PDA

View Full Version : Wat voor gitaar is dit? (WIETSE???)



ieme
16 december 2009, 07:13
http://www.ilovefashionnews.nl/ilovefashionnewsonline/wp-content/uploads/2009/11/dennisvanleeuwen.jpg

Wie kan mij vertellen wat DIT is.....

wietse
16 december 2009, 07:44
een airline, welk model zou ik niet weten maar die slagplaat zegt al genoeg.

barno
16 december 2009, 08:18
tegenwoordig in reissue vorm te koop onder de volstrekt mojo-loze merknaam Eastwood (maar ze schijnen wel ok te zijn)

wietse
16 december 2009, 08:59
tegenwoordig in reissue vorm te koop onder de volstrekt mojo-loze merknaam Eastwood (maar ze schijnen wel ok te zijn)

niet dit model, effe verder gezocht en jawel gevonden, het is een national westwood 75.(national hoorde ook tot de airline merken)
http://www.provide.net/~cfh/natw75.jpg

ieme
16 december 2009, 09:02
thanks guys!!

Rinze
16 december 2009, 09:26
Wat een lelijke vent achter die gitaar :o

ellisvertellis
16 december 2009, 09:37
Wat een lelijke vent achter die gitaar :o


Is die vent niet gepasseerd onlangs met een Fender Bullet?

geert1976
16 december 2009, 10:33
Mooie gitaar, in handen van een KUT gitarist, dit is de altijd arrogante Dennis van Leeuwen van Kane (ja die band met die wannebee nep Eddie Vedder):soinnocent:

marc_o
16 december 2009, 10:36
Waarom is dat dan een KUT gitarist? Omdat je de nummers niet goed vindt, of vind je dat ie niet kan spelen?

blademan
16 december 2009, 10:41
airline map? (gitaar lijkt op de kaart van Amerika, nou ja, de omtrek daarvan)

F*R*E*A*K
16 december 2009, 10:43
Best toffe gitaar, alleen die foto...

http://www.themask.nl/WebRoot/Store/Shops/08011005/4876/4A3D/2470/EAB0/CEE5/5360/9702/900E/2707B_b.jpg

jutter
16 december 2009, 10:43
Waarom is dat dan een KUT gitarist? Omdat je de nummers niet goed vindt, of vind je dat ie niet kan spelen?

Dat was het eerste wat ook in mij opkwam....

j3r03n
16 december 2009, 10:50
niet dit model
http://www.provide.net/~cfh/natw75.jpg
Toch wel:
http://www.eastwoodguitars.com/GTRs/airline-Map/images/gtr_Red-airMap.jpg (http://www.eastwoodguitars.com/)

wietse
16 december 2009, 11:12
Toch wel:
http://www.eastwoodguitars.com/GTRs/airline-Map/images/gtr_Red-airMap.jpg (http://www.eastwoodguitars.com/)
zie je het verschil niet?
1 pu, en geheel andere layout van de controls, ook de body is anders van vorm, komt alleen in grote lijnen overéén.

j3r03n
16 december 2009, 11:31
Dat is met alle Eastwoods zo ;)

Ik vind het ook vreemd dat Eastwood de naam Airline mag voeren :dontgeti:

Jay75
16 december 2009, 12:28
Die band is zoooo ongelooflijk kut, moet 'm wel meegeven dat íe wel smaak heeft van gitaren. Hij was ook erg te spreken van de ES op nummer 9 van Easy G op het forum, hehe.

Maar eastwoods zijn echt wel goede gitaren, ik ben toevallig opgelopen zaterdagmiddag bij digitaarwilik geweest en ik heb er heel veel bespeeld. De Tuxedo sprong er voor mij persoonlijk uit, coole looks, lekkere sound en feel. Maar ze waren allemaal goed. Cool merk!

geert1976
16 december 2009, 12:52
Ik vind het een overschatte gitarist en ook een overschatte band

Kooijmans, bezit ook zo'n gitaar, hier in actie in de clip Something Heavy Going Down.

http://www.youtube.com/watch?v=5n0MShIJpE0

marc_o
16 december 2009, 13:08
Dan hoop ik voor jou dat je zelf een stuk beter bent...

ieme
16 december 2009, 13:09
Laten we hier nou geen "kane is een kut-band" topic van maken, ik kwam die foto tegen en vroeg me af wat t precies was. Die Airline tuxido of map kende ik wel, was gewoon benieuwd wat dit precies was. en ja, dennis heeft wel smaak met gear, toevallig hebben wij een aantal dezelfde gitaren in de collectie, dus ja hij heeft goeie smaak...

Gibson lp deluxe goldtop
Gibson Firebird sunburst bicontenial series
Gibson Firebird White
Fender strat zwart met tex specials en pearly gates humbucker
Fender strat vint white
Haar strat

soup
16 december 2009, 13:14
toevallig hebben wij een aantal dezelfde gitaren in de collectie, dus ja hij heeft goeie smaak...


