PDA

View Full Version : Verschil DJ headphone/Hifi



Psychomantis
16 december 2009, 20:50
Oke, sorry dat ik jullie van recording subforum met vragen bestook, maar deze moest ik nu heel ff dringend weten
Ik ga een nieuwe hoofdtelefoon aanschaffen, niet te duur maar genoeg om alle tonen goed te horen en een mooie basweergave te hebben. Nu viel me een hoofdtelefoon op die erg goede reviews heeft en niet veel kost.
http://www.filmsas.nl/catalog/product_info.php/cPath/1097_1101/products_id/1460
Het is wel een dj model, wat houdt dat in? Ik zie dat deze veel meer vermogen aankan dan hifi exemplaren, maar zijn er andere (belangrijke) verschillen? Ik ben namelijk geen dj en wil deze voor keyboard en muziek van mn pc gebruiken.
Wat raden jullie aan als dit niets is? Budget: liefst < 30 euris :soinnocent:

soup
16 december 2009, 20:54
Ik zou zeker meer uitgeven aan een headphone, mijn eerste kostte 50-75 euro en de andere zat over de 150 of 200. :)

20 euro vind ik 'net niet' maar dat is mijn mening.

Psychomantis
16 december 2009, 21:10
Ik zou zeker meer uitgeven aan een headphone, mijn eerste kostte 50-75 euro en de andere zat over de 150 of 200. :)

20 euro vind ik 'net niet' maar dat is mijn mening.

He, ik weet dat het niet veel is maar:
-mijn vader loopt de hele tijd te zagen dat "een hoofdtelefoon een hoofdtelefoon is" en dat "in zijn tijd iedereen dezelfde hoofdtelefoon had voor 800 frank (20 euro)". Hij wilt niet dat ik een duurdere koop :stop:
- en het is als kerstkado, mijn oma staat er op dat er iets voor mij onder de kerstboom ligt en dat het rond de 25 kost.

Zo'n audiofiel ben ik trouwens niet, ik ben al blij als ik alles kan verstaan. Met de oude installatie op mn kamer ben ik ook al tevreden, ik hoef echt niet zo'n high-end spullen.

De hoofdzaak die ik wil weten is:
Geeft een DJ-headphone drastisch anders geluid dan een normaal exemplaar? En geeft het een slecht geluid als je een dj hoofdtelefoon voor andere toepassingen gebruikt?

bert k
16 december 2009, 21:15
In de goeie ouwe tijd was een koptelefoon echt geen koptelefoon. Wat wel waar is, is dat iedere koptelefoon van 20 euro kut klinkt. Of hooguit heel matig. Dus verwacht niet te veel, als je met een matig geluid tevreden bent kan je het wel doen.
Het mooiste is natuurlijk als je ze in de winkel mag uitproberen.

Psychomantis
16 december 2009, 21:29
In de goeie ouwe tijd was een koptelefoon echt geen koptelefoon. Wat wel waar is, is dat iedere koptelefoon van 20 euro kut klinkt. Of hooguit heel matig. Dus verwacht niet te veel, als je met een matig geluid tevreden bent kan je het wel doen.
Het mooiste is natuurlijk als je ze in de winkel mag uitproberen.
Ik verwacht niet te veel, onlangs kocht ik nog een set sony-in ear headphones van 13 euro waar ik vrij tevreden over ben! :)
In de winkel uitproberen zal niet gaan.
Ik heb nog 2, goeie kwaliteit oude headphones liggen, een marantz en een JVC, allebei 30 jaar oud denk ik, maar de jvc is zo groot en lomp dat ie van mn hoofd valt, de potmetertjes kraken en het is nog een dikke plug, een omzetkabeltje heb ik niet. Er zit ook roest op de plug... Spijtig want ie klinkt nog heel goed.
De Marantz klinkt fantastisch maar de ene speaker valt soms uit.
En ze hebben allebei van die automatisch oprollende kabels (telefoonkabeltype) die overal in blijven haken. Ik vond dat het wel eens tijd was voor een nieuwe.

Han S
16 december 2009, 21:55
Ik heb laatst een stuk of wat koptelefoons gekregen van een leverancier die ze in grote aantallen verkoopt aan scholen, ziekenhuizen etc. De 'disposables' kosten nog geen euro per stuk en klinken volkomen kut, maar ik heb er een paar van 1 euro nog wat tot een euro of zes welke vrij goed klinken en ook lekker zitten.

soup
16 december 2009, 21:56
Headphones van een merk als WESC kun je wel uittesten, alleszins in de winkels waar ik ben geweest.

Kosten rond de 50 euro (en duurder), moest je nu zelf 25 euro bijleggen (gaat misschien een beetje in tegen de kerstgedachte etc maar.) ga je wel 100x blijer zijn met je aankoop.

http://wesc.com/articles/view/194

Anders gewoon even rondkijken wat ze in de winkel hebben (of online kijken wat er beschikbaar is) en dan wat reviews lezen.


Imho kun je beter wat meer uitgeven zodat je van het begin af aan al een kwalitatief goed product hebt dan telkens geld te moeten uitgeven aan een product dat telkens maar kapot gaat en niet je verwachtingen inlost.

Psychomantis
16 december 2009, 22:18
Headphones van een merk als WESC kun je wel uittesten, alleszins in de winkels waar ik ben geweest.

