PDA

View Full Version : Nieuwe gibson? ES??



fs1980
16 december 2009, 22:05
Ik wil binnenkort een nieuwe gibson aanschaffen alleen twijfel ik tussen de volgende modellen....

-ES 125
-ES 135 (is de ES 137 toevallig de opvolger?? zoja wat zijn de verschillen?)
-ES 150
-ES 165 (Herb Ellis)

Ik wil eigenlijk een Gibson ES 175 maar die vind ik aan de dure kant...
De muziek is die er uit moet komen is:Jazz pop en rock ( bij die laatste moet je denken aan Kane of the Free). Ik gebruik een Twin en een MI Audio crunchbox

Wie heeft ervaring met deze modellen??

Bolder
16 december 2009, 22:17
Er is ook de ES-339, die heeft een kleinere body, en die kwam in de Gitarist als echt ontzettend goed uit de verf.

Eko
16 december 2009, 22:23
Gibson is niet de enige die dit soort dikke body`s maakt. The Heritage kan er uiteraard ook wat van ( kan niet anders want ze gebruiken de oude machines van Gibson).
Van de ES 175 bestaan van Ibanez waanzinnig goede kopieen. Vele grote artiesten van de jazz spelen er op dus slecht kan het niet zijn.
De laatste 2 merken maken goede gitaren , maar tegen een veel betere prijs, om mee te beginnen. Er zijn ook betere merken voor een dikke jazzbak, maar dan beginnen we te denken aan bedragen van 5000,- en hoger ( veel hogerrrr).
Van de ES 335 bestaan zo wat meer kopieen dan originelen. Veel ES 135/137 modellen zijn ook heel goed vintage te koop. Prijzen varieren per uitvoering en staat , maar gaan van 1250 tot wat de gek er voor geeft bij topinstrumenten uit de jaren 30/40.

fs1980
16 december 2009, 22:25
haha de ibanez heb ik al dus daar houdt het al op! ik wil liever een uit het rijtje

Pepe
16 december 2009, 22:27
Een 135 met humbuckers komt het dichts in de buurt van een 175.

Prijzen variëren nogal, tussen de 1100 en 1800 maar een en ander zal wel te maken hebben met uitvoering.

fs1980
16 december 2009, 22:30
en verschil tussen 135 en 137?

Pepe
16 december 2009, 22:34
Afgezien van bound neck en inlays heeft de 137 een mahonie balk versus een balsa. Het geeft hem een meer solide feel, minder bluesy akoestisch, meer rocky feel.

vulvasonic
16 december 2009, 22:35
en verschil tussen 135 en 137?

IK WEET HET!!!
Da's 2. :D

humbucker
16 december 2009, 22:37
Waar blijft dat applaus en dat boeketje bloemen???

fs1980
16 december 2009, 22:37
hahahaha LOL:D

vulvasonic
16 december 2009, 23:17
Van de gitaren die je noemt mis ik de 335 en soortgelijke modellen. Is dat enkel en alleen omdat het model je minder aanspreekt, of heb je daar andere redenen voor?
Ik breng het ter sprake, omdat ik denk (gezien de stijlen die je wilt spelen, waaronder dus ook rock) dat de 335 toch net wat breder inzetbaar is en bovendien wat makkelijker te vinden is op de 2de hands markt, simpelweg daar er meer van in omloop zijn.
Bovendien is de 335 een aantal keren uitgebracht in een wat soberder en dus minder dure uitvoering uitgebracht. Een 2de hands faded ES 335, of een 333 (vraag Rickert eens om een foto van de zijne) zijn hierdoor redelijk betaalbare, maar kwalitatief zeer goede alternatieven, al zullen ze minder vaak worden aangeboden. Ik meen dat Rickert om en nabij de 1000 euro heeft betaald voor zijn 333.

Als je bereid bent ook eens te kijken naar andere merken, dan kan ik je de gitaren van Heritage van harte aanbevelen. Niet zelden wordt beweert dat de kwaliteit van Heritage die van Gibson overtreft. Zelf heb ik ooit mijn onderkaak van de grond kunnen rapen na het horen van een 1 op 1 vergelijk tussen een peperdure vintage Gibson Les Paul en een veel goedkopere Heritage Les Paul. Niet alleen klonk de Heritage beter dan de Gibson, het verschil was dermate groot dat het de Gibson op alle fronten deklasseerde. Ik kan op basis van deze ene ervaring uiteraard onmogelijk beweren dat de Heritage per definitie beter is dan een Gibson, maar het is zeker een merk om in de gaten te houden. En het mooiste; ook dit merk is (vooral) op de 2de hands markt een stuk goedkoper.