LOL :seriousf:

Rutger
16 december 2009, 13:33
Altijd een beetje loos, dat soort kritiek op mede muzikanten... Zolang Dennis van Leeuwen een goed verdienende beroepsmusicus is, doet ie het als muzikant nog altijd 10x beter dan het gros van dit forum (en van muziekmakend Nederland). Een goede muzikant houdt veel meer in dan een leuke kerel die technisch hoogstaand speelt...

geert1976
16 december 2009, 13:35
Dan hoop ik voor jou dat je zelf een stuk beter bent...

Dat ben ik niet, maar er zijn in Nederland bergen gitaristen die beter zijn.
Heb hem een keer live acoustisch horen spelen en dat was niet best, een kennis van mij, die ook gitaar speelt (en ook veel beter is dan mij) was de zelfde mening toebedeeld.

Maar enfin, terug te komen op de gitaar, ik vind het een mooi model, maar ben wel benieuwd hoe deze gitaren spelen, iemand ervaring?

DaveItUp
16 december 2009, 13:40
Apart, althans de originelen zijn van hol fiberglas. Denk dat Jack White een goed referentiepunt is.

Verder is de hoeveelheid geld die je verdient met het maken van muziek amper een graadmeter voor het beoordelen van iemands kunnen. Waarom zou je geen kritiek mogen hebben? Ik ken 'm niet, maar hij ziet er uit als een lul en ik vind Kane verschrikkelijk dus :)

Ace 1.15.19
16 december 2009, 15:33
Die bril maakt 't 'm helemaal. :seriousf:

Jay75
16 december 2009, 17:39
Laten we hier nou geen "kane is een kut-band" topic van maken

Jawel man, iedere kans die zich daarvoor aanbied moeten we grijpen toch?? Vind ik wel in ieder geval.


Haha, wel lache hoor, ik heb 'm vroeger toen íe nog bij de Free Record Shop werkte paar keer aan de lijn gehad, ik werkte daar toen ook 15 jaar terug ofzo en toen waren ze die band net op aan het zetten.

Maar wat ik niet snap is dit:

http://www.textilia.nl/nieuws/mannenmode/nid4465-kanes-dennis-van-leeuwen-is-best-geklede-man-2009.html

DaChosen1
16 december 2009, 21:52
Die bril maakt 't 'm helemaal. :seriousf:


Voor degenen die ook nog willen weten wat voor een bril dat is: een Tom Ford FT5040

top keb er zelf ook een van.....

fs1980
16 december 2009, 22:14
Best Geklede Man snap ik ook niet maar ik vind Kane niet onaardig...

Dianand en Dennis hebben moooie collectie vintage gitaren:D

Bolder
16 december 2009, 22:33
Ik heb ze een keertje live horen spelen op een gratis festival, niet mijn muziek, maar wel goeeed hoor! Die band die ze nu hebben is wel top, die drummer is tegelijkertijd ook de drummer van het New Cool Collective, en dat zegt toch wel wat hoop ik!

tillens
16 december 2009, 23:23
Dat ben ik niet, maar er zijn in Nederland bergen gitaristen die beter zijn.
Heb hem een keer live acoustisch horen spelen en dat was niet best, een kennis van mij, die ook gitaar speelt (en ook veel beter is dan mij) was de zelfde mening toebedeeld.

Maar enfin, terug te komen op de gitaar, ik vind het een mooi model, maar ben wel benieuwd hoe deze gitaren spelen, iemand ervaring?

Tja dan moeten we wel concluderen dat het een kut gitarist is..Ik bedoel als jij een kennis hebt, die nog beter speelt dan jij??? Kanonne, dat moet wel een talent zijn.. Wel tof dan voor die kutgitarist dat ie met fijne muzikanten mag spelen, zijn brood kan verdienen met muziek maken, daarnaast hele toffe concerten heeft gedaan en nog gaat doen, en dus precies doet wat hij zo leuk vind. .

Nee, wat mij betreft heb je een punt. Doe die kennis de groeten.

fs1980
16 december 2009, 23:27
+10 hahahaha:seriousf:

ieme
16 december 2009, 23:27
Doe die kennis de groeten.

Ook van mij ff de groeten doen hoor!!

fs1980
16 december 2009, 23:32
Dennis doet het leuk, hij kan er goed van rond komen dat kunnen vele hier helaas niet zeggen!

Het viel me wel op dat Dennis wel meer solo's mag spelen en ook bijvoorbeeld de Intro van Fearless (die wordt nu door dianand gespeeld op z'n ES175)

geert1976
16 december 2009, 23:36
Tja dan moeten we wel concluderen dat het een kut gitarist is..Ik bedoel als jij een kennis hebt, die nog beter speelt dan jij??? Kanonne, dat moet wel een talent zijn.. Wel tof dan voor die kutgitarist dat ie met fijne muzikanten mag spelen, zijn brood kan verdienen met muziek maken, daarnaast hele toffe concerten heeft gedaan en nog gaat doen, en dus precies doet wat hij zo leuk vind. .

Nee, wat mij betreft heb je een punt. Doe die kennis de groeten.

wat een lulpost, bij acoustische sessies zijn fouten moeilijker te verhullen en ook al speel je zelf matig, wil niet zeggen dat je de fouten niet kunt horen.

