PDA

View Full Version : Les Paul of Stratje mee op de fiets?



tostiapparaat
17 december 2009, 10:05
Hallo mensen:hippie:

de kerstvakantie komt er weer aan en ik heb aan een beginnend gitaarspelende vriend beloofd dat ik met mijn gitaar en el cheapo-amp gemod tot reisversterkertje langs zou gaan, om een beetje te helpen en zo. Alleen had ik verwacht dat het weer, zoals gewoonlijk in nederland rond deze tijd van het jaar, rond de 6-7 graden zou liggen.
Maar nu is het weer een beetje omgeslagen en komt de maximumtemperatuur de laatste paar dagen al niet meer boven -1 uit. En ik moet dus wel drie kwartier door de kou en eventueel sneeuw fietsen.

Ik weet niet wat deze weersomstandigheden met gitaren doen dus dacht ik, vraag het hier :ok:

Kan ik mijn mahoniehouten Les Paul met ingelijmde hals meenemen of doe ik er beter aan mijn multiplexen, bolt-on hals, nasicaster meenemen?

De voering van mijn tas is 1 cm ongeveer en ik heb 4 silicazakjes om erin te gooien.

Alvast bedankt en zo:cheerup:

Wabbie
17 december 2009, 10:09
Ik denk dat het wel mee valt. Misschien dat je gitaar een beetje moet acclimatiseren zodra je bij die kameraad van je binnenstapt en dus wat meer ontstemd dan normaal maar voor de rest kan ie het prima hebben.

tostiapparaat
17 december 2009, 10:19
okee, bedankt voor de hulp:hippie:

peter_heijnen
17 december 2009, 10:23
+1 voor acclimatiseren.

Het wordt eens tijd dat er een verwarmde gitaarkoffer/hoes op de markt komt die je makkelijk aansluit op de dynamo van je fiets! ;)

Nicks
17 december 2009, 10:23
tja, als je gewoon een beetje gaat samenspelen zou ik niet het risico nemen om een dure gitaar mee op te fiets te nemen, das mijn idee. als je chinocaster gewoon normaal te handelen is dan kan dat prima toch?

tostiapparaat
17 december 2009, 10:29
het probleem is dat hij niet helemaal normaal te handelen is, speelde nooit heel erg fijn, (wel fijner dan menigeen squiers na mijn mening) en zeker niet meer nu ik mijn les paul gewend ben.
En er is een probleem met de potmeters en de bedrading denk ik.
Bij een beetje een harde stoot valt het geluid weg en zo, en als ik een tiende graad aan de potmeter van het volume draai valt het geluid ook weg.
En een ongelooflijk irritante ruis. en het ligt niet aan de kabel of de versterker of zo, want met andere gitaren (vriend's squier strat, mijn les paul) hoor ik geen ruis (wel een heel klein beetje bij de strat)

frekie
17 december 2009, 10:40
Ik heb net een Westone Thunder I opgehaald met de trein en het vouwfietsje. Ik had hem in een ruime hoes. Ik was net op de fiets gestapt op weg terug naar huis, toen ik hem LIET VALLEN. :makeup:

Stuiter stuiter op straat. !@#$%^&*()!!!!!:supercool:

Op het station moest ik toch wachten op mijn trein dus even gekeken. De 3 delig gelamineerde maple nek mankeerde nix aan, geen breuken, splitten, niet krom enz. Wel lakschade maar ja hij is al 25 jaar oud dus dat valt niet op.

Als je dit met een Gibson of Epi Les Paul flikt dan ligt de kop er geheid af. Moet in een stevig koffer. Maple neck gitaren, Strat, tele geen probleem.

Oh ja, vooral akoestische gitaren , archtops enz. niet direct vanuit de vrieskou naast de kachel zetten, niet zo goed voor je lak...

tostiapparaat
17 december 2009, 10:52
Is een vintage les paul, mahonie hals,
maar mijn strat heeft geen maplehouten hals,
lijkt meer op goedkoop dennenhout of zoiets..

