PDA

View Full Version : inleg werk dremel bits



gengar
14 december 2009, 13:03
Hoi, weet iemand van jullie of ik de carbide downcutting bits voor de dremel , 1/32 en 2/32 ergens anders dan bij stewmac kan krijgen?
Is een beetje prijzig om elke keer daar een bitje of 2 te bestellen als ik er een kapot heb...

fred dons
14 december 2009, 13:47
helaas ik heb ze tot nu toe alleen bij SM kunnen krijgen, ik heb inmiddels wel geleerd om eerst met een grote maat te beginnen voor het "grove' werk" en vanuit binnen naar buiten te werken met de kleine maat (bij mij braken ze ook om de haverklap en nu dus niet meer)

oigun
14 december 2009, 16:54
Ik heb bij een ijzerhandel "downcutting-spiral-dremel-bits" gekocht. Doet het prima!!

Deze (http://www.dremel.com/en-us/AttachmentsAndAccessories/Pages/AttachmentsDetail.aspx?pid=193)193
en Deze (http://www.dremel.com/en-us/AttachmentsAndAccessories/Pages/AttachmentsDetail.aspx?pid=194)194

gengar
14 december 2009, 18:15
ik heb die inderdaad ook Oigun, maar ik vind die toch niet echt zo goed als de SM frezen. Eigenlijk moeten de frezen een klein beetje trapeziumvormig snijden. Maar het grootste probleem is dat de heel kleine diameter niet te krijgen is, we hebben het over 0.8 mm voor 1/32.

oigun
14 december 2009, 19:40
OK, dan ga ik als ik iets van SM nodig heb er wat bijbestellen.

gertgert
14 december 2009, 20:16
Hoi, weet iemand van jullie of ik de carbide downcutting bits voor de dremel , 1/32 en 2/32 ergens anders dan bij stewmac kan krijgen?
Is een beetje prijzig om elke keer daar een bitje of 2 te bestellen als ik er een kapot heb...

daar loopt volgens mij iedereen tegen aan, vooral bij die kleine orders.
misschien is het een idee om gezamenlijk een keer een stewmac-bestelling te plaatsen?

northernlake
14 december 2009, 20:36
Ik gebruik de bits van R.L. Schmidt. Heel erg goed gemaakt en super precies. Ze verkopen op Ebay onder de naam Attitude cutting tools. Klik hier op de link Ebay (rechts):
http://www.rlschmitt.com/cutting_tools.html

Ik heb vorige week dit fretbord gedaan (eerste keer) Ging uitstekend met 1/32 bitje.

http://farm3.static.flickr.com/2763/4156538820_f99d5138d5.jpg


Ik heb de 1/32" 2 Flute Carbide End Mill, End Mills S2-2 en een setje van de 3/32".

gengar
14 december 2009, 21:12
Dat lost echter niet ons probleem op, ik zie dat die nog duurder zijn en ook die zitten niet in Nederland, belgie, duitsland..
Weet je wat? Ik zal binnenkort zelf een webwinkel beginnen, want ik vind het echt om te janken hier in Nederland :)

northernlake
14 december 2009, 21:20
Ze gaan per doosje van 10 stuks. ik betaalde inc. verzending $67. Weet niet meer of ze wel of niet zonder BTW doorkwamen.

Die van Stewmac zijn toch $12 per stuk, of zie ik dat verkeerd?

gengar
14 december 2009, 21:26
allright! dan heb ik helemaal verkeerd gekeken. De SM bits zijn 17 dollar..

Mattia
14 december 2009, 22:06
Gewoon googlen op 'carbide end mill', en/of hetzelfde opzoeken op ebay. Tientallen aanbieders.

CETdirect.com heeft hele goede prijzen, alleen is het verzenden wat debiel duur. Ik ga via een vriend die binnenkort vanuit de VS hier naartoe komt wel enkele bitjes bestellen als er genodigden zijn. Kosten: onder de 5 dollar per stuk voor solid carbide bitjes, topkwaliteit.

superfly
14 december 2009, 23:07
Voor dat geld wil ik wel wat bitjes afnemen, count me in.