Verder, maar dit is al gezegd door anderen, maakt Ibanez een aantal gitaren die zeker de moeite van het uitproberen waard zijn. Laat je niet misleiden door het 'metal-image' dat Ibanez bij veel mensen schijnt te hebben. Hun meer 'op jazz gerichte modellen' zijn doorgaans van een uitstekende kwaliteit. Het mag duidelijk zijn dat je dan niet hun budget modellen moet gaan vergelijken met modellen uit hun topsegment.

Succes in ieder geval! :)

Pepe
16 december 2009, 23:27
Ja, Ibanez heeft mooie betaalbare gitaren gemaakt, mijn oude iby 345 doet niks onder voor mijn Customshop 330, sterker, hij is beter gebouwd hoewel dat niet per definitie ook een beter geluid oplevert.
De japanse Epiphones zijn ook top maar goed, dan zit je al gauw in de prijsklasse van een 2e hands 135.
Je zou nog naar een Guild starfire kunnen kijken, die zijn er in 335 en in 175 modellen en vaak rond de 800 euro op Ebay. (http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150395014403&ssPageName=STRK:MEWAX:IT)

rickert
16 december 2009, 23:30
Van de gitaren die je noemt mis ik de 335 en soortgelijke modellen. Is dat enkel en alleen omdat het model je minder aanspreekt, of heb je daar andere redenen voor?
Ik breng het ter sprake, omdat ik denk (gezien de stijlen die je wilt spelen, waaronder dus ook rock) dat de 335 toch net wat breder inzetbaar is en bovendien wat makkelijker te vinden is op de 2de hands markt, simpelweg daar er meer van in omloop zijn.
Bovendien is de 335 een aantal keren uitgebracht in een wat soberder en dus minder dure uitvoering uitgebracht. Een 2de hands faded ES 335, of een 333 (vraag Rickert eens om een foto van de zijne) zijn hierdoor redelijk betaalbare, maar kwalitatief zeer goede alternatieven, al zullen ze minder vaak worden aangeboden. Ik meen dat Rickert om en nabij de 1000 euro heeft betaald voor zijn 333.

Als je bereid bent ook eens te kijken naar andere merken, dan kan ik je de gitaren van Heritage van harte aanbevelen. Niet zelden wordt beweert dat de kwaliteit van Heritage die van Gibson overtreft. Zelf heb ik ooit mijn onderkaak van de grond kunnen rapen na het horen van een 1 op 1 vergelijk tussen een peperdure vintage Gibson Les Paul en een veel goedkopere Heritage Les Paul. Niet alleen klonk de Heritage beter dan de Gibson, het verschil was dermate groot dat het de Gibson op alle fronten deklasseerde. Ik kan op basis van deze ene ervaring uiteraard onmogelijk beweren dat de Heritage per definitie beter is dan een Gibson, maar het is zeker een merk om in de gaten te houden. En het mooiste; ook dit merk is (vooral) op de 2de hands markt een stuk goedkoper.

Verder, maar dit is al gezegd door anderen, maakt Ibanez een aantal gitaren die zeker de moeite van het uitproberen waard zijn. Laat je niet misleiden door het 'metal-image' dat Ibanez bij veel mensen schijnt te hebben. Hun meer 'op jazz gerichte modellen' zijn doorgaans van een uitstekende kwaliteit. Het mag duidelijk zijn dat je dan niet hun budget modellen moet gaan vergelijken met modellen uit hun topsegment.

Succes in ieder geval! :)
http://img519.imageshack.us/img519/5920/46607809.jpg

Deze?

fs1980
16 december 2009, 23:38
de es 335 viel af omdat ik die ooit gehad heb!
Ik wil het liefst toch een uit het rijtje...
Heritage ken ik van naam wel zal er zo eens even naar kijken en mss een keer
wat uittesten

ieme
16 december 2009, 23:42
Waarom perse die modellen? uiterlijk of klank? of alle 2?