En hij verdient er geld mee, tuurlijk en ik gun het hem van harte, maar ik vind hem altijd mateloos arrogant en over het paard getild, maar er zijn gewoon veel meer gitaristen die veel beter zijn, bijzonder is die gewoon niet.

ik stel ook niet dat ik beter ben dan hem, misschien kun je zijn bril even lenen, zodat je de posten beter kunt lezen, doe de groeten aan je oogarts:ok:

Jongens als Lademacher, Akkerman, Kooijmans, Adje van den Berg, dat vind ik veel betere gitaristen, die maken het akoestisch wel klaar (Kooijmans al heel vaak gezien tijdens akoestische optredens met de Earring)

Alleen maar kijken wat die verdient en de populariteit die die geniet, maken hem niet tot een goede gitarist, of ben je daar een beetje kortzichtig in?

ieme
16 december 2009, 23:41
Heb t nieuwe kane album vandaag even vluchtig beluisterd en heb nog geen gitaarsolo gehoord... Vond die riff van t nummer As Long As You Want This altijd wel goed...

PT1989
16 december 2009, 23:43
over het paard getild, maar er zijn gewoon veel meer gitaristen die veel beter zijn, bijzonder is die gewoon niet.

ik stel ook niet dat ik beter ben dan hem, misschien kun je zijn bril even lenen, zodat je de posten beter kunt lezen, doe de groeten aan je oogarts:ok:

Jongens als Lademacher, Akkerman, Kooijmans, Adje van den Berg, dat vind ik veel betere gitaristen, die maken het akoestisch wel klaar (Kooijmans al heel vaak gezien tijdens akoestische optredens met de Earring)



Jongens als Lademacher en Akkerman etc kun je niet vergelijken met Dennis en dat moet je ook vooral niet doen!
Dennis speelt voornamelijk slaggitaar en er komen weinig tot geen solo's in voor (al vind ik die van head down wel lekker)

Over het paard getild?? veel mensen vinden dinand arro (dat vind ik ook meevallen) maar je bent de eerste die dennis arro vindt, maar ieder z'n mening;)

ieme
16 december 2009, 23:45
Als we t dan toch over arrogant hebben, die heren van Di-rect en de Earing kunnen er ook wel wat van hoor, laat staan jan akkerman...

tillens
16 december 2009, 23:51
wat een lulpost, bij acoustische sessies zijn fouten moeilijker te verhullen en ook al speel je zelf matig, wil niet zeggen dat je de fouten niet kunt horen.

En hij verdient er geld mee, tuurlijk en ik gun het hem van harte, maar ik vind hem altijd mateloos arrogant en over het paard getild, maar er zijn gewoon veel meer gitaristen die veel beter zijn, bijzonder is die gewoon niet.

ik stel ook niet dat ik beter ben dan hem, misschien kun je zijn bril even lenen, zodat je de posten beter kunt lezen, doe de groeten aan je oogarts:ok:

Jongens als Lademacher, Akkerman, Kooijmans, Adje van den Berg, dat vind ik veel betere gitaristen, die maken het akoestisch wel klaar (Kooijmans al heel vaak gezien tijdens akoestische optredens met de Earring)

Alleen maar kijken wat die verdient en de populariteit die die geniet, maken hem niet tot een goede gitarist, of ben je daar een beetje kortzichtig in?

Je wekt anders wel de suggestie dat je vindt dat je zelf beter speelt, en versterkt je drogreden door een ander er bij te halen in deze, "een kennis"
Ik kijk niet alleen naar de verdiensten, en de populariteit... maar eigenlijk naar het totaalplaatje... beheerst wat mij betreft zijn gitaar prima met het oog op slaggitaar, een solo hier en daar, het slidewerk, het ebowwerk..En eigenlijk telt populariteit wel degelijk mee, want blijkbaar doet ie iets goed, beter dan dat wij dat doen, want hij komt er blijkbaar mee weg... eh effe denken hoe dat ook al weer heet hoor; ow ja in dienst van het liedje spelen. Van Leeuwen is volgens mij een prima gitarist, en die je volgens mij helemaal niet moet en kunnen vergelijken met Lademacher, van Dongen, Kooijmans. Die doen hun ding, Van Leeuwen doet het zijne... precies doen wat iedereen hier op het forum zou willen, en dat is rondkomen van gitaarspelen en iedere week wel een toffe gig willen hebben met vette akkoorden, een hoed op, en met gear van heb ik u daar. Voor mij hoeft een goede gitarist niet technisch te zijn, hoeft geen noten te kunnen lezen, moet gewoon in dienst van het liedje spelen en doen wat ie moet doen.. n je raken... Op zijn Kane's : lekker je ding doen. Dat ie volgens jou akoestisch niet meekomt, tja dat vind jij, Kane heeft zijn succes niet te danken aan die schitterende akoestische songs...
(Overigens moet ik zeer kostelijk om je post grinniken met de groeten aan je oogarts, en een alinea erna heb je het over kortzichtig... schitterende wordplay. .. )
Waarom vind je hem over het paard getild? Weliswaar heeft ie vaker in 't Paard gespeeld, maar he, geef em een kans das de thuisstad.. En arrogantie? Kan ik wel vinden bij sommige muzikanten maar dan eerder bij Franske van Direct, wat een leuke peer is, maar die wel overkomt alsof ie het gitaarwerk heeft uitgevonden ( wat eigenlijk ook wel weer charmant is. )

Grtz

geert1976
17 december 2009, 00:18
Ik heb vaker interviews gezien met de beste man en ik vond hem dan erg arrogant overkomen en reageren.

ik heb nooit de intentie willen wekken dat ik een goede gitarist ben, ben altijd slaggitarist geweest, niets bijzonders dus.

