PDA

View Full Version : Wat is het verschil



ikkelol1997
16 december 2009, 10:15
Eeh, ik heb een vraagje.
Ik ben opzoek naar een Gitaar een nieuwe...
Ik had gedacht aan een fender strat, maar weet er iemand wat het verschil is tussen de hss en de gewone??
Als je me dat even kon laten weten??

Gr,
Ikke:blast::punk:

Fenderfan
16 december 2009, 10:29
Een HHS is een strat met een humbuckers/dubbel singlecoil element in de brugpositie. Volgens mij - weet niet 100% zeker - is dat het enigste verschil met een Standard.
ZO niet dan krijg je nog wel een reactie van iemand anders.

Tankman
16 december 2009, 10:57
Bedoel je niet HSS...

Maar ik denk dat het idd simpelweg is dat een "normale" 3 single coils heeft en een HSS een Humbucker in de burg ipv de normale single coil.

Verder kun je de HSS ook met een floyd rose krijgen.

ikkelol1997
16 december 2009, 18:56
Waarom is dan eigenlijk zo'n Humbucker goed??
Geeft die betere kwaliteit?

Gr,
Ikke

Tankman
16 december 2009, 18:58
Meent ie dit nou echt serieus....:???:

Luke-wannabe
16 december 2009, 19:01
Tankman doe niet zo stom.
@ ikkelol. Een humbucker geeft gewoon een ander geluid dan een single coil. Iets meer scheur zeg maar

Tankman
16 december 2009, 19:03
Doe helemaal niet stom. Ben doodserieus....

@ikke...het is ook maar net wat voor muziek je wilt spelen. Als je van zwaardere rock houdt, of van metal etc, zou je zeker aan humbuckers moeten denken.

Voor ander soort muziek verschilt het per genre, nummer of gitarist.

stijnkenens
16 december 2009, 19:45
Een humbucker doet ook waar hij naar genoemd is: de hum bucken.
Dus het gezoem van een single coil opheffen, doordat in het 2e deel de electriciteit in de omgekeerde richting loopt.
Maar ik ben hier niet in thuis, dus dat gaan anderen je beter kunnen uitleggen.

Gewoon proberen zou ik zeggen, als je niet weet wat je wil.

p.s. HSS staat voor 'Humbucker-Singlecoil-Singlecoil', maar dat had je waarschijnlijk al wel uitgevogeld.


s.

Di Stefano
16 december 2009, 23:14
Een humbucker heeft meer output, wat wil zeggen dat die je versterker harder laat oversturen. Verder heeft die ook een vettere sound dan single coils.
Single coils klinken veel dunner en scheller. Vaak te schel voor in de brugpositie daarom wordt er vaak een humbucker daar gebruikt.

ellisvertellis
17 december 2009, 00:33
p.s. HSS staat voor 'Humbucker-Singlecoil-Singlecoil', maar dat had je waarschijnlijk al wel uitgevogeld.
He, dat wist ik nog niet :satisfie:

mesaman
17 december 2009, 10:46
maar waar gebruik je een gitaar voor?



domme vragen zijn er niet heb ik wel eens gehoord.en die jongen komt waarschijnlijk uit 1997 en sindsdien is er weinig informatie op internet gekomen over gitaren en zijn onderdelen.dus gewoon snel even andwoorden en hij is blij.

caliban
18 december 2009, 14:04
maar waar gebruik je een gitaar voor?



domme vragen zijn er niet heb ik wel eens gehoord.en die jongen komt waarschijnlijk uit 1997 en sindsdien is er weinig informatie op internet gekomen over gitaren en zijn onderdelen.dus gewoon snel even andwoorden en hij is blij.

Hij komt waarschijnlijk uit 1997 wat wil zeggen dat hij 12 jaar oud is, en dat het heel normaal is dat hij direct aan een strat model denkt. Geef toe, wie vond op zn 12 jaar een strat niet ultravet? Terwijl ik nu weet dat er niet al te veel mee ben. Ik ben blij dat de topicstarter niet op zoek is naar een ongelofelijk lelijke extreme metal uitziende gitaar omdat dat cool is.

Tip aan de TS: ga een keer naar een winkel, test daar wat spullen, maar laat je nooit iets aansmeren, want dat doet men in zo goed als alle winkels.

Test allerlei gitaren en versterkers en kom dan hier je bevindingen posten. Daarna kan iemand hier je dan tips geven over wat je best kan kopen, zonder keihard afgezet te worden in de winkel.

Ervan uitgaande dat je 12 bent, kan je best misschien iemand ouder meenemen naar de winkel, misschien iemand die ook gitaar speelt. Dan testen jullie samen wat spullen, en zullen de verkopers je zeker beter helpen. Verschrikkelijk als ik eraan terug denk hoe onserieus verkopers me namen toen ik zo oud was... ik hoeveel keer ik veeeeel te veel betaald heb voor gitaar spullen.

Zo verleidelijk om de naam van de winkel te noemen hè :D