PT1989
16 december 2009, 23:44
de es 150 ken ik vooral een jazz gitaar

fs1980
16 december 2009, 23:45
Waarom perse die modellen? uiterlijk of klank? of alle 2?

Beiden haha, maar het hij moet niet alleen geschikt zijn voor jazz

ieme
16 december 2009, 23:47
Beiden haha, maar het hij moet niet alleen geschikt zijn voor jazz

ik heb 3 es135s gehad, prima te rocken hoor!! heb ze inmiddels wel alle 3 verkocht en een es335 gekocht.

fs1980
16 december 2009, 23:48
en waarom heb je die verkocht en de 335 gekocht?

barno
17 december 2009, 00:14
ES 135 is de meest polyvalente gitaar die ik heb, en ik heb wel wat... Heb lang met P90's gespeeld, maar onlangs terug de P100's er in gestoken omdat mijn muzieksmaak tegenwoordig weer meer neigt naar jazz.
Als je er een bigsby op gooit: helemaal goed

fs1980
17 december 2009, 11:50
oke meer suggesties?

terrasbeest
17 december 2009, 12:08
Ik wil binnenkort een nieuwe gibson aanschaffen alleen twijfel ik tussen de volgende modellen....

-ES 125
-ES 135 (is de ES 137 toevallig de opvolger?? zoja wat zijn de verschillen?)
-ES 150
-ES 165 (Herb Ellis)

Ik wil eigenlijk een Gibson ES 175 maar die vind ik aan de dure kant...
De muziek is die er uit moet komen is:Jazz pop en rock ( bij die laatste moet je denken aan Kane of the Free). Ik gebruik een Twin en een MI Audio crunchbox

Wie heeft ervaring met deze modellen??

Geen ervaring met de 135.
Ik heb nog een 175 gehad, en dat is gewoon de rotste gitaar die ik ooit in mijn handen heb gehad , ik heb het over mijn exemplaar.DE 165 is vergelijkbaar met de 175, maar heeft een floater tegenwoordig en geen tone knop dacht ik.
Ik heb nog een ('66 of '67) 330, en die is prima voor alle werk.De ' nieuwe' ken ik niet.

IMO is geen enkele gitaar uit je rijtje geschikt voor wat jij in gedachten hebt.
Het zijn Jazz gitaren, punt.
Feedback gevoelig.
Verschrikkelijk duur bovendien.

Wat jij nodig hebt is een semi.

DeadHerring
17 december 2009, 12:15
Als je bereid bent ook eens te kijken naar andere merken, dan kan ik je de gitaren van Heritage van harte aanbevelen. Niet zelden wordt beweert dat de kwaliteit van Heritage die van Gibson overtreft. Zelf heb ik ooit mijn onderkaak van de grond kunnen rapen na het horen van een 1 op 1 vergelijk tussen een peperdure vintage Gibson Les Paul en een veel goedkopere Heritage Les Paul. Niet alleen klonk de Heritage beter dan de Gibson, het verschil was dermate groot dat het de Gibson op alle fronten deklasseerde. Ik kan op basis van deze ene ervaring uiteraard onmogelijk beweren dat de Heritage per definitie beter is dan een Gibson, maar het is zeker een merk om in de gaten te houden. En het mooiste; ook dit merk is (vooral) op de 2de hands markt een stuk goedkoper.
Ben je dat zeker? Op 2dehands staat er een H-157 tweedehands te koop voor 1700 euro, en op marktplaats een H-150 voor 1800 euro. Sorry om het te zeggen, maar voor die prijs heb ik al ettelijke LP Customs zien staan. Vind ik toch wel veel om te geven aan een tweedehands kopie, hoe goed die kopie ook mag zijn. Je kan moeilijk zeggen dat deze kopie beter is dan een '70s of '80s Fretless Wonder... Deze gitaar kopieert die gitaar, of probeert dat tenminste.

terrasbeest
17 december 2009, 13:31
Heritage is geen ' copie'.

DeadHerring
17 december 2009, 13:37
Ja, lijkt echt in niks op een Les Paul. Je hebt gelijk, ik zat totaal fout.

terrasbeest
17 december 2009, 14:03
Ja, lijkt echt in niks op een Les Paul. Je hebt gelijk, ik zat totaal fout.

Oh, Les Paul is enkel Gibson ?

