PDA

View Full Version : m9 icm peavey vk 100



white_hawk
15 december 2009, 01:12
Heey

Ik heb maande geleden setje peavey valveking 100 gekocht icm met 212 orange cabinet, zeer mooie sound maar ik was nog op zoek naar wat effecten erbij..

Na lang zoeken kwam ik uit bij de line 6 m9 en deze heb ik ook gekocht.

Mijn vraag is nu, of mening van anderen,
Is het verstandig om de effecten in zon totaal in de fx loop te zetten of juist alles ervoor te plaatsen?

Ik ben een beginneling met dit en ik merk dat de chorus juist het volume zowat verdubbeld als ik hem in de fx loop zet terwijl dit niet gebeurd als ik hem ervoor zet, daarentegen klinken delays weer niet zo mooi als in de fx loop:S

Ik zat zelf te denken om de gain en gain boost van mun peavey gewoon te gebruiken ( kan ik pedaal voor krijgen) ipv de distortions/overdrive van de m9 en dan de m9 te gebruiken in de fx loop voor de delays en chorusses/flangers/eq en wat er nog meer op zit,,

Wat denken jullie hierover, heeft iemand miss ervaring met m9 en hoe stel jij um op??

Greetz Martijn

ACSlater
15 december 2009, 11:13
Als je nog binnen een redelijke termijn zit dan kun je wellicht je M9 inruilen tegen een M13 met (bijbetaling) Als je die met 4 kabels aansluit dan kun je effecten zowel voor de versterker als in de fxloop gebruiken. Blijf je bij je M9 dan zul je moeten kiezen. Ik zou dan kiezen voor de fxloop en de drive van de versterker gebruiken.