkere sound en bespeelbaarheid. Na wat research is mijn keuze teruggebracht tot twee exemplaren die ik allebei heb kunnen bespelen: de Fender Squier Classic Vibe 60's en de Vintage V6 icon:

http://www.groundzeromusic.com/Guitars/Squier%20Electric%20Guitars/Squier%20Classic%20Vibe%20Stratocaster%2060s

http://groove-factory.nl/catalog/vintage-icon-laguna-blue-p-8736.html?osCsid=ac11bb4c181a0321ded694c61c906117

Hebben jullie ervaringen met (een van) deze gitaren? Persoonlijk vind ik de Squier een lekkerder hals hebben, maar de Vintage heeft een fijnere toets en klinkt beter omdat hij gewoon betere hardware heeft. Nu is dat weer een wat minder bekend merk, maar dat hoeft natuurlijk niet per se nadelig te zijn. Argh! Van beide gitaren staan erg goede reviews op Youtube.

Suggesties van harte welkom. Thanks!

Willi@m
17 december 2009, 14:32
Dude, ik heb zelf de classic vibe 50's en deze bevalt zeer goed. Moet wel zeggen dat ik geen ervaring heb met Vintage gitaren dus kan geen vergelijking maken. Het is iig een vooruitgang op mijn standaard Squier. Het speelt gewoon een stuk fijner en klinkt ook beter. Ik hoor van beide alleen maar goede verhalen. Vooral over de Wilkinson spulletjes die op de Vintage gitaren zitten :cheerup:

rocker_71
17 december 2009, 15:11
Ik denk dat ze elkaar niet veel ontlopen. De Wilkinson hardware vd Vintage is wel een pre. Ik vind de relic look ook gaaf, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Denk ook nog aan de London City Spitfire, ook een leukertje. ;)

gitaarmike
17 december 2009, 15:50
Nou, ik zou voor de squier gaan als het elkaar niet veel ontloopt. Mocht je er ooit weer vanaf willen dan ben je em zo kwijt. Met een "vintage" gitaar is dat maar de vraag

Midwolda
17 december 2009, 16:02
Ik zou ook die Squier halen.
Vind 'm echt erg mooi, en lekker spelen doen die dingen wel...
Maar ja, ik ben een Squier-fan dus aan mijn mening heb je niet zoveel.
Hoewel... als ik weer een 2ehands Strat zoek zal dat geen Vintage zijn... ;)

DaChosen1
17 december 2009, 20:00
ik denk inderdaad dat je meteen de twee beste strats hebt uitgekozen van rond de 300 euro.
Welke je ook neemt, je hebt in beide gevallen veel gitaar voor je geld. ik heb ook de Squier Classic Vibe 50's met maple hals. Echt een superfijne gitaar en klinkt ook erg goed. Met Vintage heb ik als het goed is morgen ook ervaring want ik heb een leuk modelletje uit de UK laten komen. Schijnt in zijn klasse ook een van de beste LP copieen te zijn..

Kijk ook eens hier trouwens, daar heb je zo'n Vintage V6 al voor 149 pond en distresses voor 189. Dat is met 20 euro verzendkosten dus minder dan 200 euro!!
http://www.dolphinmusic.co.uk/product/32231-vintage-v6-icon-series-distressed-laguna-blue.html

guitarkid
17 december 2009, 21:43
Denk ook nog aan de London City Spitfire, ook een leukertje. ;)

Mee eens. Ze kosten echt heel weinig op dit moment en je kunt er voor dat geld ook nog wel wat aan opleuken, zodat hij m.i. de Classic Vibes zelfs aftroeft. Ik vind overigens de CV ook een prima gitaar... De vintage Icon heb ik één keer in handen gehad en overtuigde mij niet.

Gr. C.

Riky
18 december 2009, 01:29
Zeker de Vintage V6 icon. Heb hem zelf ook. Ook in die kleur. Gewelidig gitaartje voor een hele goede prijs.

Hardware is gewoon super goed. Fijne stabiele tremelo. Instand strat geluid en erg goede tuners. Hoef hem amper te stemmen. Practisch nooit terwijl in veel verschillende ruimtes komt of soms zelfs 2 weken niet uit zijn koffer komt.

Afwerking is erg erg goed. Jammere is wel dat ze matte blanke lak over de relic plekken gespoten hebben... Meter afstand en je ziet niks. Dichtbij ziet het er (met name als de gitaar nieuw is) een beetje fake uit.

Let wel ff op. Hij heeft veel strat geluid in zich, maar wel op zijn eigen manier. De gitaar klinkt sprankelend, maar op de een of andere manier ook diep. Met name op het nek element. Erg lastig uit te leggen dus ga hem wel ff testen.

Scheurengaat wel met de juiste setup.

Die van mij gaat nooit meer weg. Gewoon hele goede gitaar.

guitarkid
18 december 2009, 08:59
Zeker de Vintage V6 icon. Heb hem zelf ook. Ook in die kleur. Gewelidig gitaartje voor een hele goede prijs.

Hardware is gewoon super goed. Fijne stabiele tremelo. Instand strat geluid en erg goede tuners. Hoef hem amper te stemmen. Practisch nooit terwijl in veel verschillende ruimtes komt of soms zelfs 2 weken niet uit zijn koffer komt.

Afwerking is erg erg goed. Jammere is wel dat ze matte blanke lak over de relic plekken gespoten hebben... Meter afstand en je ziet niks. Dichtbij ziet het er (met name als de gitaar nieuw is) een beetje fake uit.