Duidelijker : Heritage maakt geen Gibson copieen.
Als je de geschiedenis van beide merken kent zou het duidelijk moeten zijn.

Het enige wat nog Gibson kan genoemd worden is de merknaam en het kapitaal. Diegenen die de gitaren maakten zitten bij Heritage.

signsofzodiac
17 december 2009, 14:25
Vind de ES-137 Classic en de ES-359 erg fijne bakken. Je kan er een heleboel kanten mee op. Van de 137 wel 1-malig een relatieve dud tegengekomen (slecht fretwerk en een finish-flaw) en de 359 vind ik schrikbarend duur. Wel een topgitaar.

Maar: mocht ik op dit moment in de markt zijn voor een semi-hollow werd het een Ibanez JSM John Scofield. Uiteraard een geweldige jazz-bak, maar met z'n Super 58 HB's kan ie ook een best eind rock-territory in. Speelt heerlijk, top-afwerking.

DeadHerring
17 december 2009, 14:54
Oh, Les Paul is enkel Gibson ?

Duidelijker : Heritage maakt geen Gibson copieen.
Als je de geschiedenis van beide merken kent zou het duidelijk moeten zijn.

Het enige wat nog Gibson kan genoemd worden is de merknaam en het kapitaal. Diegenen die de gitaren maakten zitten bij Heritage.

Duidelijk: Heritage zijn ex-Gibson werknemers die, nadat Gibson hun fabriek gesloten had, Gibson beginnen kopiëren zijn. De Les Paul types van Heritage zijn kopieën, net zoals Tokai Love Rocks kopieën zijn. Het feit dat ze o.m. gemaakt worden door ex-gibson werknemers, verandert daar niks aan.

Jammer trouwens dat ze daar blijkbaar geen headstocks maakten.

EuroCinema
17 december 2009, 16:08
Feit blijft dat de vakmensen aan wie Gibson z'n reputatie dankt, niet meer bij Gibson zitten. En dat merk je aan hun gitaren - zeker in het prijssegment waar we nu over praten. En ik zeg dit als eigenaar van zowel een Gibson als een Heritage, dus niet om merkje x of y te verdedigen. Die merkjes doen er gewoon niet zoveel toe. De meeste mensen zeggen ze niks, en de mensen die er wel verstand van hebben, beoordelen je op je spel. Kies dus de gitaar binnen je budget waar je het beste op speelt en klinkt, zou ik zeggen.

barno
17 december 2009, 16:20
ik vind de 135 helemaal geen jazz gitaar pur sang. en dat ze in de buurt komt van een 175, imo klopt dat niet.

Je kan er zeker op jazzen maar ze worden veel gebruikt in rock, pop en vooral soul.

Ze waren ook relatief goedkoop, nu af en toe nog tweede hands voor rond de 1000 euro, heb het al vaker gezegd: volgens mij het geheime wapen van gibson.

Als je iets wil hebben dat in de buurt komt van een 175 maar wat goedkoper, andere merken oa ibanez, mss niet zo sexy, maar wel goede gitaren.

terrasbeest
17 december 2009, 16:27
Waar Gibson mee uit Kalamazoo is vertrokken is dus een lege doos : een merknaam.
Wat er ginder achterbleef : de know how,maar geen marketing en geen merknaam.
Wat er op de headstock staat kan voor sommigen belangrijk zijn voor anderen niet.
Mijn eigen ervaring met een '06 Gibson van 4000 Euro die ik nog niet aan de straatstenen zou kwijtraken is voldoende geweest .....

gorgasm
17 december 2009, 16:42
terras;175?

ot, ik heb een epiphone 175, tevreden mee.
Al zou ik zeker een 135 overwegen, omdat deze minder dik is

terrasbeest
17 december 2009, 16:49
terras;175?

ot, ik heb een epiphone 175, tevreden mee.
Al zou ik zeker een 135 overwegen, omdat deze minder dik is

Die 175, ja.

Er staat een 135 op gitaarmarkt.

DeadHerring
17 december 2009, 17:25
Waar Gibson mee uit Kalamazoo is vertrokken is dus een lege doos : een merknaam.
Wat er ginder achterbleef : de know how,maar geen marketing en geen merknaam.
Wat er op de headstock staat kan voor sommigen belangrijk zijn voor anderen niet.
Mijn eigen ervaring met een '06 Gibson van 4000 Euro die ik nog niet aan de straatstenen zou kwijtraken is voldoende geweest .....

