PDA

View Full Version : Danelectro Cool Cat?



tostiapparaat
14 december 2009, 21:09
Hallo:hippie:

ik heb nog nooit een pedaal gehad, en om ook een beetje mijn ouders weer blij te maken (die het altijd heel gezellig vinden om op kerstavond cadeautjes uit te pakken) kwam ik op het idee om voor die 22 euro of zo wat ze kosten er misschien een te bestellen en in te pakken zodat ik dan ook een cadeautje kan uitpakken (heb mijn echte cadeau, vintage v100 al een tijdje geleden gekregen)

heeft iemand ervaring met deze pedaaltjes? zijn ze de 22 euro waard? (ik weet dat ik geen topkwaliteit hoef te verwachten voor dat geld, maar op youtube klinken ze leuk en zijn de mensen er erg tevreden over)

ik zit te denken aan de transparent overdrive/distortion/fuzz, en ik kan ze altijd nog als volume booster gebruiken om met mijn gemodde 15W combo wat meer in de buurt te komen van mijn 30W als er vrienden hier zijn met hun gitaar of zo.

alvast bedankt:hippie:
groeten van Stefan

tostiapparaat
14 december 2009, 21:10
bij thomann kosten ze 26, maar dat is nog steeds geen geld vind ik

nog wat extra informatie:
Metalen behuizing, true bypass, volume-tone-drive/gain/fuzz pots,
kan met batterij of adapter

JvD.
15 december 2009, 00:51
helemaal niemand op dit forum heeft ooit van danelectro coolcat pedalen gehoort!

tostiapparaat
15 december 2009, 09:37
http://www.coolcattone.com/product_to.html

JTB
15 december 2009, 09:46
ik heb er een en ze zijn voor het geld best aardig, ik heb hem 3 keer gebruikt omdat ik daarna een andere amp had met meerdere kanalen. Hij mag bij mij dus wel weg.... (PM maar bij interesse).

FruscianteFan
15 december 2009, 11:01
ff zoeken, is al een heel topic over.

Overigens, als mijn ouders het erg vinden om mij op een gelegenheid geen cadeau te geven omdat ik het liefst geld heb (omdat de dingen die ik wil veel te duur zijn als cadeau!), krijg ik meestal toch wel een CD of DVD. Zelfde idee als een pedaaltje van €22. Alleen vind ik het zo jammer van die specifieke dingen dat je ze het beste zelf kunt halen, omdat je er zelf veel meer verstand van hebt dan je ouders.

Heibel
15 december 2009, 11:48
Ik heb de Vibe, Fuzz en drive uit de CC serie. Ik heb onlangs de drive vergeleken met een Ibanez TS9 en hoe graag ik ook wilde dat de TS9 beter zou zijn, klonk de drive stukken beter en meer transparant dan de TS9. Helaas..Voor 't geld zijn het absoluut volwaardige pedalen. De drive als Booster voor een op het randje zittende buizenversterker levert echt mooie resultaten op.

Veel plezier met je kado's

tostiapparaat
15 december 2009, 15:53
ff zoeken, is al een heel topic over.

Overigens, als mijn ouders het erg vinden om mij op een gelegenheid geen cadeau te geven omdat ik het liefst geld heb (omdat de dingen die ik wil veel te duur zijn als cadeau!), krijg ik meestal toch wel een CD of DVD. Zelfde idee als een pedaaltje van €22. Alleen vind ik het zo jammer van die specifieke dingen dat je ze het beste zelf kunt halen, omdat je er zelf veel meer verstand van hebt dan je ouders.

ik heb met mijn verjaardag (oktober) een versterker gekregen, en dit cadeau was 90 euro duurder dan de afspraak was, en mijn gitaar was ook 150 euro duurder dan de afspraak was en die heb ik ook nog 3 weken voor kerstmis gekregen, (hier ben ik ze heeeeeel erg dankbaar voor) maar ik ga dus niet ook nog een pedaaltje vragen

vinni
15 december 2009, 23:52
Ik heb de chorus, Transparent overdrive Ver1 en de tremelo uit de CC serie.
Erg goed hoor. De tremolo mag dan wel te koop staan maar ja....
Tegen mn Fulltone Supatrem (tikkie duurder) legt die het wel af.
Maar zonder meer erg goed.

Vinni

vidar
16 december 2009, 17:18
Hier nog meer positieve ervaringen :) Ik heb de Transparent Overdrive, de Chorus en de Tremelo en vind alle 3 (maar vooral Transparent Overdriven en de Chorus) erg goed, ook in vergelijking tot duurdere pedalen. Bij aardig wat mensen op dit forum staan de coolcat pedalen ook gewoon tussen veel duurder spul en vaak is dat niet uit budget maar uit sound overwegingen.