PDA

View Full Version : ik heb wat hulp nodig



The Black
10 april 2003, 19:10
Ik heb via Ebay een gitaar gewonnen.

Ik moet nu dus betaling verrichten en mijn gitaar ontvangen.

Ik krijg van de verkoper (in Duitsland) steeds bericht dat hij het niet rembours kan versturen, en dat ik het geld maar moet overmaken.
Zijn er meer manieren om te zorgen dat ik mijn gitaar krijg?
Zonder dat ik daar naartoe hoef natuurlijk (is voor mij 6 uur rijden, 12 voor heen en terug).
Misschien dat fedex een optie is ofzo? Of zijn er andere manieren om rembours te verzenden. Ik heb echt iemands hulp nodig.
Ik ben er namelijk 1 keer al bijna ingetrapt met fraude op een 2000 euro gitaar, ik wil dat niet weer eens hoeven meemaken.

Alvast erg bedankt

sunday violence
10 april 2003, 19:14
een gitaar gewonnen?! das wel heel vet, wat voor gitaar?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sunday violence op 2003-04-10 19:14 ]</font>

The Black
10 april 2003, 19:16
De veiling gewonnen.
Jezus man, doe niet zo bijdehand.

Diedo
10 april 2003, 19:18
pffff...
rustig aan hè?!
:smile:

sunday violence
10 april 2003, 19:21
ja vent doe ff normaal!

en trouwens ik was geen eens een geintje aan het maken, ik had dat e-bay niet gelezen :razz:

oldgtarz.com
11 april 2003, 18:36
gewoon travellers cheqeus naar um sturen

sash
11 april 2003, 19:11
Sorry hoor maar hier snap ik iets niet. Je zegt dat je er al eens bijna ingetrapt bent met fraude op een gitaar van 2000 Euro, maar toch koop je opnieuw een gitaar op deze manier...

Om je vraag te beantwoorden. Waarom zou een gitaar niet onder rembours verzonden kunnen worden vanuit Duitsland? Musik Produktiv kan ook alles onder rembours versturen. Via bedrijven als UPS, DHL etc. is dat met gemak te doen. Ik zou het niet vertrouwen en hem zeggen dat de gitaar onder rembours verzonden MOET worden.

telecastermaster
11 april 2003, 19:27
Waarom maak je niet gewoon het geld over?? Dat is namelijk goed gebruik op Ebay. Zeker als iemand een goede reputatie heeft. Bovendien, om geld over te maken naar het buitenland moet je alle gegevens over adres, woonplaats en bank weten. Dus veel kans dat ie zomaar verdwijnt is er niet.

helleke
11 april 2003, 20:03
ik zou eerst eens informeren wat het kost om de gitaar te laten versturen.Misschien dat het goedkoper is om met 2 tanken benzine heen en weer te rijden.Maar er een meteen een fijn dagje van...:smile:))

srv-man
11 april 2003, 21:52
Rembours naar het buitenland is stervensduur, vooral voor jou. Verzendkosten van een gitaat zijn beslist lager dan 2 tanken benzine of er moet niet meer dan 5 liter in je tank kunnen. Reken op verzendkosten incl. verzekering van zo´n 30 tot 40 euro. Maar dan moet je vooruitbetalen en daar zit natuurlijk een risico aan.
Je hebt bij Ebay ook een soort bemiddelaars bij het afhandelen van transacties, moet je even op de ebay site terugzoeken. Daarmee verklein je het risico.

Succes.

The Black
11 april 2003, 22:01
Hallo, bedankt nog voor jullie reacties.

Tja, het is een limited edition gitaar, en deze wilde ik niet mislopen.
Ik heb net nog DHL gebeld, en die vertelden mij dat ze niet 100% zeker wisten of het rembours kon.
Ik neem morgenvroeg weer contact op (namelijk andere mensen), en kijk wat hun zeggen.
Ook bel ik morgen even Muzik Produvtiv om hun uit te horen wat zij hiervan vinden, en hoe zij het regelen. Ben reuze benieuwd.

Mocht alles op alles komen, dan moet ik maar een keer 5,5 uur heen, en 5,5 uur terug rijden. Wel balen, maarja.

Nogmaals bedankt, mochten er nog reacties zijn, twijfel niet om nog te reageren. Ik blijf dit topic lezen.

Barret Wallace
11 april 2003, 23:08
Op 2003-04-10 19:14, schreef sunday violence:
een gitaar gewonnen?! das wel heel vet, wat voor gitaar?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sunday violence op 2003-04-10 19:14 ]</font>


HAHAHAHAHAHAHHAHAHA :cry: HAHAHAHHHHHHHHHHHHHHHHAHAHAHAHAHHA :lol: HAHAHWHAHAHAHHAHAAAAAAA :cry :lol:

skabouter
12 april 2003, 00:19
ik zou NOOOIT 2000 euro overmaken, en afwachten of er nog iets deze kant op komt. doe rembours, of NIET. of erheen, maar niet zomaar overmaken, hoor.
zouk zelfs bij 200 euro al niet doen (wat nog veel geld is voor mij :smile:)

M Kactus
12 april 2003, 00:44
Op 2003-04-12 00:19, schreef skabouter:
ik zou NOOOIT 2000 euro overmaken, en afwachten of er nog iets deze kant op komt. doe rembours, of NIET. of erheen, maar niet zomaar overmaken, hoor.
zouk zelfs bij 200 euro al niet doen (wat nog veel geld is voor mij :smile:)


Voor mij ook, maar dat is toch de normale manier van werken bij e-bay hoor. Normaalgezien is daar zelfs een soort van beveiliging voor, en heeft die verkoper al toegezegd (=contract ondertekend) dat die zal leveren als er betaald wordt. Anders kan je'm een rechtzaak aanspannen (is wel redelijk drastisch, maar ik bedoel dat het wel allemaal wettelijk vastligt, dacht ik)
E-bay is best wel veel veiliger dan iedereen zo denkt hoor!

M Kactus

ieme
12 april 2003, 08:50
Tsja, 11 uren in de auto voor die limited edition die je zo graag wil is toch niet zo'n ramp? Dan kun je tevens meteen die gitaar op eventuele fouten controleren!

Groet,
ieme

M Kactus
12 april 2003, 12:16
Op 2003-04-12 08:50, schreef ieme:
Dan kun je tevens meteen die gitaar op eventuele fouten controleren!

Groet,
ieme


Ja, maar volgens mij is't zo dat als de verkoper die fouten niet op voorhand gemeld had, je de gitaar mag terugsturen zonder kosten voor jou en je je geld terug krijgt (zelfde contract)
Of leef ik nu in een naive wereld?

M Kactus

ieme
12 april 2003, 12:34
Ja maar als die verkoper al moeilijk zou doen over de transactie dan hoef je al helemaal niet met een verhaal te komen over dat er iets mis is. Ophalen is wat ik zou doen! En een gitaar voelen moet gewoon, niet via een plaatje op je pc... althans... Das mijn mening en geen 2 gitaren zijn het zelfde!

Succes en laat ff weten of t allemaal gelukt is!
ieme

Sicky61
13 april 2003, 10:16
RIAGG ????