PDA

View Full Version : schecter pt



Robdop
16 december 2009, 08:34
ik zag op internet de schecter pt diamond staan.
en dat leek mij zeker een leuk telecastertje.

maaar: er zit geen slagplaat op, zou je die er later op kunnen monteren of zijn er andere maten? iemand hier ervaring mee??

grtz,

http://www.thewho.net/whotabs/images/ad-schecter-v2.jpg

Tankman
16 december 2009, 11:01
Je hebt ze van Schecter uit die serie ook met slagplaat. Ik vind hem zelf zonder mooier. Schecter is een merk dat ik zeker kan aanraden. Ik speel er zelf ook op.

Het zou zonde zijn om hier een slagplaat op te monteren. Gewoon zo houden. Hij ziet er retestrak uit.

YannickH
16 december 2009, 12:28
echt hele mooie tele! emg's erin en scheure!!

Robdop
16 december 2009, 14:16
Je hebt ze van Schecter uit die serie ook met slagplaat. Ik vind hem zelf zonder mooier. Schecter is een merk dat ik zeker kan aanraden. Ik speel er zelf ook op.

Het zou zonde zijn om hier een slagplaat op te monteren. Gewoon zo houden. Hij ziet er retestrak uit.


jaa maar dat zijn alleen de telecaster custom slagplaten toch?
geen normale..

het lijkt me zeker een goed/mooi ding. weet je toevallig winkels (in noordholland) die schecter verkopen?

Tankman
16 december 2009, 14:36
U hebt zo PM,Robdop

Braindead
16 december 2009, 17:49
Dan vind ik zoiets tien keer vetter! Al dan niet in het zwart. Heeft dan alleen geen binding maar dan nog.
http://www.americanguitarstore.com/catalog/images/big_272.jpg

Tankman
16 december 2009, 17:52
Dan vind ik zoiets tien keer vetter! Al dan niet in het zwart. Heeft dan alleen geen binding maar dan nog.
http://www.americanguitarstore.com/catalog/images/big_272.jpg

Hoezo dat dan...

Er is echt niks mis met die Schecters hoor. Ik ben zelf nog geen tegengekomen die niet voldeed.

Braindead
16 december 2009, 18:17
Ik zeg ook niet dat zo'n Schecter slecht is. Maar Charvel heeft IMO veel meer Mojo. Alleen al de naam Schecter op de headstock klinkt gewoon niet/ziet er niet uit. Charvel is gewoon een begrip, maar ieder zijn ding natuurlijk. Hier heb je hem in het zwart (seymour Duncans en Floydje, wat wil een mens nog meer):
http://www.interstatemusic.com/wcsstore/InterstateMusic/ims/ipf/GTS2825101303.jpg

Tankman
16 december 2009, 18:20
En Charvel klinkt in jouw oren dus wel? Maar goed...als we gitaren zo gaan beoordelen dan blijft er niet veel meer over. Ik vind Fender en Gibson ook niet echt geweldige namen ofzo...

Maar onderschat de Schecters niet. Ga dr maar een keer op spelen. Het zal je verbazen.

DeadHerring
16 december 2009, 18:23
Eerlijk gezegd heb ik al veel meer goeie dingen gehoord over Schecters dan over Charvel.

Braindead
16 december 2009, 18:23
Zal ik eens doen als ik er een tegen kom. Trouwens, die Charvel hangt ook een ander prijskaartje aan dus wat dat betreft ook geen eerlijke vergelijking van me. Charvel USA klinkt zeker wel, die maken al sinds jaar en dag topgitaren! :) Ik zit trouwens al een tijdje op deze Charvel te gassen dus let maar niet op mij ;)

Tankman
16 december 2009, 18:29
Ik geloof graag dat Charvel goed spul maakt, mag ook wel voor die prijs.

Terug op de Schecters. Het zijn hele veelzijdige, goed gebouwde plankjes. Als je naar mijn Omen-7 kijkt, zou je denken dat het een metalbeest is, maar dat valt erg mee. Hij heeft een mooie volle klank uit haar high ouput Schecter pickups en een Coil Tap. De single coil geluiden klinken ook echt super. Ik heb ooit een jazz gitarist op laten spelen, en die keek me stomverbaasd aan dat er zulk geluid uit die gitaar komt.

In de duurdere series zitten overigens vaak ook SD's of EMG's. Hoewel ik erg tevreden ben over mijn elementen, zou ik ze toch wel graag willen omwisselen met of EMG 707's of Dimarzio Petrucci setje.

frusstrato
12 januari 2010, 17:58
Hallo allemaal,

Ten eerste probeer ik niet deze forum af te pakken maar heb even vraagje aangezien jullie ervaringen met schecter hebben.
Ik heb onlangs een nieuwe schecter hellraiser c1 fr gekocht op bestelling.
Nu is het probleem dat ik er geen geluid uit krijg...
Batterij nagekeken en opnieuw afgesteld.
Ik snap er niks van, heb ook geen ervaring met emg's maar zo ingewikkeld kan het toch niet zijn?
Als iemand het weet????

Groeten

Malle Eppie
12 januari 2010, 18:32
echt hele mooie tele! emg's erin en scheure!!

Of nog beter! Een ebben toets zonder inlay en SD Blackouts!!!

Dealer
12 januari 2010, 18:39
Zowel de naam schecter als charvel klinke niet echt nice

Net als KORG... dat klinkt als de eindbaas van n slecht japans ninjaspel

On-topic: Schecter vind ik wel echt leuke gitaartjes hebben. De FR series heeft wel mooie, al ben ik niet echt van de gotische looks. er is maar een manier om de knoop door te hakken... TESTEN:)

Iemand op dit forum had van zijn Schecter hellraiser c1 fr die wit was, gouden hardware gegeven... zag er nice uit!