PDA

View Full Version : welke bluesbandjes zou jij boeken ????????



guitarfreakrobert
16 december 2009, 14:19
Hey beste mensen,

Ik weet niet zeker of ik deze vraag wel mag stellen hier, maar daar zal ik dan snel genoeg achter komen denk ik .

Het gaat om het volgende,: ik kan samen met mijn broertje een kroeg overnemen, Hier wilden we dan samen een bluesclubje in gaan maken .
Het probleem zit hem echter hierin.
De kroeg in kwestie loopt niet als zodanig en is(was van oorsprong een oud bruin cafe).

Dus vandaar dat wij dachten : wij gaan proberen een blues clubke te realiseren.

de grote van de kroeg is ongeveer 100 m2, dus het word dus een klein gezellig clubje (hopen wij dan )

Dus hierbij komt nu een vraagstelling,: Nemen we nu in het begin bandjes die een eigen aanhang meebrengen dus de "grotere namen" om het clubje op de kaart te zetten ?of zouden jullie de wat "' onbekende bandjes'' boeken, met het gevaar dat de club niet bezocht gaat worden omdat dit nog helemaal geen bekendheid heeft .

Jaja vragen vragen iemand tips voor ons(mij) alls is welkom in deze

Greetzzz robert:blast:

Rutger
16 december 2009, 14:27
Wil je een goed lopende club of een muziekcafé?

Als je een lopende kroeg wil moet je namelijk geen bluestent beginnen...

pimmetje
16 december 2009, 14:44
Je zou 'ns contact op kunnen nemen met Blues aan Zee in Monster.
Die hebben een constructie waarbij ze iedere eerste zaterdag van de maand een band neerzetten en 2x per jaar een festival organiseren.
Dat heeft over de afgelopen jaren (al een stuk of 10 volgens mij) natuurlijk moeten groeien... je zou kunnen vragen of je een keer met hun kan lullen over de do's en don'ts.

Het is qua grootte van de club wel een verschil natuurlijk, maar toch... beter niet zelf 't wiel uit proberen te vinden...

guitarfreakrobert
16 december 2009, 14:51
Wil je een goed lopende club of een muziekcafé?

Als je een lopende kroeg wil moet je namelijk geen bluestent beginnen...

Das dus duidelijk een bluestent
:soinnocent:

guitarfreakrobert
16 december 2009, 14:52
Je zou 'ns contact op kunnen nemen met Blues aan Zee in Monster.
Die hebben een constructie waarbij ze iedere eerste zaterdag van de maand een band neerzetten en 2x per jaar een festival organiseren.
Dat heeft over de afgelopen jaren (al een stuk of 10 volgens mij) natuurlijk moeten groeien... je zou kunnen vragen of je een keer met hun kan lullen over de do's en don'ts.

Het is qua grootte van de club wel een verschil natuurlijk, maar toch... beter niet zelf 't wiel uit proberen te vinden...


Dank je voor je inbreng.......:blast:

guitarfreakrobert
16 december 2009, 14:53
Nog meer ideeen alles is welkom mensen.......................

Greetzz Robert

ellisvertellis
16 december 2009, 15:01
Een café hier in de buurt, een blues/rock café dat nog niet zo heel lang bezig is en behoorlijk goed draait heeft een stampvolle affiche met regelmatig jamavond. Regelmatig buitenlandse groepjes ook. Hoe ze al die groepjes bij elkaar krijgen is mij een raadsel, maar het werkt wel: aangezien er altijd iets te zien is blijft er volk op afkomen.

Hier hun site, misschien heb je der iets aan...

http://www.cafebp.be/

pimmetje
16 december 2009, 15:07
Tja in het kader van de kennis halen van waar hij al is: bel ook Jan Kerseboom van het Bluescafé in Apeldoorn 'ns...

speedmusic
16 december 2009, 15:13
zelf zou ik mij niet beperken tot blues, ik zou er in eerste instantie een muziekcafe maken. Kijken wat voor soort muziek het meeste volk trekt/omzet genereert en dit daar op af stemmen. :noob::zz::strat::punk::lp::soul: alle stijlen zeg maar oja deze ook :hippie: maar dan moet je iedere keer de boel weer chemisch reinigen.

