PDA

View Full Version : Tascam interface via mengpaneel



Highway49
17 december 2009, 11:29
Hoi allemaal.

Ik heb een TASCAM US-1641 interface (16 kanaals, waarvan 8 xlr).

Nu vind ik het persoonlijk erg fijn om via een mengpaneel de volumelevels etc. te regelen. Als ik een mengpaneel koop waarvan elk spoor een aparte uitgang heeft, zit ik eraan te denken die ertussen te gooien (dus: microfoon->mengpaneel->interface) Dit heb ik allemaal hier al kunnen vinden.

Maar mijn vraag is nu vooral, mijn interface heeft ook al draaiknopjes voor het volume. Maar hier wil ik dus eigenlijk niet aanzitten, omdat ik het via mengpaneel zou willen doen. Hoe hoog moet ik het volume van de interface zetten? Precies op 12uur, of vol open, of nog anders?

Alvast hartelijk bedankt.

bert k
17 december 2009, 11:36
Er moet op die Tascam wel ergens een piekmeter zitten. Dat kan een ledje zijn, of een digitaal metertje, geen idee, maar het zit er zeker op. Regel die knopjes zo af dat ze tegen pieken aanzitten (bijna in het rood) dan staat het goed.

Ries89
17 december 2009, 14:28
De 8 xlr ingangen hebben een pre-amp, de andere 8 (lijkt me jack ingangen?) niet. Met de direct-out van een mengtafel gebruik je de pre-amp die in de mengtafel zit en heb je de preamp in de interface niet meer bodig.
Soms is er op de gain knoppen een stand aangegeven waarin niet versterkt word, meestal aangegeven met het symbool voor oneindig (soort op z'n kant liggende 8 ). Anders kan je ze op 1/3 of op halverwege zetten, en goed je binnenkomende lvl's in de gaten houden.