PDA

View Full Version : Dying battey effect??



Jan Buurman
15 december 2009, 18:51
Wie kan mij uitleggen wat dit inhoud?
Niet roepen: "Het effect van een bijna lege batterij" want zover ben ik ook wel... Ik speel al sinds mensenheugenis met voedingen dus ik heb geen flauw idee wat voor een verschil het maakt als een batterij bijna leeg is...

Mitch
15 december 2009, 18:59
Het is eigenlijk alleen nuttig bij fuzzes. Als die op een lagere spanning werken (zoals bij een batterij die wat leger is) dan klinkt -ie anders, wat minder gain en eventueel wat minder scherp. Of wat krakeriger, al naar gelang het ontwerp. Op sommige moderne fuzzface varianten zit al een bias-regelaar, dat heeft ongeveer hetzelfde effect. Meer van fuzz richting overdrive zeg maar.

Jan Buurman
16 december 2009, 17:00
OK, thanx.
Ik krijg namelijk een voeding binnen waarbij 2 outputs die mogelijkheid hebben. aangezien ik geen fuzz heb zal ik die mogelijkheid dus niet gaan gebruiken...

Ik kan ook een aantal outputs verhogen naar 12V. Dat is toch eigenlijk alleen voor overdrives/distortions? Je hoort/leest veel over het effect van 18V voedingen. Krijg je dan met 12V een beetje dat effect?

schizo910
16 december 2009, 17:33
OK, thanx.
Ik krijg namelijk een voeding binnen waarbij 2 outputs die mogelijkheid hebben. aangezien ik geen fuzz heb zal ik die mogelijkheid dus niet gaan gebruiken...

Ik kan ook een aantal outputs verhogen naar 12V. Dat is toch eigenlijk alleen voor overdrives/distortions? Je hoort/leest veel over het effect van 18V voedingen. Krijg je dan met 12V een beetje dat effect?


Ja, klopt helemaal, je krijgt met 12V of 18V wat meer headroom dan met 9V.