PDA

View Full Version : EHX Worm, ervaringen?



Metalheart
15 december 2009, 19:59
Is hier iemand die ervaringen heeft met de re-issue van de Electro Harmonix Worm?

Heb er verschillende geluiden (= meningen ;-)) over gehoord, maar lijkt mij wel een interessant pedaal!

Cheerz n thnx
MH

ThomasR
15 december 2009, 20:07
Net zo een ding gewisseld voor enkele pedalen die ik toch niet meer gebruikte.
De reacties op harmony central zeggen zo een beetje wat het ding waard en niet waard is. Ik heb er nog niet veel mee kunnen spelen maar ik heb er toch al enkele bruikbare sounds uit gekregen. Autowah heb ik nog niet mee geprutst...
de phaser is heel licht en beperkt in instelmogelijkheden maar genoeg voor wat ik hem gebruik. de tremolo geeft veel ruis op trage settings en op snellere settings zie ik hem zelf niet gebruiken (misschien later). de vibrato vind ik ook goed klinken en valt wat met te doen. ik vind dit een goed pedaal omdat het drie pedalen zijn in één welke ik apart niet zo veel zou gebruiken, nadeel is wel de beperkte instelmogelijkheden. Van al de bijgeluiden die op harmony central worden geclaimd heb ik geen last behalve dan op de tremolo setting

Metalheart
15 december 2009, 20:11
Net zo een ding gewisseld voor enkele pedalen die ik toch niet meer gebruikte.
De reacties op harmony central zeggen zo een beetje wat het ding waard en niet waard is. Ik heb er nog niet veel mee kunnen spelen maar ik heb er toch al enkele bruikbare sounds uit gekregen. Autowah heb ik nog niet mee geprutst...
de phaser is heel licht en beperkt in instelmogelijkheden maar genoeg voor wat ik hem gebruik. de tremolo geeft veel ruis op trage settings en op snellere settings zie ik hem zelf niet gebruiken (misschien later). de vibrato vind ik ook goed klinken en valt wat met te doen. ik vind dit een goed pedaal omdat het drie pedalen zijn in één welke ik apart niet zo veel zou gebruiken, nadeel is wel de beperkte instelmogelijkheden. Van al de bijgeluiden die op harmony central worden geclaimd heb ik geen last behalve dan op de tremolo setting

Thnx, die Tremelo setting had ik inderdaad van HC al begrepen... Ben alleen bang, zoals zoveel multiFX dat de FX wel aardig zijn, maar net niet je-van-het zijn, die autowah lijkt me wel cool, met name in de fixed wah (manual) mode

ThomasR
15 december 2009, 20:19
wel als je echt een phaser of een vibrato of ... effect wil hebben dan kan je ze beter apart kopen. ikzelf speel meestal van die melodieuze post rock stukken en dan is deze pedaal goed om de boel wat meer sfeer te geven. en inderdaad voor hetgeen ik met de autowah al geprobeerd heb bleek die fixed mode wel cool. oh ja en ik heb ook zo een beetje het gevoel zoals gezegd werd op HC dat het eigenlijk telkens hetzelfde effect is maar met een ander filter. ik klink er misschien negatief over maar ben al bij al heel blij dat ik hem heb

robert-gitarist
15 december 2009, 20:23
Ik heb hem een paar keer geprobeerd en uiteindelijk toch niet voor gekozen..
Een aantal effecten zijn erg goed maar een aantal ook niet. Daarbij vind ik het volume verlies te groot en hij ruist te veel. Daarbij, een aantal effecten heb ik liever voor de preamp en een aantal na de preamp en dat lukt dus niet bij de Worm.