PDA

View Full Version : Iets anders dan mijn JCM 800, HIWATT?



Jay75
16 december 2009, 17:57
Ik heb een Marshall JCM800 4010 combo, 1 keer 12inch speaker, uit 1982

Heerlijke sound, zoniet geniaal in combinatie met mijn Gretsch/Gibsons maar nu het volgende:

De andere gitariste in mijn band heeft exact dezelfde versterker, op mijn aanraden gekocht omdat die sound zo heerlijk is, lekker te transporteren en precies wat ze nodig had om de valvestate op te volgen. Tel daarbij op, ook spelen op een SG, net als ik soms en daar is het probleem. De definitie is weg uit de gitaarsound, het ligt te dicht in elkaars vaarwater. ( had ik even niet aan gedacht )
Nu speelt ze de helft van de nummers wel mee, en de andere niet.

Nou ben ik erover aan het denken mijn JCM te verkopen en een andere amp te kopen om het geluid uit elkaar te trekken. ( en die andere gitariste is ook nog eens mijn vriendin, dus voor opnames enzo hebben we dan altijd die JCM800 in huis, geen probleem dus of zonde )

Het liefst een combo, omdat mijn auto niet zo groot is en alles wel moet blijven passen.
Budget rond de 1000 euro, 2dehands geen probleem.

Nu heb ik een paar opties in gedachten:

1.Hiwatt HI-Gain 50
( vandaag geprobeerd en vond 'm eigenlijk wel heerlijk, weet niet hoe het in combinatie is met de Marshall maar het klonk wel anders, ik zou er in ieder geval zeker mee kunnen leven, klonk echt te gek vond ik dus......is dus al een zeer goede optie en nu 1000 euro )

2.Vox AC30
Heb ik al gehad, superamp, maar liever eerst even wat anders proberen. Voordeel binnen budget en 2ehands snel te vinden, die Hiwatt weet ik niet.

3. Orange
Weet zo niet welke, meestal zijn ze iets duurder, ik zag er vandaag een bij Feedback van 1600 euro, eigenlijk geen optie ook.

En de muziek die ik speel, tsja, luister effe op www.thedirtydenims.nl beetje AC/DC classic rock achtige sound zeg maar.


OWJA, mijn vraag!

Vooral ervaringen met de Hiwatt......maar ook andere opties waar ik niet aan gedacht heb.
Welke Orange bijvoorbeeld.
Het moet er ook liefste wel een beetje vintage achtige look hebben, dus geen ENGL ofzo.
Geen metal sound in ieder geval.

DeadHerring
16 december 2009, 18:37
Voor mijn bescheiding mening, klik (http://www.youtube.com/watch?v=by5wRtjcpaw)(+-€800(voorlopig nog)) eeeeeeeen klik (http://www.youtube.com/watch?v=m1UbujaJTZQ)(+-€550-600). (let niet op de kutreview, maar op de amp zelf)

Anders, Hiwatt is ook een geweldig goed merk. Kan je geen miskoop mee doen, IMO.


MAAR!

ik ben een Orange-groupie =)

Rinze
16 december 2009, 20:25
Mywatt is een Duitse fabrikant die goeie Hywatt clonen maakt, en niet duur. Maar een ouderwetse Hywatt is wel vooral clean en erg hard.

Tokaifan
16 december 2009, 20:26
Haar heeft een mooie HiWatt staan voor 700 euro dacht ik.

Jay75
16 december 2009, 20:33
Ja maar ik wil geen oude, dan echt dat model, die HI-GAIN 50

Dat was wel echt de sound die ik wilde hebben, ook al worden ze nogal afgezeken omdat het niet de oude HIWATT sound heeft lees ik veel in reviews.

Maar die oude sound zoek ik verder niet ;)

Maar andere opties, Orange moet ik nog gaan checken, maar vind die tiny terror er niet uitzien haha, en moet eigenlijk een combo ;)

DeadHerring
16 december 2009, 20:42
Ja maar ik wil geen oude, dan echt dat model, die HI-GAIN 50

Dat was wel echt de sound die ik wilde hebben, ook al worden ze nogal afgezeken omdat het niet de oude HIWATT sound heeft lees ik veel in reviews.

Maar die oude sound zoek ik verder niet ;)

Maar andere opties, Orange moet ik nog gaan checken, maar vind die tiny terror er niet uitzien haha, en moet eigenlijk een combo ;)

Dan moet je 'ns een Rocker 30 checken. Tiny Terror is wat te weinig om in een band te gebruiken, rocker 30 heeft een clean channel en een gain channel en een supergoeie sound.

Tokaifan
16 december 2009, 23:38
Ja maar ik wil geen oude, dan echt dat model, die HI-GAIN 50

Die staat er ook.