Dus jij beweert dat een Heritage H-15X doorgaans betere kwaliteit is als een Gibson Les Paul Custom Black Beauty?

Wat ik namelijk zei is dat ik ze beiden al voor dezelfde prijs zien staan heb, beiden tweedehands. Nee, om eerlijk te zijn kan je die Custom niet aan dezelfde prijs zetten, want die was linkshandig, terwijl ik nog geen enkele linkshandige Heritage gezien heb. Die zullen waarschijnlijk minstens het dubbele van prijs kosten, als ze al bestaan.

Daarbij komt dat je claims heel gemakkelijk zijn, want Heritage is een levend spook. Probeer ze maar te vinden in de lokale muziekwinkel om de vergelijking te maken.

En als ik een linkshandige Heritage zie voor <1000 euro nieuwprijs, dàn zal ik 'm eens vergelijken met mijn Les Paul studio qua kwaliteit.

Maar zo'n vergelijking die jullie maken, is heel gemakkelijk en totaal inconsequent. Da's zoals zeggen dat Mark Knopfler zijn Pensa Suhr veel betere kwaliteit is dan een MIM Fender Strat, wat wil zeggen dat Fender een totaal waardeloos merk is en dat je alleen betaalt voor de merknaam, terwijl Suhr de échte strats maakt.

terrasbeest
17 december 2009, 18:11
@DeadHerring , wat ik zeg is dat de naam op de headstock geen kwaliteit garandeert, en dat Gibson een grote marketingmachine is, en kleinere merken als Heritage niet.

En leg me verder geen woorden in de mond, zeker niet over dingen waarover ik met geen woord heb gerept, niet in dit topic, niet in een ander.
Wat jij concludeert over wat ik zoal denk, is voor jouw rekening.

BTW ik HEB nog steeds een Gibson hoor, zoals ik al zei : PRIMA GITAAR .
( made in Kalamazoo....).
Ik heb een tijdje een jaren 70 SG gehad : prima gitaar ( Kalamazoo).

terrasbeest
17 december 2009, 18:12
Wie een Heritage dealer zoekt :

http://www.wolfeguitars.com/

vulvasonic
17 december 2009, 18:43
Hee dooie haring!
Als er iemand merkengeil is dan ben ik het wel. In mijn huis komen alleen maar ORIGINELEN!
En als er iets is waar ik een hekel aan heb, dan zijn het modellen die afwijken van het origineel. Een Pensa Suhr of een Heritage komt er bij mij niet snel in. Ik ben daar nogal een domme lul in.

Bljkbaar zijn de 2de hands prijzen van de Heritage en de Gibson gitaren de laatste jaren steeds dichter naar elkaar gekropen (geeft te denken). Is blijkbaar langs mij heen gegaan.

Maar over dat kopie gelul moet ik toch nog iets kwijt. De oprichters van Heritage waren niet zomaar oud Gibson werknemers. Het was de oude garde, een groep van de beste bouwers, die constateerden dat de gitaren van Gibson, waar ze ooit zo trots op waren, steeds slechter van kwaliteit werden, waarna ze besloten de Gibsons (onder een andere naam) weer te gaan maken zoals ze gemaakt hoorden te worden.

En nou niet meer van die lange tenen, hè?
;)

gorgasm
17 december 2009, 18:55
beest, hij blijft me voor een reden toch boeien. Je moet me es n foto gooien, en wat info, gewoon uit interesse.
want geld heb ik niet :makeup:
Enkel liefde

terrasbeest
17 december 2009, 19:12
beest, hij blijft me voor een reden toch boeien. Je moet me es n foto gooien, en wat info, gewoon uit interesse.
want geld heb ik niet :makeup:
Enkel liefde

volgens mij ben je een lelijke vent, dus hou je liefde maar.

Oh, voor de gitaar bedoel je......( zal een fotootje mailen, hoor )

fs1980
17 december 2009, 19:34
ff weer terug naar waar het omging hé;)

terrasbeest
17 december 2009, 19:47
ff weer terug naar waar het omging hé;)

Al wat wijzer geworden ?

