PDA

View Full Version : Ibanez CS9 original vs reissue



Shaggy
14 december 2009, 15:35
Heb weer GAS en vroeg me af of iemand wel eens de vintage heeft vergeleken met de reissue?

Qua prijs ontlopen ze elkaar niet.

Chris Winsemius
14 december 2009, 15:40
Ik heb 'n oude, dirk_hendrik knapt 'm nu op....

je mag 'm best wel een keer lenen/oid. om 'm met 'n nieuwe te vergelijken of misschien mee naar 'n meeting waar ook 'n nieuwe aanwezig. Ik ken zelf de nieuwe niet...

Shaggy
14 december 2009, 16:30
tx chris vet cool van je, ik kom binnenkort anders eens langs in vleuten als het kan...

Ash ketchum
14 december 2009, 16:51
Chris, neem je de CS9 17 januari ook mee? Ik wil wel eens weten hoe zo'n ding tegenover een small clone presteert.

Dirk_Hendrik
14 december 2009, 16:59
Chris, neem je de CS9 17 januari ook mee? Ik wil wel eens weten hoe zo'n ding tegenover een small clone presteert.


Dat zijn behoorlijk verschillende chorusses??

Ash ketchum
14 december 2009, 17:02
Dat zijn behoorlijk verschillende chorusses??

Ik wil daarom ook weten hoe anders ze klinken.........

Chris Winsemius
14 december 2009, 18:18
tx chris vet cool van je, ik kom binnenkort anders eens langs in vleuten als het kan...

Is goed, geef wel even aan hoe laat en wanneer maar ik kan wel even wat tijd vrij maken voor 'n mede-tonefreak.


Chris, neem je de CS9 17 januari ook mee? Ik wil wel eens weten hoe zo'n ding tegenover een small clone presteert.

Ik probeer anders wel m'n hele chorus-collectie mee te nemen (CE1, CE2, RC99, CS9, Tristan heeft mijn Small Clone gefonfiskeerd.... ;).
Zoals d_h al poste: ander "type" chorus

Shaggy
14 december 2009, 20:15
Ook een goed idee, kan ik de retro sonic chorus meenemen. Ik heb een van de allereersten van Tim, als the sure thing de zijne ook meeneemt weet ik meteen of er echt verschil is tussen de oude en nieuwe

Schijnt dus de beste ce1 clone te zijn .. 1 op 1 vergelijken :)

the sure thing
14 december 2009, 22:27
Ook een goed idee, kan ik de retro sonic chorus meenemen. Ik heb een van de allereersten van Tim, als the sure thing de zijne ook meeneemt weet ik meteen of er echt verschil is tussen de oude en nieuwe

Schijnt dus de beste ce1 clone te zijn .. 1 op 1 vergelijken :) Is het al bekend waar de meeting is?

Mitch
14 december 2009, 22:57
Ook een goed idee, kan ik de retro sonic chorus meenemen. Schijnt dus de beste ce1 clone te zijn .. 1 op 1 vergelijken :)
Ik hoor dat van iedereen die nog nooit live een CE1 heeft meegemaakt en van iedereen die dat wel heeft, hoor ik dat de retro sonic meer wegheeft van de CE2 dan de CE1.
Een CS9 is een tikkie 'metaliger', iets meer richting flanger, een Small Clone klinkt een stuk ronder maar is minder subtiel, de sound zit wat dikker op je gitaargeluid. Een beetje Phase90 versus Small Stone.

the sure thing
14 december 2009, 23:07
Ik hoor dat van iedereen die nog nooit live een CE1 heeft meegemaakt en van iedereen die dat wel heeft, hoor ik dat de retro sonic meer wegheeft van de CE2 dan de CE1. .

Ik heb ze nooit direct naast elkaar vergeleken, maar wel met een tussenpoze van een paar dagen op dezelfde gear. De CE-1 klinkt idd anders dan de Retro Sonic. Idd meer richting de CE-2 maar dan nog wel een heel stuk warmer/dikker.

De CE-1 (ongemod) vervormt ook soms ietsjes bij bepaalde instellingen en dat is niet iets wat de Retro Sonic ook heeft gekopieerd :)

Los van bovenstaande discussie blijf ik het de beste betaalbare chorus vinden. Alleen dat hele vibratodeel hadden ze eraf mogen slopen :)