PDA

View Full Version : ervaring hku



dennis_rhcp
16 december 2009, 16:00
Hallo iedereen,

Nadat ik mijn vwo diploma heb gehaald wil ik verder studeren, ik heb me nu ingeschreven bij de hoge school van kunsten Utrecht (die in Hilversum zit) waar ik de richting Audio Design ga doen. hiervoor moet je eerst toelating doen etc. zijn hier toevallig mensen die hier geïnteresseerd/deze opleiding doet/gedaan heeft/ervaring heeft ?

ben benieuwd,

gr dennis

skanky
16 december 2009, 16:13
Ik ben afgestudeerd aan de HKU, ook Audio Design. Wat wil je weten?

dennis_rhcp
16 december 2009, 16:31
bv of dat de toelating heel streng is, ofd at het je goed bevallen is, wat doe je nu? en dat soort dingetjes

skanky
16 december 2009, 16:42
De toelating is behoorlijk streng, ik moest eerst de basisopleiding doen. Dat is een half jaar 1 avond per week, daarna ben ik wel gelijk aangenomen. Het belangrijkste is dat je weet wat je precies wilt en wat de opleiding inhoud. Wat wil jij precies met je studie gaan doen?

De opleiding is me erg goed bevallen, erg veel geleerd. Maar je moet er wel rekening mee houden dat er zo goed als geen werk in is. Ik heb daarnaast ook altijd live-geluid gedaan en daar verdien ik nu m'n brood mee. Studio-werk doe ik er als hobby naast met bevriende bandjes en dergelijke.
In dit wereldje is vooral netwerken heel belangrijk, je moet de juiste mensen kennen en je moet heel veel mazzel hebben.
De HKU is wel een typische HBO-opleiding, allemaal erg vaag geregeld en je moet overal zelf achteraan, maar de lessen zijn erg interessant en de docenten komen allemaal uit het vakgebied.

dennis_rhcp
16 december 2009, 16:50
ok bedankt!

ik ben een eigen studio aan het beginnen, ben vrijwilliger in luxor live (pop podium te Arnhem) waar je me zeker 2x per week kan vinden, en heb vele bandjes tot amateur musicals verengingen en bigbands uitversterkt. dus interesse en basis kennis moet wel lukken, maar als je me bv. vraagt zing deze toon na dan ga ik diep het bos in.

maar ik wil later gewoon verdergaan in opnemen en live mixen.

ik heb trouwens net je website bekeken ziet er strak uit!

skanky
16 december 2009, 16:55
Tsja, je moet toch echt een solfege test doen. Daar moet je je dan nog echt even in gaan verdiepen, daar kijken ze echt wel naar.