Kosten rond de 50 euro (en duurder), moest je nu zelf 25 euro bijleggen (gaat misschien een beetje in tegen de kerstgedachte etc maar.) ga je wel 100x blijer zijn met je aankoop.

http://wesc.com/articles/view/194

Anders gewoon even rondkijken wat ze in de winkel hebben (of online kijken wat er beschikbaar is) en dan wat reviews lezen.


Imho kun je beter wat meer uitgeven zodat je van het begin af aan al een kwalitatief goed product hebt dan telkens geld te moeten uitgeven aan een product dat telkens maar kapot gaat en niet je verwachtingen inlost.

Dankjewel voor de reactie, naar die WESC's zal ik eens kijken. Ze zien er in ieder geval hip uit!
Ik ben nog wel niet echt weg te slaan bij die JB systems HP2000 PRO omdat ie overal als beste uit de test komt bij de goedkopere headphones, maar dat is ook tussen de 50-60 euro exemplaren. klik (http://www.bax-shop.nl/forum/f25-reviews/de-grote-budget-headphone-test-880.html)
Maar wat ik echt zou willen weten is of een dj-headphone kut is voor hifi gebruik.

dennis_rhcp
16 december 2009, 22:31
sennheiser heeft er 1 van 30 euro ik vind hem zelf heel goed
te koop bij kijkshop dacht ik. dit model is heel populair. (3 van mijn band hebben hem ook) zeker aanrader oh kijk al 21 euro http://www.thomann.de/nl/sennheiser_hd437.htm

een koptelefoon van 150 euro is de grootste onzin behalve als je live mixt dat de oren goed zijn afgesloten voor het omgeving geluid. in luxor gebruiken we deze. http://www.feedback.nl/dj-accessoires/sennheiser/hd-25-1-ii
en zo goed klinkt hij niet, maar gaat snoeihard

soup
16 december 2009, 22:46
Ik heb die van mij dan ook niet zelf gekocht en het was een cadeau dus doe ik er niet moeilijk om. Zelf zou ik het er nooit aan uitgeven max. 100 euro is goed, het mag er nog wel leuk uitzien ook.

Psychomantis
16 december 2009, 22:49
sennheiser heeft er 1 van 30 euro ik vind hem zelf heel goed
te koop bij kijkshop dacht ik. dit model is heel populair. (3 van mijn band hebben hem ook) zeker aanrader oh kijk al 21 euro http://www.thomann.de/nl/sennheiser_hd437.htm

Thx voor de tip, ziet er iig in orde uit. betwijfel wel of ie zo goed uitgerust is als de hp-2000. Die heeft een extra connector, 2 extra earpads, zakje,...

bert k
16 december 2009, 23:06
Die Sennheisers zijn best goed voor het geld. (En je gaat toch niet lopen miepen of er een zakje bijzit...)

Psychomantis
17 december 2009, 11:18
Die Sennheisers zijn best goed voor het geld. (En je gaat toch niet lopen miepen of er een zakje bijzit...)

nee tuurlijk niet maar de koppelstukken etc komen wel van pas. Deze is ook een halfgesloten exemplaar en ik zou graag een gesloten hebben.
jammer genoeg vind ik er niet direct een in mn buurt. En om dan zoveel km's te rijden voor een hoofdtelefoon...

bert k
17 december 2009, 11:35
Ik dacht dat er ook een gesloten exemplaar tussen zat. Maar kan je dan niet gewoon via internet bestellen?

Psychomantis
17 december 2009, 11:47
Ik dacht dat er ook een gesloten exemplaar tussen zat. Maar kan je dan niet gewoon via internet bestellen?

Ouders werken tegen. Heb nog nooit via internet besteld, en ze staan er op dat ie op tijd is enzoverder. Een andere keer proberen. Had eerst wel een knalaanbieding uit ms willen bestellen maar met de verzendkosten erbij was de knal er al weer af :(

Daniel91
17 december 2009, 12:32
Sennheiser zijn top voor het geld dat je ervoor neerlegt. Heb zelf een Hd202

dennis_rhcp
17 december 2009, 13:11
niet miepen gewoon kopen kijk als je een ding van <1000 euro besteld ok dan kunnen je ouders moeilijk doen, maar ik heb heel vaak bij thomann besteld en ze leveren service, dus betrouwbaar! met die sennheiser kan je niet fout gaan en hij is niet dicht maar daar heb je geen last van.

bert k
17 december 2009, 13:48
Dicht heb je alleen maar nut van als je zangpartijen in de studio opneemt.

Psychomantis
17 december 2009, 17:17
HEb jullie advies compleet in de wind geslagen (soory daarvoor :)-, ben die hp2000 pro dan toch gaan halen, en ik moet zeggen, kheb er geen spijt van :)
Helemaal perfect is ie nietde weergave is niet helemaal realistisch, de bas wordt een beetje bekrachtigd, maar das simpel te veranderen met een goeie equalizer :)
EDIT: Nu zit ik wel met het probleem dat ik elke onvolkomenheid in mijn muziek hoor, ik begin me al te storen aan klikjes en kraakjes in 128 kb/s filetjes:makeup:

TimoSomers
17 december 2009, 17:30
http://www.elektrokoopjes.nl/Shop/Geluid/Hoofdtelefoons/Beugel-headphones/9013/Sennheiser-PX-100-HOOFDTELEFOON-ZWART.html

Sennheiser PX 100 is VERUIT de beste hoofdtelefoon (naar mijn mening) tot de 100 euro. (Hij kost btw 30euro).


EDIT: te laat dus.