PDA

View Full Version : Problemen Voeding



mel-aers
16 december 2009, 19:13
Ik ben even een nieuw toppic gestart omdat mijn probleem nog steeds niet opgelost is met de brom

In het vorig toppic wat ik geopend heb had ik aangegeven dat ik een brom had als ik alle pedalen aangesloten had. Na lang zoeken ben ik er achter gekomen dan als ik de blackstar Buizen Distortion alleen aansluit ik geen problemen met brom heb. Ga ik er een pedaal naast aansluiten dan krijg ik een Brom.

Ik heb al de pedalen al een keer uit het koffer gehad en los aangesloten, toen had ik geen brom. Nu ze weer in het koffer zitten heb ik weer een brom.

Ik kom er echt niet aan uit waar ik het moet zoeken

mel-aers
16 december 2009, 19:47
Heb net weer al mijn pedalen uit mijn koffer gehaald, Buiten het koffer opnieuw aangesloten op de zelfde stroomvoorziening als in het koffer...Geen brom

Alles weer in het koffer gedaan, op de zelfde manier....Brom

Midwolda
16 december 2009, 20:00
Ik quote even een soortgelijke posting van mij in een ander topic:

Ik was er onlangs ook weer eens ingetrapt...
Lekker m'n herriehoekje opgeruimd, iets sterkere (mA's) adapter erbij geplaatst,
alles netjes aangesloten, kabeltjes weggewerkt, en een dikke 50Hz brom als resultaat.
Alles weer los, oude adapter = prima, geen brom: nieuwe adapter = prima, geen brom... :???:
Vage shit altijd... Alles weer netjes gemaakt, brom is weer terug!
Tot ik me realiseerde dat de kabels wel eens tè netjes weggewerkt zouden kunnen zijn.
Signaal, patch, 220VAC, 9VDC en 12VDC allemaal maar eens een andere kant op gelegd i.p.v. netjes bij elkaar
en ja hoor: het werkt weer keurig bromloos. Was alles maar zo simpel... ;)

mel-aers
16 december 2009, 22:10
Heb de adaptor van de Blackstar uit het koffer gehaald weg van de pedalen en weg is de brom.
Ik heb de adaptor op verschillende plaatsen in het koffer proberen te leggen maar overal krijg ik een brom. Alleen als ik de adaptor buiten het koffer hou is de brom weg.

Heeft iemand tips ?

Midwolda
16 december 2009, 22:41
Ik heb helemaal geen adapters op m'n pedalboard.
Ik soldeer er gewoon 5 meter dun speakersnoer tussen aan de 9V-kant van de adapter.
Alle 220V staat dan bij de versterker, en ik heb wat meer ruimte op m'n board.

mel-aers
16 december 2009, 22:49
Dan moet ik 2 kabels gaan trekken van versterker naar effectenpedaal omdat ik een 16 volt adapter en een 9 volt OneSpot heb.



Heb even een foto toegevoegd van mn pedaal:
Boven aan onder het zwarte afdekplaatje ligt de adapter die voor brom zorgt. Als ik hem boven het volume pedaal leg bromt hij ook nog. eigenlijk overal

http://94.100.120.13/808950001-809000000/808981201-808981300/808981263_5_V55p.jpeg

Midwolda
16 december 2009, 23:14
Met die OneSpot heb je toch geen probleem? Lekker zo laten dan toch?
Dan hoef je alleen maar een 16V verlengsnoertje voor de Blackstar te fabrieken.

Ik heb wel een 12V en een 9V naar m'n board lopen omdat ik geen verdiepinkje erop heb.
http://img189.imageshack.us/img189/14/20091208.jpg

mel-aers
17 december 2009, 06:38
met de onespot zijn geen problemen. maar die verleng ik dan ook gelijk. kan ik gewoon de kabel doorknippen en daar speakerkabel tussen solderen?

Midwolda
17 december 2009, 07:18
Ja, zo doe ik dat wel, en het werkt allemaal nog steeds.
Wel goed de polariteit in de gaten houden, en goed isoleren, dat is het enige.
Succes! :ok:

mel-aers
17 december 2009, 07:52
is het ook mogelijk om een doorlus systeem te maken omdat het pedaal helemaal onder ligt. dat je bijvoorbeeld van het pedaal met verlengstukjes maakt naar bovenkant van het pedaal en daar de kabel van adapter op kun inprikken.

is het ook niet mogelijk om de adapter af te schermen met een soort rubber dat de storing niet verder kan

Midwolda
17 december 2009, 13:20
is het ook mogelijk om een doorlus systeem te maken omdat het pedaal helemaal onder ligt. dat je bijvoorbeeld van het pedaal met verlengstukjes maakt naar bovenkant van het pedaal en daar de kabel van adapter op kun inprikken.
Dat is toch precies wat je doet met die daisychain-kabeltjes?


is het ook niet mogelijk om de adapter af te schermen met een soort rubber dat de storing niet verder kan
Dat zou ik dan eerder proberen met aluminium-folie o.i.d.

mel-aers
17 december 2009, 13:57
Aluminiumfolie heb ik geprobeerd, dit helpt niet, alleen als ik de adapter buiten het koffer leg dat heb ik er geen last van

Hellsbellsnl
17 december 2009, 14:26
die blackstar zou wel eens de veroorzaker van je hele brom probleem kunnen zijn. Misschien doet ie het wel beter op 16,5 V of op 15,5 V.
Daar zou je brom mee weg kunnen krijgen.
Het voltage is vaak nooit exact wat er op staat.
een 9 volt batterij geeft ook meer dan 9 volt af en daardoor klinken veel effecten met een "verse" batterij vaak voller/beter dan als de batterij een weekje oud is.

mel-aers
17 december 2009, 16:50
Heb de adapter van mijn blackstar uit het koffer gehaald en verloopstukjes gemaakt voor de stroom.

Geen brom meer, Probleem is hierbij opgelost

Bedankt voor al de hulp