Jay75
17 december 2009, 00:00
Ow, waar zit dat Haar dan?
Is dat van Haar guitars?

Nieuw of 2ndhand?

Cheers voor de tip! Maar op de site van Haar staat ie namelijk niet....700 is wel een nice price!

Tokaifan
17 december 2009, 00:55
Hmm, is inderdaad Haar Guitars. Ik vrees alleen dat hij is verkocht. Hij stond er echt superlang op. Sorry voor het blij maken met een dode mus :chicken:.

Orpheo
17 december 2009, 01:27
waarom niet gewoon een andere speaker(kast)?

Han S
17 december 2009, 10:00
Mee eens, de 4010 klinkt met een 4*12" kast totaal anders.

Jay75
17 december 2009, 11:19
Het is een combootje he, en vind het ook wel leuk om weer eens wat anders te proberen.

Maar hoe zit dat met een andere speaker dan, ik vond dat strakke geluid bij die Hiwatt wel lekker, zou ik dat bij deze 4010 ook kunnen krijgen door een andere speaker dan?

Han S
17 december 2009, 14:10
Ja, dat zei Orpheo en dat zeg ik. Ik heb een 4010 en vijf 4*12 kasten met verschillende speakers, werelden van verschil. Het combootje zelf klinkt vrij dun, dat wordt met een 4*12 cabinet een stuk vetter.

Henri H
17 december 2009, 14:52
AC/DC sound in de oefenruimte, waar naar ik aanneem, je wat herrie kan maken, kan wel een 4x12 gebruiken hoor. :rockon:

heavy-metal-thunder
17 december 2009, 22:03
ik vind de sound op jullie space gewoon goed. Weet niet hoe het live klinkt. Maar voor wat jullie spelen zit je goed bij Marshall. Orange vind ik wel nogal een speciale sound. De andere gitarist in onze band heeft een Rockerverb. Clean is groot en mooi, maar ik word echt niet wild van de overdrive. Kan natuurlijk ook aan zijn cab liggen.

white_hawk
17 december 2009, 23:56
Ik zou dit eens uitproberen, echt een geweldige sound voor acdc sound maar ook een superheldere clean channel >> peavey valveking 100 head. Is vind ik en met mij velen die hem gehoord hebben met uitstek de beste in zun prijsklasse ( rond de 450 euro)

Daaronder kun je een orange speaker cast pakken, ppc212 bv en dan zou ik de gesloten versie pakken voor meer power.

Samen klinken ze echt super en je zit dan rond je budget van 1000 euro, beter waarde kan je niet krijgen voor je geld

Tokaifan
18 december 2009, 00:08
Waarom niet een versterker met een enorm goed clean en dan een lekker pedaal er overheen. Ik koop binnenkort de Mercury Box. Dat moet heerlijk worden over me DeVille. Wat mij betreft heeft dat veel meer toon dan een Marshall.

Jay75
18 december 2009, 00:13
ik vind de sound op jullie space gewoon goed. Weet niet hoe het live klinkt. Maar voor wat jullie spelen zit je goed bij Marshall. Orange vind ik wel nogal een speciale sound. De andere gitarist in onze band heeft een Rockerverb. Clean is groot en mooi, maar ik word echt niet wild van de overdrive. Kan natuurlijk ook aan zijn cab liggen.

Ja in de studio heb ik die JCM800 4010 gebruikt en heb ik alle partijen gedubbeld.
Maar live verzuipen onze geluiden vaak omdat we beiden ook nog eens SG spelen.

Maar ik heb nu een SG-Junior gekocht, met P90, en speel ook wat meer op mijn Gretsch tegenwoordig.
Eens kijken hoe dat uit gaat pakken zondag op de repetitie. Ik denk dat ik nu beter door de mix ga snijden.

Voor mijn ANDERE band, mis ik power bij mijn AC15 bij wat grotere gigs dus daarvoor heb ik zowieso een AC30 nodig die ik zaterdag ga halen. Dus kan ik dat OOK nog eens proberen.

Vond die Hiwatt overdrive wel erg lekker strak, en dat vind ik van die Vox juist weer niet...
Maar eens kijken hoe het zondag gaat!

Tips, keep 'm coming

DaveItUp
18 december 2009, 00:15
Hahaha gaan mensen een peavey valveking aanraden als alternatief voor een jcm 800. Komop hey.

Verder kunnen orange, hiwatt, sound city, selmer, vox enz.enz allemaal prima. ik zou persoonlijk wel voor een nmv gaan + een od, is toch anders.

