PDA

View Full Version : Vox Virage



DeadHerring
14 december 2009, 20:07
Ik heb er twee jaar geleden een artikel over gelezen in Guitar World. Jammer genoeg heb ik er nog nooit een zien staan.

Denk eerlijk gezegd dat deze gitaren wel redelijk zeldzaam, en daardoor ook prijzig zijn, maar ze zien er prachtig uit, haalden hele goeie scores qua sound in Guitar World. Ze hebben triple-coil pickups, met clean, crunch en lead-mode.

www.voxvirage.com

http://www.gear-vault.com/wp-content/gallery/vox-virage-sc/vox-virage-sun-burst-f.jpg

Ze worden trouwens gemaakt in de Gakki-fabriek, uwer allen bekend.


Heeft iemand deze, of heeft iemand er ervaringen mee?

barno
14 december 2009, 20:18
ik vind ze wel mooi maar ze zijn erg duur (oa door het bijzondere productieproces van de body). Denk niet dat vox met deze gitaar zich een plaats weet te veroveren tussen de classics van gibson en co.
Drie sounds uit één pickup: er zijn mss voorstanders maar de meeste gitaristen kopen veel liever drie verschillende gitaren ...

Orpheo
14 december 2009, 23:49
ik vind 't qua looks en concept een supergitaar, maar qua tones en speelgemak een draak. speelt heel stug en 'taai'. Ik ben 't in deze met barno eens; liever 3 losse gitaren dan dit ding.

Hij is te bespelen/koop bij Dijkman in Amsterdam.

wietse
15 december 2009, 08:11
Ze worden trouwens gemaakt in de Gakki-fabriek, uwer allen bekend.


hoshino gakki, fujigen gakki, tokai gakki, nippon gakki, kobe gakki, miki gakki?
gakki betekent gewoon muziekinstrument.

dus roepen van de ons aller bekende gakki fabriek is niet echt duidelijk, je zal wel fujigen gakki of hoshino gakki bedoelen.(2 namen voor de ibanez fabriek)

mooie gitaar trouwens.

DeadHerring
15 december 2009, 08:43
fujigen gakki was het dan... mja, de pagina die ik zag zei fuki jen gakki, en ik wist dat dat niet juist was, maar ik wist niet de correcte spelling