Verder heb ik nooit ambities gehad om bekend te worden of er mijn geld mee te verdienen.

Tja voor wat betreft de inkomsten van Kane heb ik ook een duit in het zakje gedaan, mijn vriendin is fan van Kane en heeft alle CD's wel liggen hier en heb ze ook allen tot in den treure gehoord.

Ze komt uit Den Haag, dus alles van Di-rect en Anouk ligt hier ook:sssh:

Voor wat betreft bekendheid, daar doen zij niets aan hoor, dat doet de marketingafdeling van de platenmaatschappij en de manager.
Een band als Kane wordt in de markt gezet, evenals Di-rect.

Zoals bijvoorbeeld het progamma "Op zoek naar Di-rect" is heel slim bedacht en creeërt een nieuwe schare fans en veel reclame voor wat er komen gaat.
Single komt uit en voila, boven in de hitlijsten en iedereen is nieuwsgierig naar het album, waar het geld daadwerkelijk wordt verdiend door de maatschappij en de concert reeksen komen eraan en die komen wel vol, waar de band weer goed aan verdient.

tillens
17 december 2009, 00:23
Mbt Direct kan ik het met je eens worden, die konden niet op eigen kracht naar een hoger plan. Mbt Kane: die hebben gewoon eerst heel hard gewerkt om aan de bak te komen, en kwamen door het vol te houden in het juiste circuit terecht. Ze hebben ook nooit een hit geschreven; iemand anders maakt het een hit door het te kopen.. Zodra het mogelijk is om een hit te schrijven neem ik morgen vrij en schrijf ik er een. ..Je kan hoogstens een kwalitatief goed liedje schrijven en hopen / ervoor zorgen, dat het niet op dovemansoren valt..

geert1976
17 december 2009, 00:32
Mbt Direct kan ik het met je eens worden, die konden niet op eigen kracht naar een hoger plan. Mbt Kane: die hebben gewoon eerst heel hard gewerkt om aan de bak te komen, en kwamen door het vol te houden in het juiste circuit terecht. Ze hebben ook nooit een hit geschreven; iemand anders maakt het een hit door het te kopen.. Zodra het mogelijk is om een hit te schrijven neem ik morgen vrij en schrijf ik er een. ..Je kan hoogstens een kwalitatief goed liedje schrijven en hopen / ervoor zorgen, dat het niet op dovemansoren valt..

klopt, het is altijd afwachten wat een single of album gaat doen, toch zijn er wel wat van die hit poepers, niet veel, maar ze zijn er wel en voor de rest moet de marketing het doen en vergeet de pluggers niet die het slijten bij de radiostations

Arjan12
17 december 2009, 00:35
Laten we hier nou geen "kane is een kut-band" topic van maken, ik kwam die foto tegen en vroeg me af wat t precies was. Die Airline tuxido of map kende ik wel, was gewoon benieuwd wat dit precies was. en ja, dennis heeft wel smaak met gear, toevallig hebben wij een aantal dezelfde gitaren in de collectie, dus ja hij heeft goeie smaak...

Gibson lp deluxe goldtop
Gibson Firebird sunburst bicontenial series
Gibson Firebird White
Fender strat zwart met tex specials en pearly gates humbucker
Fender strat vint white
Haar strat

Hij heeft geen Tele. Conclusie: kutgitarist.

PT1989
17 december 2009, 00:40
Hij heeft wel een tele vraag me niet wat voor een;)
Gibson lp deluxe goldtop
Gibson Firebird sunburst bicontenial series
Gibson Firebird White
Fender strat zwart met tex specials en pearly gates humbucker
Fender strat vint white
Haar strat
Jaguar X Jazzmaster
Gretsch 6120 (met duct tape :D)
Gibson LP Jimmy Page
Taylor 414
Fender hot rod strat

En Dinand

- Gretsch 6120SHPTV Purple
- Gibson ES 175
- En een Taylor (weet niet welke????)

geert1976
17 december 2009, 00:41
Hij heeft geen Tele. Conclusie: kutgitarist.

maar wel strats..... (hoewel ik een Tele fijner en mooier vind):ok:

mesaman
17 december 2009, 00:54
ik vind kane ook kut....maar erger me er geen seconde aan...behalve als ik het hoor en het niet kan afzetten....voor de rest moeten die lui doen waar ze zin in hebben.....wel een lollige gitaar,lijkt wat ouderwets italiaans...??

hezz
17 december 2009, 01:10
Posts van geert1976

Kijk, ik denk dat niemand er moeite mee heeft dat je zegt als je de muziek van Kane niets vind. Dat vind ik namelijk ook, doet heel weinig met me.

Maar zeggen dat het een kut-gitarist is komt gewoon behoorlijk kortzichtig en respectloos over, er bestaat namelijk (voor mij) geen feitelijke en specifieke definitie van wat een goede gitarist is. Het enige wat een gitarist goed maakt is als hij/zij z'n ding kan doen zoals 'ie dat wil, ermee blij mee is en het in dienst staat van de muziek waarvan het onderdeel is.

