PDA

View Full Version : JCM 800, hoe slecht kan het zijn?



bubbles
16 december 2009, 19:05
Beste gitaarnetters,

Ik speel al zo'n goede 2 jaar gitaar, eerst met zo'n starterspakket, nadien overgestapt op een Epi LP Standard en een Vox AD100VT.

Die Vox is echter niet wat ik zoek, te veel (voor mij) nutteloze effecten en que stijl komt hij niet overeen.

Het geluid dat ik zoek ligt ongeveer bij GnR, jaren 80 hard rock.
Ik heb begrepen dat ik dan richting de JCM 800 moet gaan kijken maar daar zit dus het probleem.

De meeste daarvan (op de reissue na) zijn in de jaren 80 gemaakt maar ik zou liever iets 'nieuws' kopen.
Na wat opzoekwerk blijken de reissues toch niet hetzelfde te zijn en zijn de originele toch beter.

Van versterkers weet ik vrij weinig wat betreft de binnenkant, de lampen, ...

Hoe weet ik nu of ik een miskoop doe?
Gezien die dingen 25 jaar meegaan kunnen ze toch wel tegen wat maar hoe weet ik dat hij na 2 weken niet uiteen valt?

Zijn dat dingen die je kan blijven repareren of hoe zit dat?

Alvast bedankt.

DeadHerring
16 december 2009, 19:15
Wat is je budget?

Je kan ook op verscheidene manieren goedkope(re) JCM800 clones laten maken, sommige zijn beter dan andere.

Jay75
16 december 2009, 19:15
Gewoon een oude kopen man, vette sound, hoe de nieuwe zijn weet ik niet maar ik zat met hetzelfde, ging op aanraden van velen voor een oude en precies de sound die ik zocht.

Heel misschien verkoop ik mijn oudje uit 1982 maar als je daar iets over wilt weten moet je effe PM-en

m@rijn
16 december 2009, 19:42
ik heb nu 2 maand mijn jcm 800 2210 uit '89. De Reverb is ondertss wel stukgegaan, maar voor de rest niets op aan te merken (dit is dan ook zijn zwakke punt (dus controleer dit goed, mocht je er eentje kopen) naar horen zeggen, ik zal het makkelijk oplossen met een pedaaltje)