PDA

View Full Version : Voeding Power Bank



mel-aers
14 december 2009, 10:35
Ik was laats in de locale gitaarshop en zag een voeding liggen voor 10 pedalen namelijk de Powerbank DC-9x. Deze was te koop voor 50 euro.

Hieronder een omschrijving
-------------------------------------------------------------------------

9 Volt, DC power bank designed to run up to to ten effects pedals.
Includes power cables.
A great addition to the TKL A5197 Pedal Board/ Case.

Power Bank DC9X is a compact, regulated power supply that supplies up to ten pedals!

9 Volt DC
Powers up to ten pedals
Powers most popular brand pedals including Boss, Behringer, Marshall, Ibanez, Digitech, DOD and more
Includes ten power cables and long mains lead
Dimenstions (mm): 130 L x 50 D x 40 H
--------------------------------------------------------------------------

Waar zitten eigenlijk de verschillen tussen een Fuel Tank en deze ?

jasses
14 december 2009, 11:21
verschillen met fuel tank:

Fuel tank heeft 8 9V uitgangen die 500 mA delen, deze heeft 10 uitgangen van 9 volt en 100 mA leveren. Daarnaast heeft fuel tank wel nog een 12V DC en een 12V AC uitgang. Tenslotte is de fueltank een paar keer zo duur.

Welke te kiezen hangt nogal af van welke pedalen je eraan wilt hangen (zitten er tussen die meer dan 100 mA nodig hebben? zijn erbij die die 12V uitgangen kunnen gebruiken? heb je pedalen die 18V nodig hebben (als al die uitgangen elk 100 mA leveren, vermoed ik dat ze geïsoleerd zijn (ik ben niet zo ongeloof technisch onderlegd dus louter speculatie van mij) = combineerbaar tot 18 V(en minder problemen met brom geloof ik)).

Er zijn nog een hoop opties naast deze 2, bekijk wat je precies nodig hebt en kies dan.

succes