Je wekt in ieder geval de impressie op dat jouw definitie van een goede gitarist te maken moet hebben met hoe goed hij/zij technisch is. En dat is een hele andere benadering, snap je?

ieme
17 december 2009, 05:45
teles dennis:

70s vintage white fender tele
90s vintage white fender tele
70s sunburst fender tele
Trusart tele

ieme
17 december 2009, 05:47
Hij heeft wel een tele vraag me niet wat voor een;)
Gibson lp deluxe goldtop
Gibson Firebird sunburst bicontenial series
Gibson Firebird White
Fender strat zwart met tex specials en pearly gates humbucker
Fender strat vint white
Haar strat
Jaguar X Jazzmaster
Gretsch 6120 (met duct tape :D)
Gibson LP Jimmy Page
Taylor 414
Fender hot rod strat

En Dinand

- Gretsch 6120SHPTV Purple
- Gibson ES 175
- En een Taylor (weet niet welke????)


taylor 414, verder bij dennis zn trusart, overige teles, Boneyard, Santa cruz, gouden fender strat, 60s gretsch dc, gretsch duojet silver sparkle enz enz

spirit
17 december 2009, 07:14
Hij heeft geen Tele. Conclusie: kutgitarist.

Hij heeft verschillende tele's, w.o. een James Trussart, wat Ieme hierboven ook al poste. Ik ben eens in de oefentuimte van Kane in Delft geweest, daar staat en hangt nog veel meer qua vintage spul. Dennis en Dinand hebben een aantal gitaren waar ze niet mee on stage gaan.

Ik vind Dennis zeker géén slechte gitarist, maar sinds 2 jaar speeld ook Robin Berlijn bij Kane, die vind ik wel stukken beter.

marc_o
17 december 2009, 10:41
wat een lulpost, bij acoustische sessies zijn fouten moeilijker te verhullen en ook al speel je zelf matig, wil niet zeggen dat je de fouten niet kunt horen.

En hij verdient er geld mee, tuurlijk en ik gun het hem van harte, maar ik vind hem altijd mateloos arrogant en over het paard getild, maar er zijn gewoon veel meer gitaristen die veel beter zijn, bijzonder is die gewoon niet.

ik stel ook niet dat ik beter ben dan hem, misschien kun je zijn bril even lenen, zodat je de posten beter kunt lezen, doe de groeten aan je oogarts:ok:

Jongens als Lademacher, Akkerman, Kooijmans, Adje van den Berg, dat vind ik veel betere gitaristen, die maken het akoestisch wel klaar (Kooijmans al heel vaak gezien tijdens akoestische optredens met de Earring)

Alleen maar kijken wat die verdient en de populariteit die die geniet, maken hem niet tot een goede gitarist, of ben je daar een beetje kortzichtig in?


Ben een paar keer met 'm op stap geweest en ik vind hem zeker niet arrogant. Wanneer je in de schijnwerpers staat, wat ik langdurig van dichtbij heb ervaren in mijn vriendenkring, dan ga je absoluut anders met mensen om, dat kan ook niet anders. Iedereen benadert je met een bijbedoeling en dan ga je vanzelf filteren. Wanneer je dat doet, heb je direct mensen die dat als negatief ervaren en je als arrogant bestempelen.
Als voorbeeld: Ik heb een paar jaar het huis gedeeld met een zeer bekende zanger in Nederland. Voor een fotosessie met Corbino (broer van Anton Corbijn) vroeg de fotograaf aan de band om eens op te komen draven in maatpak. Dat werd uiteraard gedaan voor het mooie plaatje. Toen die foto's gepubliceerd werden kwamen er mails en zelfs handgeschreven briefjes in de bus met de vraag waar de heren nu helemaal mee bezig waren, dat ze te ver van de fans af gingen staan en of ze a.u.b. weer met blokjesblousjes en spijkerbroeken op de foto wilden...absurd! Mensen gunnen je succes, maar je mag niet met je kop boven het maaiveld uitsteken...

Kennelijk ben jij ook zo iemand.

ieme
17 december 2009, 10:49
helder verhaal marc, ik heb ook een paar vrienden vriendinnen die inmiddels wereldberoemd zijn, echter ervaren ook zij dat ze met bijbedoelingen benaderd worden... dus filteren ze daar inderdaad op! klopt!

Jay75
17 december 2009, 11:16
Wat voor gitaar was het ook alweer???

PT1989
17 december 2009, 11:32
taylor 414, verder bij dennis zn trusart, overige teles, Boneyard, Santa cruz, gouden fender strat, 60s gretsch dc, gretsch duojet silver sparkle enz enz

die Taylor 414 was dat die van dinand??

ieme
17 december 2009, 11:53
die Taylor 414 was dat die van dinand??


dinand heeft er in ieder geval 2, tevens heeft hij voor zover ik weet ook al 2 keer een gesloopt, 1 keer gooide hij hem in ahoy 2002 naar zn tech die achter dennis zn stack stond en de gitaar op dennis zn VHT kwam ipv rechtstreeks in de handen van zn tech en de andere stond aan de zijkant van t podium te wachten en gooide hij er zn microfoonstandaard (per ongeluk? uit enthousiastme? uit lompheid?) door het bovenblad...

