PDA

View Full Version : Nieuwe T.C.F. EP



gerrekat
17 december 2009, 09:10
We hebben het einelijk tot een echte release gebracht. Speed Or Bleed bevat 5 nummers in de stijl van SOD, Anthrax, MOD, Excel en DRI. We hebben 3 nummes online gezet op onze myspace, ondanks dat de geluidskwaliteit van myspace players helaas behoorljik te wensen overlaat...

www.myspace.com/thrashcorefanatics


Volgend jaar komt onze debuut CD via een label uit.

Rinze
17 december 2009, 09:28
Klinkt lekker oldschool Hans! De achtergrond op jullie myspace doet me wel heel erg aan de Speak English Or Die denken ;)

Wat voor bas heb je nou op die foto's, een Thunderbird? Ik dacht dat je MMs had..

gerrekat
17 december 2009, 09:59
Dank man! ja ik heb een Music Man Stingray, maar heb ook een Nikki Sixx sig Gibson Thunderbird (daar heb ik de EP mee ingespeeld). En recent is daar nog een Rickenbacker 4003 bijgekomen die momenteel mijn voorkeur geniet, maar t zijn alledrie hele vette bassen.

Ja klopt we hebben het wiel niet opnieuw uitgevonden en "speak english or die" is misschien wel ons grootste referentiekader.

Stratman70
21 december 2009, 12:02
Ja inderdaad lekker oldschool. Misschien moet er nog iets aan de productie van de zang gedaan worden, heel subtiel. Wat weet ik niet (compressie? delay? Mix?), maar de zang klinkt op productiegebied nog iets te 'demo-achtig' ofzo.

Ik heb het over iets heel subtiels hoor. Subtiel en metal? Yup!

De nummers op zich zijn supervet!

gerrekat
21 december 2009, 12:21
Ja inderdaad lekker oldschool. Misschien moet er nog iets aan de productie van de zang gedaan worden, heel subtiel. Wat weet ik niet (compressie? delay? Mix?), maar de zang klinkt op productiegebied nog iets te 'demo-achtig' ofzo.

Ik heb het over iets heel subtiels hoor. Subtiel en metal? Yup!

De nummers op zich zijn supervet!


Dank man! Ik weet wat je bedoeld, de zang hebben we eigenljik helemaal droog gehouden, dat wil zeggen dat er geen galm/hall/ reverb of delay overheen zit. Dat vonden we de directheid ten goede komen. Maar het is inderdaad wel een bewuste keuze geweest want normaliter gebeurt dat natuurlijk wel. zomer volgend jaar gaan we een volledig album opnemen voor een labeltje en dan zullen we dat in een echte studio omgeving doen, ik ben benieuwd wat we daar op productioneel vlak nog allemaal bij kunnen leren.

Stratman70
21 december 2009, 12:32
Ik vind ook dat je het geluid droog moet houden, daar vraagt deze muziek ook wel om, maar misschien iets van compressie? Je kunt je geluid nog droog houden door er toch wat aan te sleutelen denk ik.

De riffs toveren trouwens een glimlach op mijn gezicht... die goede oude tijd. Lang geleden dat ik naar 'ouwe' (80's) metal heb geluisterd.

gerrekat
21 december 2009, 12:48
Ik vind ook dat je het geluid droog moet houden, daar vraagt deze muziek ook wel om, maar misschien iets van compressie? Je kunt je geluid nog droog houden door er toch wat aan te sleutelen denk ik.

De riffs toveren trouwens een glimlach op mijn gezicht... die goede oude tijd. Lang geleden dat ik naar 'ouwe' (80's) metal heb geluisterd.

NOu ja deze EP zal blijven zoals ie is want hij staat al op CD, maar er zijn absoluut nog verbeterpunten die we de volgende keep zullen proberen te ondervangen.

Tja we incorporeren ook wel veel punk en hardcore invloeden maar inderdaad wel alleen 80's invloeden. Ik luister zelf behoorlijk veel andere dingen zoals classic rock, rockabilly, Rock 'n roll etc. Maar we willen juist heel stijlechte muziek maken, beetje oogkleppen op dus maar dat is juist de bedoeling. Ik hou zelf erg van bands die authentieke muziek maken.

Iceman
22 december 2009, 22:08
Hey Gerrekat!!

Goed gedaan man.
Mijn mix was moderner, maar ik begrijp je punt zeker dat je bij de roots wilt blijven.

Gave nummers overigens, lekkere agressie.

pasqual
22 december 2009, 23:14
ik vind dat jullie een goede mix hebben gemaakt, hoewel myspace er wel meer middle doorheen gooit ( door de compressie? ). en achteraf zal je bij iedere opname wel punten blijven houden die "beter" zouden kunnen. maar ergens moet je ophouden met mixen. als je te ver doorschiet, mix je alles weer kapot.
de mix is inderdaad vrij droog en eerlijk maar ik kan me van die tijd ( Anthrax, Testament. etc... ) niet anders herrinneren.

groeten Pasqual.

gerrekat
24 december 2009, 12:33
Hey Gerrekat!!

Goed gedaan man.
Mijn mix was moderner, maar ik begrijp je punt zeker dat je bij de roots wilt blijven.

Gave nummers overigens, lekkere agressie.


Dank man! we waren hartstikke tevreden over 90% van je mix alleen het drumgeluid was (bij sommige nummers) een hekel punt. Ik vind , ondanks dat ik tevreden ben over het gitaargeluid, jouw gitaarsound nog steeds een tik beter. We hebben alsnog je mix vaak als referentiepunt genomen. maar als geheel zijn we er content mee, de volgende keer duiken we een echte studio in. PM me je adres nog effe dan stuur ik je de EP toe.

Cheers

Arvoitus
24 december 2009, 13:26
Ik heb het al vaker gezegt: wat een heerlijke muziek!

Zodra jullie in de buurt komen, kom ik jullie zeker bewonderen.

gerrekat
24 december 2009, 14:04
Ik heb het al vaker gezegt: wat een heerlijke muziek!

Zodra jullie in de buurt komen, kom ik jullie zeker bewonderen.



Dank man! We spelen regelmatig in het Zuiden, er is een kans dat we eind januari in Landgraaf spelen maar of dat helemaal zeker is weet ik nog niet
.

gerrekat
30 december 2009, 08:36
De CD's gaan vandaag met de post!

Thanx