Let wel ff op. Hij heeft veel strat geluid in zich, maar wel op zijn eigen manier. De gitaar klinkt sprankelend, maar op de een of andere manier ook diep. Met name op het nek element. Erg lastig uit te leggen dus ga hem wel ff testen.

Scheurengaat wel met de juiste setup.

Die van mij gaat nooit meer weg. Gewoon hele goede gitaar.

Kortom, zeker serieus proberen dus!!! Met dat reliccen ben ik het wel eens: is niet mooi gebeurd, maar als het een goed instrument is... En anders zelf de lak er op die plekken even weer afhalen?

Gr. C.

Willi@m
18 december 2009, 12:05
En hoe blijft ie gestemd bij gebruik van de trem? De cv blijft verassend goed gestemd. Ik lees hier vaak dat strats over het algemeen niet gestemd blijven bij gebruik van de trem. Tis heel raar maar ik heb hier weinig last van. Wel heeft de cv een beter blok erin hangen dan een standaard squier. Het synchronized vintage tremolo systeem als ik het goed heb. Ook de vintage tuners zullen hier bij helpen. Ik ben heel erg benieuwd wat de topicstarter ervan vind zodra hij ze gaat vergelijken :strat:

Fender83
18 december 2009, 12:38
Ik heb een Vintage V6 sinds vorig jaar, lekkere sound, goede wilkinson hardware en prima waar voor je geld vind ik.
Misschien overbodig om te zeggen..maar let wel op dat je het model dat je uiteindelijk mee krijgt ff goed checked. Er zitten nog wel eens versies tussen die slecht afgesteld zijn.

Flipkoos
19 december 2009, 02:02
+1 voor de spitfire. Heb er in totaal 35 euro voor betaald (mazzeltje) en is een heel fijn dingetje!

munkie
19 december 2009, 11:37
Hier staat de LC nieuw voor 188,95 ex VZK. Wel in een kleur die niet iedereen hier mooi vindt :seriousf:

Riky
19 december 2009, 11:42
Ik heb een Vintage V6 sinds vorig jaar, lekkere sound, goede wilkinson hardware en prima waar voor je geld vind ik.
Misschien overbodig om te zeggen..maar let wel op dat je het model dat je uiteindelijk mee krijgt ff goed checked. Er zitten nog wel eens versies tussen die slecht afgesteld zijn.

beetje muziekzaak stelt hem gratis voor je af

TDZH
10 april 2010, 23:14
Hallo!

Het leek mij beter om hier maar gewoon even verder te vragen in plaats van een nieuw topic te starten, maar hoe zou deze Vintage v6 zich houden tegen een Mexicaanse Strat? (tweedehands)

Groetjes Tomas

Exi
11 april 2010, 00:20
Hey Tomas,

Het zijn natuurlijk verschillende gitaren en de ene persoon vindt de Vintage lekkerder en de andere de Mex.
Als je het voor de prijs doet is de Vintage echt niet verkeerd, maar als je hem later weer kwijt wilt zul je er tweedehands wel veel minder voor vangen dan een Fender.

Zelf heb ik hier (http://www.gak.co.uk/en/vintage-v6-distressed-laguna-blue/18119) een Vintage V6 ICON vandaan, omdat de prijs gewoon te goed was om hem te laten liggen. Voor een Mex Fender betaal je wel wat meer.

Qua gitaar heeft de Vintage alles wat ik zoek in een strat (iets fellere pickups, super hals, goede hardware) en ik ben er erg tevreden mee.
Ik zou zeggen; Als het merk gitaar je niets uitmaakt ga je gewoon lekker voor de Vintage. Hij doet imo niet onder voor een Mex Fender en de gitaar is sowieso beter dan een Classic Vibe (heb ik ook gehad en was niet zo onder de indruk).

Maar don't take my word for it en ga ze proberen in de muziekwinkel.

TDZH
11 april 2010, 22:29
Bedankt voor de info! ;-)

Vadim
12 april 2010, 02:56
Ik speel zelf op een Vintage V6 icon en ik moet zeggen dat het echt wel een lekker gitaartje is. Hij is vrij veelzijdig -kan er een lekkere jazzsound uitkrijgen, fusion lukt goed en bluesy doet ie ook top- en hij voelt ook gewoon goed aan. Ik heb de hals zelf nog verder opgeschuurd zodat ie wat gladder is. Toen ik hem in de winkel tegenkwam, was hij nog niet helemaal lekker afgewerkt, -de afstelling was niet goed en de frets waren niet goed gevijld aan de zijkant- maar dat hebben ze in de winkel zo even verholpen.

Exi
12 april 2010, 11:53
De fabrieksafstelling schijnt inderdaad zeer slecht te zijn.
Bij Guitar Amp Keyboard waar ik mijn Vintage vandaan had gehaald stellen ze elke gitaar goed af zo te zien. Mijn gitaar was in ieder geval perfect afgesteld:
heerlijk lage actie (halsje is verdorie sneller dan die van mijn Ibanez) en perfect geïntoneerd. Ik hoefde de gitaar alleen maar even te stemmen en ik kon gaan spelen. (Later wel even de snaren vervangen uiteraard.). Ik heb gelukkig ook geen last van uitstekende frets of andere mankementen. Zeer positief!
Gitaar is inderdaad veelzijdig (kan overdrive/distortion goed aan) en ook vrij stil voor een strat.