PDA

View Full Version : Toggleswitch probleem?



Stewie
16 december 2009, 18:23
Hallo, ik heb af en toe korte volume drops in mijn geluid. Ik dacht eerder dat dit te wijten was aan een adapter van mijn wah pedaal, maar ik heb nu mijn gitaar rechtstreeks op mijn versterker aangesloten en heb een vreemd volume als ik van treble naar rhythm ga.
Als ik dus van pickups schakel, klinkt mijn neck pickup dof en zonder distortion. Als ik mijn snaren harder aansla, is het alsof de pickup plots weer goed zit en heb ik weer de juiste klank. Wanneer ik dan naar bridge schakel en terug naar de neck pickup ga, heb ik het weer. Dit gebeurd niet altijd, maar ik heb binnenkort een optreden en ik wil dit probleem verhelpen... Is mijn toggleswitch versleten?

DeadHerring
16 december 2009, 18:25
Don't jump to conclusions!

Ga gewoon es naar en doe-het-zelf winkel en vraag achter een bus contactspray/contact cleaner/contact reiniger. Kost rond de 10 euro (de mijne heet "Kontakt"). Spuit daar wat van in je schakelaar en laat je gitaar even liggen (paar minuutjes).

Normaal zou het dan moeten gaan.

Stewie
16 december 2009, 18:33
k, met versleten bedoelde ik slechte contacten :). Bedankt.

BTW: ik heb twee adapters van boss: de PSA-230s en de PSA-230P. De 230s heeft 250mA output en de 230P 200mA. Ik heb gebruik de 230P van mijn MT2 voor mijn wah en de 230s van mijn wah voor mijn MT2. Is dit schadelijk? (beiden lijken goed te werken)

ponq
16 december 2009, 18:45
t hoeft niet je gitaar te zijn...

pak eens een andere gitaar als je die hebt en check je amp.

@adapters: dat maakt (hoogs waarschijnlijk) geen drol uit.