PT1989
17 december 2009, 14:53
dinand heeft er in ieder geval 2, tevens heeft hij voor zover ik weet ook al 2 keer een gesloopt, 1 keer gooide hij hem in ahoy 2002 naar zn tech die achter dennis zn stack stond en de gitaar op dennis zn VHT kwam ipv rechtstreeks in de handen van zn tech en de andere stond aan de zijkant van t podium te wachten en gooide hij er zn microfoonstandaard (per ongeluk? uit enthousiastme? uit lompheid?) door het bovenblad...

wat een held :D

DaveItUp
17 december 2009, 19:01
Dinand een held noemen, staan daar geen lijfstraffen op?

wietse
17 december 2009, 19:33
Dinand een held noemen, staan daar geen lijfstraffen op?
het traditionele anaal inbrengen van een squier is wel toepasselijk vind ik.

PT1989
17 december 2009, 19:36
het was sarcastisch bedoeld

Rinze
17 december 2009, 19:40
Met al dat afkraken van Kane wordt er wel veel aandacht aan die lui besteed.

Ukeloeder
17 december 2009, 19:41
het was sarcastisch bedoeld
Dan nog...

PT1989
17 december 2009, 19:48
Dan nog...

Laten we het dan maar leuk houden en er niet verder op ingaan!

spirit
17 december 2009, 21:02
Ik heb zelf een aantal leuke momenten met Dennis meegemaakt, daarom kan ik wel zeggen dat Dennis zeker niet arrogant is.
Een keer kwam hij na een gig in de HMH naar buiten met de mededeling dat hij haast had, en daarom geen tijd voor handtekeningen en foto's, vervolgens ziet hij dat ik met een strat (van mijn oudste zoontje) sta te wachten, zegt hij er gelijk achteraan, dat hij voor mij wel alle tijd neemt om de gitaar te signeren. Had je die "wipkippen" moeten zien kijken.

Na een optreden in hun oefenruimte voor een select gezelschap, vroeg ik aan Dennis of ik wat foto's van zijn rode Jaguar mocht maken, hangt hij die Jag om mijn nek.

En een paar maanden geleden bij een show in de Vagabond na afloop nog even met hem staan praten, en hem wat foto's laten zien van mijn eigen gitaren, waar ook een zelfbouw gitaar tussen stond, zag hij de "gewone" planken niet meer staan, maar wou wel alles weten over die zelfbouw.

Dus nogmaals arrogant is Dennis zeker niet, Dinand trouwens ook niet, hoewel hij op het podium wel zo overkomt, maar daarachter komt hij heel anders over.

Maarja, ik zeg dit omdat ik waarschijnlijk de grootse Kane-fan van dit forum ben :makeup:

Hoeveel andere forumleden kunnen er zeggen dat ze dit in hun huiskamer hebben hangen.
http://i83.photobucket.com/albums/j297/Extra71/DSC05033.jpg
:blast:

geert1976
17 december 2009, 21:36
Mijn vriendin is ook fan van Kane en heeft dit topic gelezen, is nu een beetje boos op me:makeup:

laten we maar weer verder praten over de gitaar.

De plug heeft er twee te koop zie ik:ok:

http://www.gitaarnet.nl/kegvind2.php3?merkkeuze=Eastwood&modelkeuze=Airline&pagina=1

wietse
17 december 2009, 21:38
oh mijn god!!
zou goed op m'n wc staan, effe naar kijken en schijten dat je dan kan, alhoewel een cd'tje aan en dan het zanggeluid van dinand horen is ook al afdoende.
ze zullen best wel aardig zijn maar wat zuigt hun muziek, vooral de zang!

fs1980
17 december 2009, 22:18
oh mijn god!!
zou goed op m'n wc staan, effe naar kijken en schijten dat je dan kan, alhoewel een cd'tje aan en dan het zanggeluid van dinand horen is ook al afdoende.
ze zullen best wel aardig zijn maar wat zuigt hun muziek, vooral de zang!

iedereen heeft andere smaak respecteer dat gewoon !

Jay75
17 december 2009, 22:23
Ik heb zelf een aantal leuke momenten met Dennis meegemaakt, daarom kan ik wel zeggen dat Dennis zeker niet arrogant is.
Een keer kwam hij na een gig in de HMH naar buiten met de mededeling dat hij haast had, en daarom geen tijd voor handtekeningen en foto's, vervolgens ziet hij dat ik met een strat (van mijn oudste zoontje) sta te wachten, zegt hij er gelijk achteraan, dat hij voor mij wel alle tijd neemt om de gitaar te signeren. Had je die "wipkippen" moeten zien kijken.

Na een optreden in hun oefenruimte voor een select gezelschap, vroeg ik aan Dennis of ik wat foto's van zijn rode Jaguar mocht maken, hangt hij die Jag om mijn nek.

En een paar maanden geleden bij een show in de Vagabond na afloop nog even met hem staan praten, en hem wat foto's laten zien van mijn eigen gitaren, waar ook een zelfbouw gitaar tussen stond, zag hij de "gewone" planken niet meer staan, maar wou wel alles weten over die zelfbouw.