PT1989
17 december 2009, 19:55
Ik vind de es 165 wel een mooi bakkie :D

fs1980
17 december 2009, 20:03
Is het ook alleen is de es 137 misschien handiger (ook voor rock etc)

vulvasonic
17 december 2009, 20:06
PT1989, fs1980......., hoe hou je het allemaal uit elkaar?!?!? :eek:

Pepe
17 december 2009, 20:07
Het verschil is 9.
Heee... van wie ken ik die grap ook alweer http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif


IK WEET HET!!!
Da's 2. :D

terrasbeest
17 december 2009, 20:24
PT1989, fs1980......., hoe hou je het allemaal uit elkaar?!?!? :eek:
fs heeft geld te veel, wil een Gibson kopen. PT kijkt naar plaatjes van Gibsons.

GRETSCH:ok:

PT1989
17 december 2009, 20:27
toevallig kennen FS1980 en ik elkaar ook (dat is geen toeval:D)

EuroCinema
17 december 2009, 21:59
Daarbij komt dat je claims heel gemakkelijk zijn, want Heritage is een levend spook. Probeer ze maar te vinden in de lokale muziekwinkel om de vergelijking te maken.
En als ik een linkshandige Heritage zie voor <1000 euro nieuwprijs, dàn zal ik 'm eens vergelijken met mijn Les Paul studio qua kwaliteit.

Maar zo'n vergelijking die jullie maken, is heel gemakkelijk en totaal inconsequent. Da's zoals zeggen dat Mark Knopfler zijn Pensa Suhr veel betere kwaliteit is dan een MIM Fender Strat, wat wil zeggen dat Fender een totaal waardeloos merk is en dat je alleen betaalt voor de merknaam, terwijl Suhr de échte strats maakt.


Gesteggel over merken daargelaten, vergelijken is zo moeilijk niet. Toen ik op zoek was naar een Heritage 535 heb ik er hier in Amsterdam in 1 middag vijf of zes kunnen testen (Bij Dijkman en Sacksioni). Die waren echt duidelijk beter dan de iets duurdere Gibson 335's waarmee ik ze ter plekke kon vergelijken. Heb je zulke winkels niet in jouw stad, dan is het wel de moeite waard om even in de auto te springen voor een middagje testen hoor.

Dirtypool
18 december 2009, 01:56
Tijdje terug bij Tonica wat gitaren boven geprobeerd.
oa een 175 , die wat dooieg klonk en een vette glibberige White Falcon van, inderdaad, Gretsch..
Supergeil klonk dat.
Vergeet niet een te proberen tijdens je jacht. Ik voelde me een kermisklantje met dat opzichtige ding maar een sound. Je hebt ze gelukkig ook in andere kleuren dan wit met goud

DeadHerring
18 december 2009, 09:09
@DeadHerring , wat ik zeg is dat de naam op de headstock geen kwaliteit garandeert, en dat Gibson een grote marketingmachine is, en kleinere merken als Heritage niet.

En leg me verder geen woorden in de mond, zeker niet over dingen waarover ik met geen woord heb gerept, niet in dit topic, niet in een ander.
Wat jij concludeert over wat ik zoal denk, is voor jouw rekening.

BTW ik HEB nog steeds een Gibson hoor, zoals ik al zei : PRIMA GITAAR .
( made in Kalamazoo....).
Ik heb een tijdje een jaren 70 SG gehad : prima gitaar ( Kalamazoo).

Haha, is dat nu om te proberen zeggen dat je geen fanboy bent? EPIC FAIL.

terrasbeest
18 december 2009, 09:24
Haha, is dat nu om te proberen zeggen dat je geen fanboy bent? EPIC FAIL.


Ik weet niet wat een fanboy is.......
Ik ben wel al de puberteit ontgroeid, en doe het niet in mijn broek als ik een podium opmoet met een gitaar van de verkeerde kleur of waar geen cewl merk opstaat.:supercool:

EuroCinema
18 december 2009, 10:09
Haha, is dat nu om te proberen zeggen dat je geen fanboy bent? EPIC FAIL.

