PDA

View Full Version : Overstap naar rack gear



Eomer
14 december 2009, 11:56
Hallo,

Binnenkort ga ik m'n pedaaltjes gedag zeggen en overstappen naar een rack systeem. Nu heb ik een G-major op 't oog icm een midi floorboard.
Nu heb ik al veel over dit onderwerp gelezen en nog steeds is veel me niet duidelijk.
Wat ik zeker wil weten alvorens iets te kopen is het volgende;

Ik heb een Peavey 6505 head met een seriele loop. Nu heb ik gelezen dat dit een loop op instrumentlevel is terwijl een G-major op line-level werkt.
Gaat dit dan uberhaupt wel werken?

Het volgende wat een absolute must is, is dat ik via een midi floorboard kan schakelen tussen de verschillende kanalen op m'n versterker. Zeg ik het goed dat dit gaat lukken als ik een jack kabel gebruik tussen de switch out van de G-major en de footswitch in van de 6505?
Moet het floorboard hierbij dan ook nog aan bepaalde eisen voldoen? Volstaat hierbij bijv. een Behringer FCB1010?

Alvast bedankt!

Liquid_Metal
14 december 2009, 12:31
Gaat wel lukken met de GM in de loop.
Behringer FCB1010 is geschikt, maar ligt eraan hoe flexibel je wilt zijn. De FCB is vooral bedoeld om Program Changes te sturen, waarmee je de patches op de GM kan veranderen.
Als je de relais van de GM gebruikt om je 5150 aan te sturen kun je per patch ook een kanaal op de amp kiezen. (of heeft de 5150 MIDI? dan wordt het nog makkelijker)

Eomer
14 december 2009, 13:10
Thanks voor je antwoord...
En nee, de 6505 heeft geen midi. Een kabel tussen switch out van GM en footswitch in van m'n 6505 zou dan moeten werken?

Liquid_Metal
14 december 2009, 13:49
Ja dat gaat zeker werken.
Kun je de loop van de 6505 (niet goed gelezen, dacht dat je de 5150 had :P) ook parallel draaien? Dan kun je de G-Major parallel zetten en dat klinkt vaak erg goed. De GM1 heeft namelijk best wel wat tonesuck. Ik zou het zeker een keer AB'en zodat je voor jezelf kan bepalen of je daar last van hebt.
Maar voorlopig kan serieel prima. Daar ben ik ook mee begonnen en ik merkte pas na ¾ jaar dat ik tonesuck had :P.

Nocki
14 december 2009, 15:44
Ook Frans zegt""Gewoon doen!"

Komt helemaal goed! succes in de wondere wereld van de rackjes!

Eomer
14 december 2009, 16:02
Ok gasten...alvast bedankt!

Ik ga binnenkort die G-major aanschaffen en dan zal ik eens kijken of ik voor elkaar kan krijgen wat ik in gedachte heb. Ook daar heb ik al e.e.a. over gelezen en zonder zo'n apparaat en handleiding voor m'n neus klinkt 't allemaal vrij ingewikkeld.
Mocht ik er nu totaal niet uitkomen dan meld ik me wel weer!

Grtz.

Nocki
14 december 2009, 16:04
Kijk of je een verkoper kan vinden met verstand van zaken!
Als je je spullen meeneemt kan hij de spullen voor je aan elkaar hangen. Is allemaal niet zo moeilijk hoor.

Succes!

interessander
14 december 2009, 16:41
Als het goed is worden er twee functies geschakeld met een jack op de 6505, dat doet de Gmajor ook, maar dan heb je volgens mij wel een stereo kabel nodig om te kunnen switchen.

Nocki
14 december 2009, 16:52
Als het goed is worden er twee functies geschakeld met een jack op de 6505, dat doet de Gmajor ook, maar dan heb je volgens mij wel een stereo kabel nodig om te kunnen switchen.


klopt 678910

Eomer
14 december 2009, 18:30
Als het goed is worden er twee functies geschakeld met een jack op de 6505, dat doet de Gmajor ook, maar dan heb je volgens mij wel een stereo kabel nodig om te kunnen switchen.

Goed dat je 't zegt. Daar zou ik geen moment bij stil gestaan hebben...

Nocki
14 december 2009, 18:32
Goed dat je 't zegt. Daar zou ik geen moment bij stil gestaan hebben...

De meeste mensen die m hebben hebben die er wel bij voor je. Het wordt erg veel zo gebruikt.

Liquid_Metal
14 december 2009, 21:34
En anders koop je er eentje bij de lokale muziekboer voor 2,50.