Dus nogmaals arrogant is Dennis zeker niet, Dinand trouwens ook niet, hoewel hij op het podium wel zo overkomt, maar daarachter komt hij heel anders over.

Maarja, ik zeg dit omdat ik waarschijnlijk de grootse Kane-fan van dit forum ben :makeup:

Hoeveel andere forumleden kunnen er zeggen dat ze dit in hun huiskamer hebben hangen.
http://i83.photobucket.com/albums/j297/Extra71/DSC05033.jpg
:blast:

Staat hier geen BAN op ofzo??? hehehe

Mikos
17 december 2009, 23:13
Wat een gedoe om Kane zeg..
Hun muziek zuigt niet, is niet slecht. Maar is niet iets wat iedereen leuk vind..
Ik ben dr ook geen groot fan van ofzo, maar wat ze neerzetten is zeker niet slecht

marc_o
17 december 2009, 23:33
Ach, het is altijd hetzelfde gezeik hier, en zeker om de volgende 3 bands:

1. Kane
2. Direct
3. Nirvana


Volgens velen hier kunnen ze niet spelen, doen ze het zelf vaak veel beter, maar zouden ze nooit een sell-out kunnen zijn...blablablabla

Zelf bakken ze er vaak geen donder van, overigens.

DaveItUp
17 december 2009, 23:36
Het gaat niet om muzikaal kunnen. Veel mensen hebben gewoon een hekel aan die neppe eddie vedder imitator en z'n grafband. Moeilijk he.

fs1980
17 december 2009, 23:37
Het gaat niet om muzikaal kunnen. Veel mensen hebben gewoon een hekel aan die neppe eddie vedder imitator en z'n grafband. Moeilijk he.

de vergelijking zie ik niet tussen eddie vedder en kane maarja, laten we hier nou niet het 1000ste ik-haat-kane topic van maken

mikeyaxeman
18 december 2009, 00:51
Het gaat niet om muzikaal kunnen. Veel mensen hebben gewoon een hekel aan die neppe eddie vedder imitator en z'n grafband. Moeilijk he.

:seriousf:

Sorry Kane fans....
Ik vind die Dinand als ie zingt ook echt klinken alsof ie een keiharde drol naar buiten werkt... :roll:

5150II
18 december 2009, 12:27
Ach, het is altijd hetzelfde gezeik hier, en zeker om de volgende 3 bands:

1. Kane
2. Direct
3. Nirvana


En terecht:stop:

ieme
18 december 2009, 12:53
Hoeveel andere forumleden kunnen er zeggen dat ze dit in hun huiskamer hebben hangen.
http://i83.photobucket.com/albums/j297/Extra71/DSC05033.jpg
:blast:

Hoe kom jij aan de plaat van Dion Murdock? ik heb dit in mn opslag staan,...

http://i348.photobucket.com/albums/q340/iemeguitarist/13122008189.jpg

rickert
18 december 2009, 13:39
Dion Murdock is koel! Alleen echt snel met opbouwen is hij niet te noemen:seriousf:

ieme
18 december 2009, 13:41
Dion Murdock is koel! Alleen echt snel met opbouwen is hij niet te noemen:seriousf:

wat doet dion eigenlijk tegenwoordig?

rickert
18 december 2009, 13:49
Drummen:D! Nee geen idee verder, hij heeft bij vrienden van me (Stud Muffins) eens gefungeerd als invaldrummer, vandaar dat ik wel weet wie 't is enz.

thomas_lc
18 december 2009, 16:24
toevallig dennis persoonlijk 2 uur lang ontmoet en mee gepraat @ de rotterdamse pop uni , echt een hele goede kerel die totaal niet arrogant is imo..
En die haar relic straat van hem <3

rickert
18 december 2009, 17:40
Toch weer schitterend dat iedereen die hem ontmoet heeft hem aardig en totaal niet arrogant vind.... En de rest blaat maar wat over arrogantie egoistisch enz, hoe vaak ik dat al hoor van bekende mensen terwijl het tegendeel vaker waar is. Stom Telegraaf-volk!

DaveItUp
18 december 2009, 18:09
Ik vind juist Kane wel wat voor telegraaflezers.

Tupelo
18 december 2009, 19:42
ze zullen best wel aardig zijn maar wat zuigt hun muziek, vooral de zang!
Ben ik het mee eens.
Ik kan Dinand zijn nasale mompelende uitversterkte geneurie slecht verdragen.
Muzikaal heb ik ook weinig met ze, heb de indruk - en daar hebben ze zelf aan meegewerkt - dat ze een beetje een NL-e U2 kloon zijn; het vorige album was hun Discoteque.

De jongens zelf, ach ik zie ze niet vaak bij interviews, wanneer ik ze wel zie heb ik altijd de indruk dat het de Ez zijn die praten, en dan moet ik bekennen dat ik ze niet onsympathiek vind.

tidalwave_sideburns
18 december 2009, 19:49
Ach, jongens, Kane is wijvenrock. Niks om het lijf liedjes, nietszeggende cliche teksten, mooie jongen als zanger en cashen maar. Laten we het niet meer maken dan het werkelijk is. Haal er toch gewoon je schouders over op.