Nee , dat is "om te proberen zeggen" dat terrasbeest zijn mening baseert op persoonlijke ervaring met die instrumenten. Zoals de cup-a-soup reclame zegt: dat zouden meer mensen moeten doen.

fs1980
18 december 2009, 11:36
toch komt denk ik de gibson 165 herb ellis het meest in de buurt van de es 175 (die eigenlijk wel wil)

EuroCinema
18 december 2009, 11:43
Mooi ding, maar heeft geen brugelement toch? Dat lijkt me als je wilt gaan rocken op dat ding wel een tekortkoming.

fs1980
18 december 2009, 11:45
is een element er bij plaatsen een optie? dan heb je eigenlijk een low-budget Es175:D

terrasbeest
18 december 2009, 11:58
is een element er bij plaatsen een optie? dan heb je eigenlijk een low-budget Es175:D

Ik kan je wel hamer en beitel lenen als je wil....al dan zal je natuurlijk wel een tijdje in het vagevuur moeten vertoeven, en dat nu in de hemel de harpen vervangen zijn door gitaren = dubbele pech.

Low budget 135 of 137, dan maar?

fs1980
18 december 2009, 12:13
kan ook! Maar het is dus niet mogelijk om door een specialist een hum er bij te laten zetten...

EuroCinema
18 december 2009, 15:48
Alles kan, maar dit is wel een ingrijpende en arbeidsintensieve klus hoor.

Overigens is er net een ander topic gestart over de Epi ES 175. Geen idee hoe goed die is, maar hij is er dus. Misschien ff testen voor de lol?

* hoop vurig dat we nu geen Epi vs Gibson flamewar krijgen :chicken: *

Kakihara
18 december 2009, 19:59
Ik vind Washburn (http://www.washburn.com/electrics/jazz-series/) op dit forum schromelijk onderschat :)

http://www.washburn.com/images/stories/instruments/electrics/hb/j3ts.jpg

http://www.washburn.com/images/stories/instruments/electrics/hb/j7n.jpg

http://www.washburn.com/images/stories/instruments/electrics/hb/j5ts.jpg

terrasbeest
18 december 2009, 20:21
Washburn : zijn die ergens te testen?

Wat ook een absoluut onderschat merk is : Framus. Zelfde probleem hoor.

Er wordt, niet ten onrechte, beweerd dat gitaristen conservatief zijn, maar als je het aanbod in de meeste winkels bekijkt kan je moeilijk iets anders verwachten.

Bolder
18 december 2009, 20:23
Washburn hollow's zijn zeker fijne gitaren!

Kakihara
18 december 2009, 20:29
Washburn : zijn die ergens te testen?

Wat ook een absoluut onderschat merk is : Framus. Zelfde probleem hoor.

Er wordt, niet ten onrechte, beweerd dat gitaristen conservatief zijn, maar als je het aanbod in de meeste winkels bekijkt kan je moeilijk iets anders verwachten.

Lijst van Nederlandse Washburn-dealers vind je hier (http://www.bmi.nl/dealer.asp?merk=Washburn): effe Nederland selecteren. Waarschijnlijk gaan ze niet overal de jazzbakken hebben, maar da's een kwestie van rondbellen/mailen.

vulvasonic
19 december 2009, 03:00
Ik vind Washburn (http://www.washburn.com/electrics/jazz-series/) op dit forum schromelijk onderschat :)

http://www.washburn.com/images/stories/instruments/electrics/hb/j3ts.jpg

http://www.washburn.com/images/stories/instruments/electrics/hb/j7n.jpg

http://www.washburn.com/images/stories/instruments/electrics/hb/j5ts.jpg

Ik onderschat ze niet. Ik moet alleen tot mijn schande bekennen dat ik er nog nooit een getest heb (ook omdat ik ze eigelijk nooit eerder ben tegen gekomen in de muziekzaken waar ik regelmatig kom).
Als ik de foto's bekijk, valt het me wel meteen op dat het uiterlijk van deze gitaren (op mij in ieder geval) al meteen een goede indruk achterlaat. Erg mooi!
:cooler:

EuroCinema
21 december 2009, 10:48
In de begindagen van de band Euro Cinema speelde ik op een Washburn J6 Montgomery. Voor zijn 600 euro of zo is dat een erg goeie jazzbak. Ik heb ook een tijdje zo'n Washburn 335 kloon gehad en die was voor z'n prijs ook heel behoorlijk. Zeker testen, die dingen! Die van mij kwamen allebei gewoon van Rock Palace in Den Haag trouwens.