Vaak is het zo dat onbekende bandjes niet zo vaak spelen en uit zichzelf al een redelijke vriendenclub meeneemt.

Ook is het afgelopen decennia een behoorlijk deel van de gesubsidieerde centra afgebroken/verdwenen. Hier komen dan de muziekcafes voor in de plaats, het lijkt mij tenminste een groeimarkt even afhankelijk van de regio waar je zit ivm concurentie, aanbod van bandjes, voorkeur voor muziekstijlen enz..

guitarfreakrobert
16 december 2009, 15:13
Een café hier in de buurt, een blues/rock café dat nog niet zo heel lang bezig is en behoorlijk goed draait heeft een stampvolle affiche met regelmatig jamavond. Regelmatig buitenlandse groepjes ook. Hoe ze al die groepjes bij elkaar krijgen is mij een raadsel, maar het werkt wel: aangezien er altijd iets te zien is blijft er volk op afkomen.

Hier hun site, misschien heb je der iets aan...

http://www.cafebp.be/

Again super bedankt keep it comming:speed:

guitarfreakrobert
16 december 2009, 15:13
Tja in het kader van de kennis halen van waar hij al is: bel ook Jan Kerseboom van het Bluescafé in Apeldoorn 'ns...


Gaat ik doen...........

guitarfreakrobert
16 december 2009, 15:14
zelf zou ik mij niet beperken tot blues, ik zou er in eerste instantie een muziekcafe maken. Kijken wat voor soort muziek het meeste volk trekt/omzet genereert en dit daar op af stemmen. :noob::zz::strat::punk::lp::soul: alle stijlen zeg maar oja deze ook :hippie: maar dan moet je iedere keer de boel weer chemisch reinigen

Dank u

greetzz robert

VanMeekeren
16 december 2009, 22:25
In Leeuwarden zit ook een HEEL gezellige muziek-toko. Deze spitst zich wat toe op blues en rock muziek. Elke donderdag, vrijdag en zaterdag live-muziek. Soms is dat een jam-avond, soms gewoon een bandje uit de omgeving.

Punt is wel dat het altijd stamp-vol zit. En niet alleen studenten, nee zeker niet! Ik kan bijna wel stellen dat het de favoriete plek in Leeuwarden is voor mij, op misschien de Ierse Pub na. Dus ik zie wel brood in je onderneming, mocht je het doorzetten.

Van Meekeren

nog een linkje van de toko:
http://www.cafescooters.com/

wiegersma
21 december 2009, 13:04
uiteraard is de plaats van je kroeg ook van belang. In het centrum of een eind erbuiten maakt nogal uit.

HaroldA
21 december 2009, 13:52
De Tilburgse rock/metalkroeg Little Devil heeft een deal met de Rambler in Eindhoven en de leuke bandjes staan de ene avond in Eindhoven en de andere in Tilburg.

Bands die niet op het ene affiche passen worden aan de andere kroeg aangeboden en visa versa...

Mijn tip luidt dus: ga samenwerken met een andere blues club!

ellisvertellis
21 december 2009, 13:59
Mijn tip luidt dus: ga samenwerken met een andere blues club!


Idd, dat werkt. Die kroeg waar ik het over had zijn gelinkt aan een motorbende die dan weer gelinkt zijn aan verscheidene andere cafés over heel Europa. Ik denkt dat hun connecties daarvandaan komen...

beruk
21 december 2009, 14:49
Idd, dat werkt. Die kroeg waar ik het over had zijn gelinkt aan een motorbende die dan weer gelinkt zijn aan verscheidene andere cafés over heel Europa. Ik denkt dat hun connecties daarvandaan komen...
Ja, hoor! Proost!!!:seriousf:
http://www.dag.nl/wp-content/uploads/2008/04/1999126774_1999999693_angels.jpg

toch maar samenwerken met een andere bluesclub