FrankC
17 december 2009, 11:20
http://www.countrysideguitarrepair.com/uploads/MVC_004S_JPG.jpg

:makeup::makeup:

PT1989
17 december 2009, 11:29
Mijn alle eerste gitaar is ook gevallen het was een samick (ES-335 Larry Carlton clone). De gigback scheurde open toen we met kerstbomen aan het gooien waren (ja ik ben ook jong geweest) en toen zat er een flinke scheur in de hals. En nu hangt die mooi aan de muur:)

Dweezman
17 december 2009, 11:33
Doe stratje maar. kun je nog eens mee op je bek gaan, met die gladheid. Daarnaast, een LP is complexer te repareren.

Hiro
17 december 2009, 11:46
Of koop een auto ;)
nee geintje, zal waarschijnlijk nog niet kunnen.

Maar ik zou inderdaad als je zon eind moet fietsen met deze gladheid op de weg zou ik een goedkope gitaar nemen, en als je de luxe hebt (mits je daar veel gaat spelen) hem daar laten staan, hoef je m niet mee te nemen iedere keer geen gevaar en geen klimaatregeling waar je rekeneing mee hoeft te houden.

tostiapparaat
17 december 2009, 16:10
auto zal moeilijk gaan, ik ben pas 15

maar ik pak dan denk ik de strat mee, het maakt me eigenlijk ook niet echt wat uit als die kapot gaat of zo.

Bedankt voor de hulp mensen:hippie:

Rick L
17 december 2009, 16:45
Pff ik heb net een dik half uur gefietst met mijn LP studio op mijn rug in een gigbag door de kou/sneeuw. Gewoon wat rustiger fietsen is er niks aan de hand. Dus ik zeg: doen :lp:

Jasper.
17 december 2009, 17:49
ja, maar je zal maar met de fiets op je bek gaan... en die kans is nu vrij groot denk ik.

Kun je je ouders niet ff lief aankijken?

tostiapparaat
17 december 2009, 17:57
mijn ouders moeten helaas werken, of in ieder geval mijn vader, en mijn moeder kan alleen scooterrijden, en dan ga ik nog liever op die fiets

Ukeloeder
17 december 2009, 17:58
Als ik je zo over die strat hoor lijkt het alsof je daar al eens mee het kanaal bent overgezwommen...
Met je LP in een fatsoenlijke gigbag op je rug gaan fietsen mag geen probleem zijn, als het bij drie kwartier blijft... Val je veel als je fietst? Nee? Dan verwacht ik dat het wel los zal lopen. Morgenochtend, als de straten lekker, oerhollands zijn opgevroren zou ik niet eens met die nasicaster op stap gaan. Kan gemeen zeer doen, zo'n trussrod in je rug.

wietse
17 december 2009, 18:11
Morgenochtend, als de straten lekker oerhollands zijn opgevroren zou ik niet eens met die nasicaster op stap gaan. Kan gemeen zeer doen, zo'n trussrod in je rug.

stuk touw en aan elke voet 1 gitaar knopen, worden ze relic van en je hebt exclusieve sneeuwschoenen:Di

Mikos
17 december 2009, 23:16
Kou heeft verder geen gevolgen voor het hout hoorde ik laatst, al kan warmte dat wel hebben als je je gitaar te dicht bij een verwarming zet heb je wel eens kans dat de neck krom gaat trekken.

Midwolda
17 december 2009, 23:21
... mijn moeder kan alleen scooterrijden, en dan ga ik nog liever op die fiets
:D ik zie het helemaal voor me...
Kom Tosti, ik breng je wel even op de scooter joh!
NEEEEEEEEeeeeeeeeee..............
:seriousf:

FruscianteFan
18 december 2009, 00:52
Ik zou, zeker met dit weer, niet graag fietsen met mijn Les Paul op m'n rug. Om de simpele reden dat ik hartstikke huiverig ben voor een neckcrack. Toch denk ik dat het wel meevalt. Sowieso moet je vreemd onderuitgaan, wil je gitaar verkeerd terecht komen.