Idee van Gertgert voor team-buy vind ik ook sympathiek. Misschien een topic openen voordat je gaat bestellen en dat er dan meegelift kan worden. Maarja hoe regel je dat dan weer met de kosten? gewicht/belasting/door sturen. Wordt snel een gedoe........

gertgert
15 december 2009, 07:49
Gewoon googlen op 'carbide end mill', en/of hetzelfde opzoeken op ebay. Tientallen aanbieders.

CETdirect.com heeft hele goede prijzen, alleen is het verzenden wat debiel duur. Ik ga via een vriend die binnenkort vanuit de VS hier naartoe komt wel enkele bitjes bestellen als er genodigden zijn. Kosten: onder de 5 dollar per stuk voor solid carbide bitjes, topkwaliteit.

mag ik er drie bestellen?

stijnkenens
15 december 2009, 08:54
Nog een klein truukje voor alle lustige frezers onder ons, ik denk dat het van frets.com komt, maar het werkt geweldig:


Plak een stukje tape rond het bitje, dan krijg je een waaiertje dat al het stof wegblaast, wel een veiligheidsbril opzetten.
http://i475.photobucket.com/albums/rr111/stijnkenens/vie%20bass%20I/DSC06560.jpg


s.

Enra
15 december 2009, 09:01
Ik heb jaren geleden van mijn tandarts een serie freesjes gekregen. Ze had nieuwe apparatuur waar de oude bits niet meer in pasten; maar wel in mijn dremel. Tandarts drillbits, top gear!! Ik geloof dat het eerste bitje - van de circa 50 - nog steeds bruikbaar is.

Heeft me overigens geen cent gekost!

Hiro
15 december 2009, 09:14
volgens mij is dat plakkertje om de bit heen, ook al gepost in het tool topic.

gengar
15 december 2009, 14:49
ik had die nog niet gezien van dat plakkertje! ga ik een keer proberen, maar dan moet ik een stofmasker op en mijn vergrootglas, dan zie ik er onderhand wel uit als een echte tandarts..

Cocobolo
15 december 2009, 15:18
ik had die nog niet gezien van dat plakkertje! ga ik een keer proberen, maar dan moet ik een stofmasker op en mijn vergrootglas, dan zie ik er onderhand wel uit als een echte tandarts..

...dan moet er nog wel een leuke assistente naast je staan :seriousf:

Hiro
15 december 2009, 15:39
Ik heb trouwens een fretboard liggen waarop ik wil proberen inlay te leggen, maar hij is al 16" geradiusd, is dit een probleem of gewoon extra epoxy gebruiken met het inplakken?

Mattia
15 december 2009, 21:07
Ik heb trouwens een fretboard liggen waarop ik wil proberen inlay te leggen, maar hij is al 16" geradiusd, is dit een probleem of gewoon extra epoxy gebruiken met het inplakken?

Ik radius altijd voordat ik inleg, en lijmen gebeurt vooral met secondenlijm.

Mensen die een bitje mee willen bestellen: PM sturen SVP, regelen we het verder zo.

stijnkenens
15 december 2009, 21:29
@ hiro: een groot probleem is het niet, maar de ondergrond van het uitgefreesde stuk staat dan ook bol (als je de dremel gewoon over de toets laat geleiden)
Met super snelle epoxy (5 minuten) kan je dat wel opvangen, en de inlegstukjes nog positioneren voor alles echt hard is.


s.

gengar
16 december 2009, 00:17
ik leg ook in in geradiusde (10 voor taal) toetsen, geen probleem, zeker niet met 16' radius. Maar dit is nieuw (en ook van 2 maanden geleden geloof ik) topic, misschien handig om er een nieuwe post van te maken, indien nog meer replies?

Hiro
16 december 2009, 08:46
Bedankt voor de tips, dan ga ik van de week s ff de inleg zagen :)

Over welke bits gaat t nou precies dan, want er word over verschillende gesproken?
Want ik dacht er gisteren een van 5 euro te lezen en nu van 17, of lees ik er gewoon overheen?

gengar
16 december 2009, 11:46
die van 17 zijn die van die stewmac, en Mattia en zo hebben het over aanzienlijke beter geprijsde (voor ons beter geprijsd bedoel ik dan :)

Hiro
16 december 2009, 15:17
Mattia heeft een PM ;)