Di-rect daarentegen is een heel ander verhaal, :D.

geert1976
18 december 2009, 20:12
Ach, het is altijd hetzelfde gezeik hier, en zeker om de volgende 3 bands:

1. Kane
2. Direct
3. Nirvana


Volgens velen hier kunnen ze niet spelen, doen ze het zelf vaak veel beter, maar zouden ze nooit een sell-out kunnen zijn...blablablabla

Zelf bakken ze er vaak geen donder van, overigens.


hohoho Nirvana is een ander verhaal en die jongens kunnen wel spelen.

Jammer dat Kurt er niet meer is:(

Nirvana is groots:rockon::rockon:

marc_o
18 december 2009, 20:17
Nirvana is super.

Jij echter, bent een zacht ei die van z'n vriendin op z'n donder kreeg omdat je wat over Kane schreef.

:seriousf:

tidalwave_sideburns
18 december 2009, 20:23
hohoho Nirvana is een ander verhaal en die jongens kunnen wel spelen.

Jammer dat Kurt er niet meer is:(

Nirvana is groots:rockon::rockon:

Ik zag laatst die clip van Come as you are weer. Geweldig nummer, liet weer een diepe indruk achter. Die sfeer van die video is ook erg mooi, dat pistool in dat zwembad,dat slingeren aan die kroonluchter, mooi hoor.

geert1976
18 december 2009, 20:35
Nirvana is super.

Jij echter, bent een zacht ei die van z'n vriendin op z'n donder kreeg omdat je wat over Kane schreef.

:seriousf:

ik kreeg van haar bijna een ban op dit forum:)

spirit
18 december 2009, 21:59
Hoe kom jij aan de plaat van Dion Murdock?

Die heb ik in 2005 van Dion overgenomen, hij had een hoop kane spullen, waar hij vanaf wilde. Dion drumde in die tijd bij Brainpower, laatst zag ik 'm ook nog ergens bij drummen.

Johnnyverbruggen
25 april 2010, 09:22
dinand heeft er in ieder geval 2, tevens heeft hij voor zover ik weet ook al 2 keer een gesloopt, 1 keer gooide hij hem in ahoy 2002 naar zn tech die achter dennis zn stack stond en de gitaar op dennis zn VHT kwam ipv rechtstreeks in de handen van zn tech en de andere stond aan de zijkant van t podium te wachten en gooide hij er zn microfoonstandaard (per ongeluk? uit enthousiastme? uit lompheid?) door het bovenblad...

Ik weet dat dit topic al een tijdje stil ligt, alleen kon ik het niet laten om deze even te posten:
http://www.youtube.com/watch?v=nbga8KM2hNs

Rond 3:30 zie je de Taylor414 van dinand weer door de lucht vliegen:D
Of die roadie kan gewoon niet vangen....

spirit
25 april 2010, 09:31
Ik weet dat dit topic al een tijdje stil ligt, alleen kon ik het niet laten om deze even te posten:
http://www.youtube.com/watch?v=nbga8KM2hNs

Rond 3:30 zie je de Taylor414 van dinand weer door de lucht vliegen:D
Of die roadie kan gewoon niet vangen....


Dinand kan gewoon niet gooien :seriousf:

Tijdens een gig in paradiso deed ie dat ook, op het moment dat de gitaar door de lucht ging bedacht ie dat ze de volgende dag een grote show in Almere hadden.

Johnnyverbruggen
25 april 2010, 09:44
toch zonde:eek: ik bedoel als die hem kwijt wil kan hij hem beter hier komen afleveren

PT1989
25 april 2010, 09:49
ik denk dat hij beter een nieuwe roadie kan nemen (die van bruce) want die kan tenminste vangen:D

http://www.youtube.com/watch?v=SIQBESQv9xE

budje
25 april 2010, 09:55
ik heb van bruce anders ook weleens video gezien dat ie mis gooit, maar kan t niet meer vinden :(

Luca P
25 april 2010, 11:30
Ik zit al een minuut of 5 hier te brain stormen, maar kan niks nuttigs bedenken.
:blast:
Mar goed, die gitaar.
Met een beetje fantasie zie je dat hij de vorm heeft van de USA. Dat was dus bedoeld zo.
En toch vind ik deze even vetter"

http://www.gpguitars.com/images/mapside.jpg

McVenco
26 april 2010, 11:55
Ik kon zo gauw even geen algemeen "wat voor gitaar is dit?" topic vinden, dus dan maar in dit topic...

Afgelopen vrijdag ben ik naar een optreden van Stevie Ann geweest, en die stond met een erg aangenaam uitziende en klinkende Gibson op het podium. Mijn vraag: wat voor Gibson is dit (http://viewmorepics.myspace.com/index.cfm?fuseaction=viewImage&friendID=75456097&albumID=673264&imageID=50037463)?

Jay75
26 april 2010, 12:52
Ik zou haar zelf gewoon even een mailtje sturen :)

Ik zag laatst een clip van haar waar ze ook een hele mooi turquoise ES-335 had.

superken_nl
26 april 2010, 15:24
Kane (ja die band met die wannebee nep Eddie Vedder)

+1

10 tekens