Jay75
18 december 2009, 00:15
Ik zou dit eens uitproberen, echt een geweldige sound voor acdc sound maar ook een superheldere clean channel >> peavey valveking 100 head. Is vind ik en met mij velen die hem gehoord hebben met uitstek de beste in zun prijsklasse ( rond de 450 euro)

Daaronder kun je een orange speaker cast pakken, ppc212 bv en dan zou ik de gesloten versie pakken voor meer power.

Samen klinken ze echt super en je zit dan rond je budget van 1000 euro, beter waarde kan je niet krijgen voor je geld

Klopt misschien, alleen zit de auto nu al stampvol, met die combo's dus daar wil ik even nog niet aan....wel goede tip, heb idd veel goeds gehoord over die Peavey.

Jay75
18 december 2009, 00:17
Waarom niet een versterker met een enorm goed clean en dan een lekker pedaal er overheen. Ik koop binnenkort de Mercury Box. Dat moet heerlijk worden over me DeVille. Wat mij betreft heeft dat veel meer toon dan een Marshall.

NOG een optie want ik krijg morgen of zaterdag het Dirty Devil pedaal binnen wat ik vorige week bij digitaar heb geprobeerd.

Wat kan je dan het beste doen, je amp zo clean mogelijk zetten en dat pedaal het werk laten doen, of je pedaal het beetje extra laten geven/

DeadHerring
18 december 2009, 09:05
Hahaha gaan mensen een peavey valveking aanraden als alternatief voor een jcm 800. Komop hey.

idd. Triest.

Fuhgawz
18 december 2009, 10:56
NOG een optie want ik krijg morgen of zaterdag het Dirty Devil pedaal binnen wat ik vorige week bij digitaar heb geprobeerd.

Wat kan je dan het beste doen, je amp zo clean mogelijk zetten en dat pedaal het werk laten doen, of je pedaal het beetje extra laten geven/

Overdrives klinken in mijn ervaring het beste als je je versterker al redelijk dirty afstelt. Dan wat meer volume en wat minder drive op je pedaal. Gewoon even proberen welke combinatie voor jou het beste werkt. Succes!!

EDIT: ik heb ook ooit (jaren geleden, dat wel) over een 30 watt Brunetti buizenamp gespeeld. Die had ook een behoorlijk lekkere drive. Kostte iets van 700 euro. Ook heb ik ooit over een Fender combo gespeeld met rode knoppen ('the Twin' volgens mij) die ook een lekkere crunch had. Mooie hiervan was dat je die zo in kon stellen dat het clean en drive kanaal tegelijkertijd aanstonden, wat zorgde voor lekkere definitie. Excuses voor het ontbreken van details...

white_hawk
20 december 2009, 02:12
idd. Triest.

Noujah, als je kijkt naar zijn budget lijkt me dat niet meer als een normale optie toch??
Als je deze versterker eens aan t werk hebt gehoord denk je er heel anders over, voor dat geld is er geen betere in omloop.. Vind t beetje zwak om t als triest af te doen, de vergelijking met de marshall heb ik niet eens gemaakt ^^

Toaster
20 december 2009, 02:35
He Jay75,

heb ik jou niet een keer zien spelen in Hilvarenbeek?

je hebt pm

Toaster
20 december 2009, 02:36
Dubbel

10 tekens

marc_o
20 december 2009, 09:24
Lekker voor de HiWatt gaan hoor, zijn echt toffe versterkers.
vroeger (jaren 80-begin 90) speelde ik over een Hiwatt stack, en toen riepen mensen ook al dat het de oude niet waren, dat hou je toch....lekker belangrijk, ik had een supergeluid. Voor de oude hebben we geen geld en die nieuwe klinken absoluut zeer prima, en het is een goede combinatie met Marshall, alleen een tikke romiger en warmer, wat de sound breder trekt.
Let ook eens op je gitaren, naast een Gibson (SG of Les Paul) past heel goed een Tele of Strat....of een P-90-gitaar. Daar bereik je erg veel mee, leen er eerst eentje, als je er zelf geen hebt, je zult het zien.

Maar ik zou lekker voor de hiwatt gaan.

Thiez
21 december 2009, 11:17
Ik heb laatst bij een lokaal bandje (the quaint) een hiwatt gehoord en dat klonk echt verdomde lekker.

Jay75
24 december 2009, 12:11
Gister nog eens even terug geweest naar Feedback en op het 2e gehoor was het toch niet wat ik zocht, wel lekker maar toch nie mijn ding.

Daarna op aanraden van iemand een Blackstar artisan 15 watter gepakt en goddamn, dat klonk zeg!!

Jay75
24 december 2009, 12:11
He Jay75,

heb ik jou niet een keer zien spelen in Hilvarenbeek?

je hebt pm

Zou best kunnen inderdaad, met the denims, toen met je staan lullen ofnie? over mijn sg?