PDA

View Full Version : relic bas



wietse
16 december 2009, 14:36
dit weekend op de kop getikt een klira kentucky bas, was helemaal zwart geverfd en fretloos gemaakt.
reden van het oververfen was wel duidelijk toen ik die zwarte troep er afhaalde, ernstig verweerde lak maar zo erg en op een bepaalde manier dat het een shitload mojo geeft.
dus maar mooi zo gelaten, geprobeerd er weer glans op te krijgen maar dan gaan alle lakscheurtjes vol met poetsmiddel zitten en dat lijkt echt nergens op.
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/klirabasmercy.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/klirabasflat.jpg
gisteren fretdraad gehaald en de boel weer herfret, is me aardig gelukt voor een eerste keer, speelt nu weer prima, uit een plaatje aluminium een oor voor een stemmechaniek gemaakt, deze was afgebroken.
knoppen vervangen, er zaten een paar te moderne knoppen op, deze oude grove dingen passen er beter bij.
moet alleen nog de potmeters vervangen, die zijn niet fris met als resultaat dat het brug element erg zwak is en het hals element overal overheen schreeuwt, en uitvalt als je aan een potmeter komt.
gaat wel weer de verkoop in, (misschien iets voor saf?) maar wilde hem toch effe jullie laten zien.
bizar genoeg heeft de body aan de achterkant een mooie tigerstripe en voor een plain top.

Heibel
16 december 2009, 17:04
Wat een prachtige bas! Dit soort bassen verleiden mij altijd om in 'n bandje te gaan bassen..:ok:

hezz
2 januari 2010, 14:17
Cool ding!

Robdop
2 januari 2010, 14:26
nu ben ik ook wel benieuwd naar de achterkant?

budje
2 januari 2010, 14:46
ouwe meuk = instant mojo, kan het niet vaak genoeg zeggen!

Rinze
2 januari 2010, 16:08
ouwe meuk = instant mojo, kan het niet vaak genoeg zeggen!
Doe ik je een plezier met het telefoonnummer van het bejaardenhuis hier? :crazyhappy:

Wabbie
2 januari 2010, 20:07
cool, gaaf model ook! Lekker retro. Hoe is 'ie klanksgewijs? Opzich lijkt me zo'n oude mojo-basje wel wat naast mijn poolse moderne jazzbass :)

wietse
2 januari 2010, 20:53
klank gewijs kan ik niks over zeggen heb geen basamp hier, en ik vermoed dat het halselement niet fris meer is, heeft een erg lage output, nieuwe potmeters en solderingen helpen niet, brug element is echter goed en heeft vrij veel power imo.
ik neem hem 17 januari mee naar de meeting, saf wou hem wel overnemen.

pueblo
6 januari 2010, 17:17
heerlijke bass :)

sinneD
6 januari 2010, 17:45
Doe ik je een plezier met het telefoonnummer van het bejaardenhuis hier? :crazyhappy:

Ik zeg, sigworthy!

Saf
9 januari 2010, 16:31
GAve bas idd. Had het topic helemaal gemist Wietse. Zoals elk jaar blijkt januari bij huize Saf de bas aankoop maand te zijn volgens mij.